tinna skrev 2008-04-10 20:25:19 följande:
JAg sökte en kurs till universitetet för nån vecka sen som ska gå i höst. Det stod en väldans massa på den där sidan om betyg osv och jag bara orkade inte leta rätt på mina betyg eller så utan jag tänkte att om dom inte finns i systemet så skiter jag i det. Idag fick jag en PIN-kod så at jag kom åt mina uppgifter. Å där fanns alltihopa, gymnasiebetyg och min universitetsexamen. Den var dessutom omräknad i det nya systemet med hp istället för vanliga poäng så helt plötsligt har jag 180 hp istället för 120p Så nu kan jag faktiskt komma in på kursen "strategiskt personalarbete grundkurs, 30 hp". Den kommer gå en kväll i veckan och jag hoppas att vi kommer kunna lösa det i familjen!
Var på facklig information idag. Hatar facket och framförallt fack-kärringen. Men kände mig tvingad att gå dit iaf. Tror ni inte kärringjä*** är på mig flera gånger om min förra tjänst och om min nya tjänst. Små snygga vinkar typ. Eller inte så snygga heller, efteråt frågade flera stycken mig varför hon gjorde så. Jag vet inte, hon gillar inte folk som kan stå för sig själva, som är högskoleutbildade och som har lite innanför pannbenet. Typ så enkelt är det väl. Jag vägrar liksom foga mig och bli en av hennes "flickor". Min chef berättade för några veckor sen att hon var den enda som inte ville att jag skulle få den här tjänsten som jag nu har. Jag blev inte förvånad... Nähä, blev mycket ego idag känner jag men just den här fackgrejen har jag gått och varit förbannad på hela dan...
skolan: aaah skönt att det fanns allt, så nu hoppas vi på att du kommer in
fackkärring: vilken skitstövel

jag hade blivit sur. Hon verkar inte spela med skysta (stavas?) kort.