• tinna

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Igår gjorde jag ett riktigt "catch the moment". Alma kom och var lessen, kommer inte ihåg varför. Jag satte mig på golvet och hon satt i mitt knä. Hon somnade! Hon sover sällan på dagarna nuföriden så framåt senare delen av eftermiddagen är hon rejält trött. E sov i sin säng och Jakob skickade jag iväg till tv-spelet. Sen satt jag där på golvet med ryggen mot diskmaskinen med sovande Alma i famnen. Klappade på hennes långa, ljusa hår ocm låg ner över ryggen. Luktade lite på huvudet och pussade på henne. Blundande lite själv och bara kände hur hela jag varvade ner. Var så himlans skönt! Vi satt så i 35 minuter, sen klev Jimmy innanför dörren. Då var det ändå dags för Alma att vakna och det var dags att ta tag i middagen, som nu blev lite sen. Men det var det klart värt!!

I tried to live alone, but lonley is so lonley alone
  • tinna

Emil har fått världens bästa läkare! Han ringde nu, sa att det där inte alls låter bra och sa att vi skulle åka in till länssjukhuset i Jönköping för att göra akut undersökning. SLutar vi ge honom gluten lär han bli bättre, men då kommer vi inte kunna få svar. Slutar vi inte med gluten blir han sämre...

• tinna

Hej hej!

Nu är jag hemma, Jimmy och E ligger kvar. Dom kunde inte säga vad det var, såklart men att det nog eventuellt kanske var gluten. Men det kunde dom inte kolla ikväll och kanske inte imorgon heller. Så vi får väl se hur länge dom blir liggande därinne. Jag och storbarnen ska åka dit imorgon med lite grejer och så ifall det blir en längre vistelse och annars så får vi väl åka dit och hämta hem dom. E har fått lite majsväling och vätskeersättning iaf därinne och så håller dom koll.

Alma vaknade nu när jag kom hem så vi ska ta och krypa ner i min säng nu. Tack för all stöttning!

• tinna

Morrn!

Jimmy ringde för en stund sen, E hade kräkts upp all väling inatt igen. Så Jimmy hade inte sovit så värst mycket. Det har inte jag helle riofs, Alma höll igång till halv två och sen vaknade Jakob vid 05.59. *gäsp*

Malin: Nu får det allt vara dags för dig!

Vi skulle egentligen åkt och lekt med en kompis idag men vi måste åka till sjukhuset med grejer till Jimmy osv.

• tinna

Nu är vi hemma efter att ha varit på sjukhuset och hälsat på. Han var lite piggare idag och orkade t o m skrata lite när Jakob & Alma busade med honom. Men dom vet ännu inte riktigt vad det är för fel, det dom är mest inne på nu är att det är en kombination av Rota-virus och glutenintolerans. Men dom ska göra fler prover. Så Jimmy och E stannar tills imorgon. Alternativet var att åka hem ikväll och tillbaka imorgon och det är ändå 6 mil enkel väg så det kändes likabra att stanna kvar.

Efter att ha varit på sjukhuset åkte vi till ikea och käkade. Handlade endast två tallrikar, helt otroligt lite!! Jakob var mycket glad för han fick gå på Småland/Leklandet. Alma var lite surare för att inte hon fick följa med men jag lovade att hon skulle få följa med nästa gång. Så nu får inte Jakob heller gå dit på nån månad...

• tinna

Malin: Jag hade lätt kunnat få Alma att passera som tre år men är övertygad om att en viss storebror hade upplyst personalen om att hon bara är två...

• tinna

Nu har provsvaren kommit och vi vet att han har åkt på ROTA-virus. Men han är klart på bättringsvägen och hade lekt en stund ikväll och bara kräkts upp lite av maten. Bajjar dock fortfarande väldigt illa. Läkarna tror även att han är glutenintolerant men nu kan vi låte honom äta det iaf och invänta dom proverna som vi tog i måndags och fortsätta utredningen som det var tänkt. Skönt att få svar äntligen!! Dessutom piggar han som sagt på sig nu så det lär bli dop till helgen som planerat

Såg en kändis idag på Ikea, såg Thomas G:son, han har skrivit en väldans massa schlagers ni vet...

• tinna

helene: JAg fick tillbaka en tenta en gång som dom hade haft jättesvårt att bedöma. Tre examinatorer hade läst den innan jag blev godkänd... Trodde själv aldrig att jag skulle klara den, hade verkligen chansat mig igenom den och dragit på med en väldans massa ordbajseri...

• tinna

Ha en riktigt bra alla  dag idag mina vänner! "Bra" får ni definiera själva

• tinna

Vi har sportlov den här veckan redan vi. Så Jakob har inte fått gå på förskolan eftersom han är 15-timmarsbarn. Men Alma är där, dom tycker det är rätt skönta tt få göra saker på varsitt håll. Nu ville inte Jakob vara ensam hemma med mig idag dock, jag tyckte vi kunde mysa lite abra han och jag. Men icke, han skulle absolut gå till mormor... Så nu är jag ensam hemm!!! Ska lyssna på min musik och rädda diskbänken!

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]