• NK80

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Grattis Tinna på födelsedagen!!
    Min älskade son ska bli storebror! Lillfisan är beräknad 16 mars -08
  • NK80

Malin, vad skönt att allt var bra med bebisen och vad bra att du har den inställningen som du har även fasst det är för jävla tufft just nu!

Dinkan, säger som de andra - inte skulle du kunna vetat. *kram* Bra att du har fått kolla upp henne och fått en "diagnos". Krya på Hanna stumpan.

Jas, äsch jag skulle låtit pojkarna fått känna på en dos vattkoppor *elaka jag flin*

Bessie, Hoppas att du får sova ordentligt i natt! Det behöver du!

• NK80

Mariiee, alla barn utvecklas i olika faser så bry dig inte om att hon inte kan vad "andra" barn kan. Det blir så dumt om man "jämför" - att man hänger på ett forum som familjeliv gör ju saken säkerligen inte mycket bättre. Bry dig inte om sånt

Sitter här med min "nya" dator (Johans gamla som är 3 år nu) och den är mycket bättre än min förra - bara jobbigt med allt som måste föras över och alla länkar som måste läggas till igen.

• NK80

Så nu är man hemkommen efter att ha slösat lite pengar. Fick äntligen tummen ur att köpa ett bilbälte till Gunvald - han ska ju få äran att sitta bredvid husse/matte när vi kör då barnvagnen kommer att ta all plats i bagaget. Köpte även en liten söt sak att hänga i suffletten till barnvagnen - tycker gott att bebisen ska få lite nya saker och inte bara en massa ärvda... på tal om det så är jag grymt sugen på att köpa en ny väska till barnvagnen - såg en JÄTTE cool väska, en laptop väska som skulle passa utmärkt som skötväska! Den kostar hälften av vad en "riktig" skötväska kostar men är dubbelt så cool och mer fack för saker i! Jag har ju egentligen en fullt fungerande väska till barnbagnen men kan nästan inte motstå den andra!

Jas, precis fått bort min "stenålders burk" - 7 år gammal var den! Den ska Colin få sen! Men det funkar nog alldeels utmärkt att spela Kalle Kunskap på den - måste köpa den på rean (tack för tipset Tinna, visste inte detta!)

Emejo, lite mysigt är det ju med strömavbrott - men inte för lång tid bara!

Helene, vad härligt att få planera - önskar jag också skulle kunna få göra det men sambon deklarerade mycket klart och tydligt häromdagen att han inte ville gifta sig *snyft* Och jag som hade lite planer att fria till han och tom NÄR vi skulle gifta oss.. det sket sig STORT kan man säga! Sen så har vi lite olika smaker... OM man ska gifta sig så ska det vara STORT och det tycker inte jag *suck*

Tinna, vad mysigt - bio med brorsan! Det har aldrig hänt här!

*diggar mitt nya trådlösa tagnentbord och mus* (Johan gilla inte det som följde med datorn så han tog sitt gamla...)

• NK80

Malin, vad bra! Ser fram emot det inlägget från dig!

Emejo, jo kanske - men jag är livrädd för ett nej i just det skedet som jag är i då...vi får se.
    Inte dumt med extra 3000 från EON

Tinna, så du tyckte också att BWO's låt lät bitvis som slutet på "Oh mama" - det var det första jag sa till Johan igår kväll "Åh den påminner om en låt.. vilken är det.." så fick jag sitta och fundera ett tag innan Lili & Susis gamla 80-tals dänga ploppa upp i skallen.

Nu har jag vart så redogt och börja sorta FINT bland mina favoriter - lagt till Tinna's och Emejo's bloggar, någon mer som har något att erbjuda mina favoriter?

• NK80

Malin, hoppas att "rotningen" gjorde så att du får starkare värkar och att det kommer jämnare - nu är det faktiskt dags! *kramar till dig*

Sambon sitter och tittar på film men jag orkar bara inte koncentrera mig på film just nu - så jag gick upp och satte mig här.

Cykla: Colin  har inte nått ned till pedalerna på sin trehjuling förräns nu i dagarna så vi testa men han var inte villig att försöka ens - vi provar igen en solig dag

Kalle Kunskap: Har nu skaffat hem Kalle Kunskap och Colin ÄLSKAR att spela det spelet - funderar på när det är dags att börja med förskolan för Lekstugan är lite väl lätt för han men han får väl spela den i några dagar till.

• NK80
    emejo128 skrev 2008-02-24 20:09:08 följande:
    NK: Elsa spelar Förskolan. Visst är det svårare med siffror och bokstäver, men å andra sidan så kan de pröva sig fram tills det blir rätt. De kan inte förlora på något sätt, utan får bara pröva med något annat. Och så är det ju röster som säger - Det var inte rätt, försök igen o.s.v.Nej, vad ska jag hitta på. Känner mig så rastlös. Vill inte göra något, men känner att jag måste hitta på något. Vill inte läsa, inte sy, inte se på TV... inte surfa på datorn heller egentligen. Känner inte för något. Vad är detta? Jag brukar faktiskt oftast ha energi till saker och ting.
    Känner PRECIS som dig i det du skrev! Precis så känner jag just nu!

Tack för infon ang. KK - han kan ju numera hantera musen bra men som sagt, en vecka till sen så prövar vi förskolan tror jag.
  • NK80

Tinna, det är bara att komma med flerr barn spels tips! Mottages mer än gärna!!

• NK80

Har  bara ögnat igenom lite vart ju tvungen att skynda mig ner till sista sidan och se om det stod ngt mer från Malin

Malin, idag så kommer bebisen - det märks ju! Hejja Hejja!!! Skicka in din gubbe på fl när det är klart

Återkommer när jag är på jobbet!

• NK80

Jas, Nej - HON kommer idag

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]