Aprilmammor 2005 [tråd 12]
Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.
Välkomna alla Aprilmammor 2005!
Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.
Välkomna alla Aprilmammor 2005!
shamboo: Kramar om och håller med övriga!
E och jag har haft en toppendag idag, även om inte provtagningarna var jätteroliga. Men trevlig personal på labbet underlättade det hela avsevärt
Handlade äntligen en ny lampa till Jako boch Alma, deras taklampa gick sönder i somras nångång. Nu fick dom en ny plafond med dödskallar på, lite söt och cool på en gång. Hälsade på gamlajobbet och höll aldrig på att komma därifrån, så fort jag gick nån meter så kom det nån ny som skulle hälsa. E var övercharmig hela tiden, såklart
Jakob och Alma är i säng, jag ska ge E lite välling nu. Sen ska jag åka till ica för lite nödvändig inhandling som kattmat, välling och mjölk...
åh va fina ni är allihop... jag är så glad att jag har er här och vänner i livet som faktiskt gör att jag orkar dra runt alltihop. kramkramkram och kram!
Helene - jag går inte till någon terapeut el så, men min vän är ju det o så pratar jag med vänner då o då. Gällande din "lärarfundering", håll ut! Du behövs för landets elever...
Oftast är jag faktiskt så slut så jag orkar lixom inte med kontakter heller. Vill bara sova när barnen somnat. Ibland är det bättre, som ikväll o då vill jag bara höra "normala" samtal genom tråden tex
Man blir rätt trött på att gå o må dåligt för sig själv efter ett tag... som tur är...
Malin - nu är h*n snart här...
åh va fina ni är allihop... jag är så glad att jag har er här och vänner i livet som faktiskt gör att jag orkar dra runt alltihop. kramkramkram och kram!
Helene - jag går inte till någon terapeut el så, men min vän är ju det o så pratar jag med vänner då o då. Gällande din "lärarfundering", håll ut! Du behövs för landets elever...
Oftast är jag faktiskt så slut så jag orkar lixom inte med kontakter heller. Vill bara sova när barnen somnat. Ibland är det bättre, som ikväll o då vill jag bara höra "normala" samtal genom tråden tex
Man blir rätt trött på att gå o må dåligt för sig själv efter ett tag... som tur är...
Tackar för alla välkommen hem hälsningar
! Trevligt att känna sig välkommen tillbaka till tråden fast man bara varit borta några dagar
.
Shamboo: *kramar om* Håller fullständigt med övriga - vräk ur dig allt du vill här inne. Tycker att du är oerhört stark som står pall, nog för att man klarar det man måste, men hu vilken situation du är i . Hoppas att maken snart kommer ur sin bubbla så att du kan prata med honom om allt igen. *kram*
Dink; Vad gulligt!
helene: Svåra funderingar. Känn efter vad det är du vill jobba med i måååånga år framöver, och tänk inte så mycket på de få åren det tar att gå klart utbildningen. Ett par år klarar man med lång resväg om det är värt det i slutänden. (Om det nu är det du vill.)
Tinna; Härligt att ni haft en skön dag!
Jas: Det kom väldigt spännande post med brevlådan idag
, tack så hemskt mycket
!!! Har inte hunnit mer än smygglutta än så länge, men ska ta ett pass imorgon när Bella är på dagis tänkte jag
. Blev ju nyfiken på vad drömutbildningen skulle vara om den fanns på rimligt avstånd??
NK80: Skönt att ha det ordnat redan
.
Jojja; Bättre sent än aldrig - STORT GRATTIS till fasta tjänsten! Härligt, det var du verkligen värd efter allt slit. Hann läsa ikapp först nu.. Så, när åker spiralen ut
?
Natten: Var lite snabb med min tolkning av natten, för tydligen hade maken varit upp 3-4 ggr också på sennatten/morgonen. Antar att min kropp fått nog av att inte få sova något sammanhängande, för efter att jag var inne till tjejerna någon gång i mitten av natten sov jag som en stock tills vid halv sex när maken skulle till jobbet och Melanie var hungrig. Skönt att det går att dela lite på nätterna så, (även om det inte var planerat), för jösses vad skönt det var att sova några timmar i sträck ![]()
Nu på kvällen var jag iväg till simhallen med en kompis, simmade lite plikskyldigast i en dryg halvtimme, och sen har vi bubblat och bastat - såååå skönt! Känner mig klarare i hjärnan än på flera veckor
. Och skönt trött i kroppen. Blev riktigt imponerad när jag kom hem vid 8-snåret och maken satt och kollade på TV och båda tjejerna sov sött i samma rum
. Det ligger ett gym i samma hus som simhallen, och jag har fixat en gratis prova-på-vecka där nu, så det ska bli spännande att se om det är värt att skaffa kort eller ej. Känner att jag måste komma igång lite, ffa om man ska töja ut magen igen framåt sommaren/hösten
...
Nu ska jag styrka lite finkläder till maken, för imorgon ska han till Finland på sista intervjun, håller tummarna för att det går bra! *kram på er*
Hej hej hallå dagboken
Vad det skrivs! Så skoj att läsa om er. Har ju faktiskt bättre koll på vad alla ni har för er om dagarna än tex släkten - lite lustigt ändå. Tycker verkligen vi borde få till en träff i sommar. Inte nåt dyrt som Kolmården, utan nåt som alla verkligen har råd med!
Nu har vi varit på föräldramöte ang flytten av förskolan. Alla är så jäklarns negativa hela tiden istället för att se ljusglimtarna. vi kommer ju få bättre lokaler - nybyggda. Personalen kommer vara kvar och barngrupperna intakta till en början om man itne har andra önskemål.
Blev så lack så tillslut sa jag till rektorn att jag minsann tror att det kommer bli bra, och att jag litar på pedagogerna till 110% och med rektorn (som varit förskolepersonal själv) och vår personal så kan det inte bli annat än bra!
Ska nog slänga mig på soffan en kvart innan det är dags att åka. Har ingen som helst lust att jobba inatt. Blärk! 5 nätter kvar, en tolvtimmars - sen får jag vara ledig lite
*kram* på er!
Bessie:
Jag tycker att logoped verkar intressant + att det är en enorm brist på såna här i kring.
Gott att du fått sova!
Bra att det kom fram,få se vad du tycker sen då...
Jojja:
Ha en skön natt,snart har vi sällskap
Vi kommer inte ditåt nåt denna sommar,så ingen träff med oss,jag försöker övertala maken om en kryssning i mars dock,så ni kan ju ta en runda på båten
vet inte om maken nu är så medgörlig på en utflykt eftersom han mera ser det jobbiga medan jag ser möjligheterna
han klagade nåt om hur jobbigt det är på båten,så sover man så dåligt bla,bla,bla*gäääsp*
Jag vill bara ut och shoppa litet,göra nåt annat och äta gott
jojja: Men det vet du väl, all förändring är av ondo... Har ett snyggt exempel på jobbet. För några år sen delades området upp i mindre enheter. Fortfarande gemensam styrning men på mindre ställen. Dom som placerades utanför huvudorten blev vansinniga, skulle säga upp sig osv. Men men, åren har gått. Nu ska det centraliseras till huvudorten igen. Folk är vansinniga, igen. Samma som var förbannade förra gången. Nu ska som säga upp sig, igen.
Träff: Vi får nog träffas hemma hos någon som bor tillräckligt stort och med billigt hotell i närheten!