Inlägg från: mo m2007 |Visa alla inlägg
  • mo m2007

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

hade skola mellan 8-17 med försök att fixa å dona, hemma 17.40, sen väg på möte 18-20. då had jag en liten lucka för mat.

jag hade hunnit med 2 mackor iaf under daagen, men det är j ingt man kan leva på. I dag tänkte jag äta i lugn å ro när jag kommer hem, antingen vid 1 eller vid 3 beroende på vad min gamla basgrupp ska göra.

tinna skrev 2008-04-09 21:12:30 följande:
    M om: Vad är det som gör att du har det så stressigt? Äta måste du göra, annars hamnar du i en negativ spiral och får mindre och mindre ork och allt blir bara stressigare och stressigare... Jag vet att det är skitstressigt med trotsiga barn men man måste utarbeta en strategi, välja sina strider osv. Man måste vara så organiserad som det bara går. FUndera ut i vilka situationer som det oftast uppstår bråk/trots osh försöka planera bort sånna situationer. JAg vet t ex att Alma och Jakob börjar bråka och bli jäkliga när dom börjar bli lite trötta på eftermiddagen och inte orkar hitta på nåt att göra. Men då får ju jag helt enkelt se till att vi gör nåt, tex går ut eller målar eller bygger järnväg. Jag tycker det är rätt tråkigt att leka, men jag tycker det är ännu jobbigare när dom slåss. Sen det som jag tycker är allra viktigast, det är att man har ett samarbete i hemmet, dom vuxna emellan. Det går inte att en person tar allt med barnen t ex, man måste få tid för att läsa, promenera, lufta huvudet lite osv. Ni som läser min blogg vet ju att vårt liv inte alltid funkar som det låter enligt det jag skrivit nu, men det har aldrig gått så långt att jag inte hunnit äta eller känt att livet varit superstressigt. Klart det är jobbigt när man själv är sjuk osv, men så är ju livet. emejo: Spännande nu...
  • mo m2007

mat: jag är aldrig hungrig, när jag hade ätstörning för 10 år sedan så pajjade jag den. det kan gå nån dag innan jag äter om jag inte tar mig tid. Inte småäter jag godis då heller uta jag lever på . luft? sjukt!
    Nä ag måste göra som ni säger ta med matlåda, kan ju äta kall mat som sallad å sånt, det kan man ju äta på stående fot.
    Det är så konstigt, jag ger barnen mat frukt etc konstant känns det som men jag äter inte själv, utan jag tänker, jag väntar tills jag är hungrig... jo tjena, jag blir ju inte det.

Var jag får energin av? ingen aning, kanske av all vätska som jag ändå dricker, det är kaffe, kaffe å vatten sen lite mer kaffe.

Nä nu ska jag fika med min son, vi åt middag för 3 timmar sen, så jag kommer igång med maten, det här är inte normalt.. måste ju ha mat. Nåt var 3-4 timme är dt som gäller nu, frukt eller nåt litet.

• mo m2007
    tinna skrev 2008-04-10 20:25:19 följande:
    JAg sökte en kurs till universitetet för nån vecka sen som ska gå i höst. Det stod en väldans massa på den där sidan om betyg osv och jag bara orkade inte leta rätt på mina betyg eller så utan jag tänkte att om dom inte finns i systemet så skiter jag i det. Idag fick jag en PIN-kod så at jag kom åt mina uppgifter. Å där fanns alltihopa, gymnasiebetyg och min universitetsexamen. Den var dessutom omräknad i det nya systemet med hp istället för vanliga poäng så helt plötsligt har jag 180 hp istället för 120p Så nu kan jag faktiskt komma in på kursen "strategiskt personalarbete grundkurs, 30 hp". Den kommer gå en kväll i veckan och jag hoppas att vi kommer kunna lösa det i familjen!

Var på facklig information idag. Hatar facket och framförallt fack-kärringen. Men kände mig tvingad att gå dit iaf. Tror ni inte kärringjä*** är på mig flera gånger om min förra tjänst och om min nya tjänst. Små snygga vinkar typ. Eller inte så snygga heller, efteråt frågade flera stycken mig varför hon gjorde så. Jag vet inte, hon gillar inte folk som kan stå för sig själva, som är högskoleutbildade och som har lite innanför pannbenet. Typ så enkelt är det väl. Jag vägrar liksom foga mig och bli en av hennes "flickor". Min chef berättade för några veckor sen att hon var den enda som inte ville att jag skulle få den här tjänsten som jag nu har. Jag blev inte förvånad... Nähä, blev mycket ego idag känner jag men just den här fackgrejen har jag gått och varit förbannad på hela dan...
    skolan: aaah skönt att det fanns allt, så nu hoppas vi på att du kommer in

fackkärring: vilken skitstövel jag hade blivit sur. Hon verkar inte spela med skysta (stavas?) kort.
  • mo m2007
    mariiee skrev 2008-04-10 20:35:03 följande:
    Blev så deppig ikväll vet inte varför, men kanske pga av detta;läste en tråd om "hur mkt hemma grejjor hinner du med".Och då kom det över mig.Känns som jag gör allt här hemma: Tvättar, fyller/plockar ur diskmaskin, börjar med middagen (om sambon ska göra det så blir det inte mat förren typ 19), städar, byter blöjor, nattar Lisa.Med andra ord typ allt.Ska bli såååå skönt att komma härifrån.Sen är min bil fortfarande sönder, så jag är ju för f*n låst här hemma *arg*Denna vecka är senic till handa, men jag gillar inte att köra den!!!Så denna vecka får jag stå mitt kast.Förra veckan och förr förra då hade jag ingen bil.Kan ju inte ens ta bilen till dagis om det regnar....*fortsätter deppa med godis burken*
    *KRAMAR OM å smakar lite godis*
  • mo m2007

jas : gratulerar

fråga; hur får man sin treåring att städa upp efter sig.. UTAN att bli sur (jag irriterad han arg)

• mo m2007

ååh. kanske man skulle prova vilket bra sätt.

hur är det med E.s mage?

tinna skrev 2008-04-12 11:00:52 följande:
    m om: Vi har ett system som funkar ibland... Man säger så här: Ni får poäng för alla saker ni städar upp. Sen så får man låssas att man håller lite räkning, olika saker är olika värda och man vet aldrig vilka saker som är värda mycket poäng. Ungarna städar fort som fasen för att dom ska hinna få flest poäng. Märkligt nog slutar det oftast oavgjort
  • mo m2007

JoJJA: läcker färg, gul . Hur är det med handen?

Jas: ni med 5år? ni gifter er alltså veckan efter oss *S*

emejo: åh tänk om min son kunde vara så där klok

helene: åååh låter som mina barn *S*

snö: här har vi lite regnaktigt, lite kallt men ingen snö, som tur är

• mo m2007

usch ja, jag kan åxå känna pirret *S* ah ni körde en kombi, det är vackert att få i hop allt till en enhet.

jasminen skrev 2008-04-12 11:27:34 följande:
    m om:Jo,jag lade märke till det då ni firade för en vecka senErik har dopdag idag också,vi döpte honom och vigde oss på samma gång.Minns pirret och känslan helt tydligt,den här tiden var vi iväg och fotade oss
  • mo m2007

ÅH måste bara få berätta, Mirakel har börjat gå med gåvagn

• mo m2007

japp mina barn är sena, så varje framsteg känns som en vinst på lotto
    Melwin: språkligt, han gör sig inte förstådd
    Mirakel: motoriskt, eller sen å sen hon ligger i det senare-normala dvs innan 18 månader hoppas jag hon går.

tinna skrev 2008-04-12 14:45:34 följande:
    mo m: Vad härligt!! ÄR så härligt med alla framsteg som dom gör
  • mo m2007

smart att slå ihop.... kanske man skulle göra.
    bor de långt i från er?

Melwin fick i går en pruttkudde av grannen, gissa om han har haft skoj

tinna skrev 2008-04-13 08:48:30 följande:
    Godmorgon Har haft en bökig och orolig natt igen, tror att ajg sov sammanhängande mellan 03.00- 05.30. Så jag känner mig inte helt utvilad idag heller om man säger så. Ikväll ska jag lägga mig tidigt, Jimmy sover ju idag så han kommer vara rätt pigg ikväll vilket innebär att han kan ta första svängen så kan jag få sova lite Jakob & Almas farfar var här igår med födelsedagspresenter till alla barnen, han slår ihop alla födelsedagar till ett fika Alma fick en barbiedocka (hon gillar ju inte dockor egentligen men vem vet, en dag kanske hon kommer på att hon vill leka med den), Jakob fick en elgitarr med en massa massa förinspelade gitarrsolon som vi nu lyssnar på mest hela tiden och E fick en hink med leksaker till sandlådan. Jakob har sovit med gitarren i sängen inatt och nu är det fullt ös här igen...Färgade håret igår, skönt! Har haft en väldigt urtvättat färg senaste tiden så nu känns det bra igen. Måste bara ta tag i att klippa mig också, är alldeles för långt bitvis...
  • mo m2007

får jag vara med å stena den mannen?

tinna skrev 2008-04-13 19:28:12 följande:
    Hörde på radion att 42-åringen erkänt att han bragt Engla om livet och visat polisen kroppen. Fy fan så jäkla hemskt, vilka svin det finns!
  • mo m2007

nån som vet hur man får sin gubbe att samtala om hur han känner det? jag känner en viss frustration av att det bara är jag som pratar här hemma.

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]