• Äldre 7 Feb 00:43
    3237 visningar
    10 svar
    10
    3237

    Skulle varit BF om två dagar. ORKAR INTE!!!

    Kopierar detta från min sida... Orkar inte skriva igen...

    8 Februari.
    Ett datum jag stirrat blint på i 9 hela månader.
    Ett datum som skulle bära med sig kärlek, lycka och... ett litet barn.
    Så blev det inte...

    Om två dagar, kommer sorgen att öka och ta över hela min själ.
    Att inte för höra ditt första andetag, se dig i ögonen och säga dig att jag älskar dig kommer aldrig slå inn...

    I stället kommer jag sitta vid din grav med en själ svart av sorg. Det är mina andetag du får höra min Ängel, medan jag kippar efter luft mellan tårarna. Mina ögon kommer inte se klart, MEN jag kommer säga, att jag älskar dig!

    Jag klarar inte det här!

    Månader efter missfallet var förjävliga rättare sagt.
    Men med tiden kunde jag hantera sorgen.
    Jag slutade gråta. Jag kunde se på bilder av min Ängel, kunde stå vid graven utan att fälla en tår...

    Att gå på stan de första månaderna gick inte. Att se folk gå gravida eller barnvagnar fick mig att bryta ihop... Men jag klarade det till slut. Jag klarade även att hålla i en liten, utan att känna sorg...

    Men nu, de senaste 2 veckorna har varit tunga... Och nu är snart dagen då min Ängel skulle ha varit här... Om inte tidigare...

    Hur skall jag klara det?! Hur var det för er på BF datumet?!

    Snälla hjälp att klara detta!

    Hur gjorde ni???!!!

    Hur klarade ni ur er sorgen?!

    Har det varit lika jobbit på "års dagarna?"

    Jag vill så gärna ha ett litet barn!!
    Jag ville ha Pyret!

    Vill försöka igen... Men fick troligen missfall på grund av en hormonrubbning... då läkarna inte gjort ett skit och jag fortfarande har "grön mjölk" droppandes från ena bröstet som bara var en tillfällighet som skulle gå bort på några veckor vågar jag inte försöka igen. Då jag inte fått nånon större hjälp med "hormonerna" är jag rädd att även mista ett till barn om jag skulle bli gravid...

    Suck... nu sitter jag här och tycker synd om mig själv...
    Får nog avrunda här innan detta börjar likna en... ett... jag vet inte vad...

  • Svar på tråden Skulle varit BF om två dagar. ORKAR INTE!!!
  • Levani
    Äldre 7 Feb 00:57
    #1

    Snälla vän, vet inte vad jag ska säga.
    Men jag tror så här. Om din bebis inte längre lever, så finns det en orsak till det. Jag tror på att moder natur rättar till när något går snett. Något stämde inte, därför blev det som det blev.
    Klart du måste våga försöka igen. Du har blivit starkare, och klokare, du klarar mer nu! Och oddsen är egentligen små! Tillåt dig sörja. När tårarna tar slut så reser du dig!

    Styrkekram till dig!

  • Äldre 7 Feb 01:03
    #2

    Tack så mycket Levani! Det du skrev värmde!

    Men då jag fortfarande har kvar hormon rubbningen kan detta medföra att min kropp stöter ut ett foster igen och vill inte att det skall hända. Det kommer varken jag eller min familj att klara...

    Men önskan finns där.

    Vet bara inte vart jag skall vända mig. Då läkarna här i Arvika är kända över att inte göra nånon ting. och säga att mina hormonella problem bara är en tillfällighet är att just inte göra någon ting...
    Det enda de gjort är att kola med mamografi att jag inte hade bröstcanser...
    Sen skickade de hem mig med en klapp på axel och sa: Det är bara en tillfällighet, det går bort på några veckor...
    9 månade har gått! Ingen gör någon :(
    Det tär på en att gå runt med missfärgad mjölk...:(

  • Froggi­s76
    Äldre 7 Feb 07:41
    #3

    Beklagar så din stora sorg! Du frågade hur andra klarat detta jobbiga, svaret från mig är att man gör det, på något konstigt sätt överlever man även om det är fruktansvärt tungt!
    Bf kändes inte mer jobbigt för mig, de första månaderna efter min ängel gick jag som i töcken, men årsdagarna var och förblir nattsvarta! För mig har det gått 6 år, och det är fortfarande jobbigt på hans födelsedag/dödsdag.
    Finns det möjlighet för dig att kontakata sjukvården någon annanstans? Har du gått med mjölk i 9 månader? Varför har du inte fått en spruta/tabletter för att stoppa den??? Det brukar man få iom förlossningen!
    Sök vård igen!!!! Snälla! Och har du haft någon att prata med? Kurator på sjukhuset?
    Kramar i massor!

  • Äldre 7 Feb 08:05
    #4

    För mig var BF dagen faktiskt inte LIKA illa som jag hade förväntat mig, men var nog mycket för att jag var helt psykiskt slut efter att ha gått och varit panikslagen i 2-3 veckor innan.

    har du kurator kontakt? Jag lyckades få Pravidel utskrivet mot bröstmjölks problemet efter att ha grinat i telefon 4-5 dagar hos läkaren på avdelningen där jag förlöstes, det borde även du kunna få, att den är missfärgad tyder ju på att det kan vara infekterat eller?! Så sjukt dock att man skall behöva KÄMPA och BRÅKA för att få den vård och hjälp som man rent humant har rätt till när man står på botten av vad en människa orkar med.

  • Welma
    Äldre 7 Feb 18:22
    #5

    Hej, vill börja med att säga att jag är så ledsen för din skull. Jag har själv haft två missfall efter varandra. Det första i v.14. Jag akutskrapades för att jag blödde så mycket. Efter en månad fick jag en infektion då det fortfarande fanns rester kvar. Efter det blödde jag väldigt mycket ( blev någon sorts rubbning vilket gjorde att jag blödde stora klumpar i två månader till) När järnvärdet i blodet kom under 100 fick jag äntligen hjälp. Då hade jag tjatat som sjutton på sjukvården. Det slutade med att jag fick Gestapuran som gjorde att jag fick en normal mens. Två månader senare blev jag gravid igen. Dessvärre slutade det också med missfal i v.11 men det skedde hemma. Jag fick direkt en normal mens och läkaren tyckte att jag skulle vänta minst tre månader. Det lyssnade jag inte på utan vi försökte och blev gravida direkt. Detta resulterade i världens underbaraste dotter, om än en komplicerad graviditet och hon föddes för tidigt med låg födelsevikt.
    Jag tror att det inte spelar någon roll hur länge man väntar eller inte väntar. Naturen har sin gång och kroppen känner när den är redo. Tjata om hjälp så att du får ordning på kroppen.
    Årsdagarna för mina "pyren" har jag faktiskt inte tänkt på eftersom jag lyckligtvis varit gravid då och mest fokuserat på det.
    Mycket svammel, men jag hoppas att du tar dig igenom årsdagen och snart blir gravid igen. Lycka till!

  • Frosk
    Äldre 7 Feb 18:25
    #6

    Stor kram till dig! Vet hur det känns...själv hade jag bf den 20 januari... NÄr fick du missfall förresten? Och hur kom dom fram till att orsaken var hormonrubbning? Kram kram kram!

  • perjos
    Äldre 7 Feb 21:28
    #7

    Hej! Att detta ska behöva hända är så hemskt... Jag fick en dödfödd flicka, så vacker o helt perfekt! Blev med barn direkt efter första mensen, men fick ett missfall som de fick sätta igång förra veckan   Nu sa läkaren att jag ska vänta minst 3 mån innan nästa barn. men vet inte heller om jag vågar. Men du ska bara tjata på dem, för grön mjölk kan väl knappast vara ok?.. Allt detta tjatande tar så på krafterna, man orkar bara sörja, inte bråka!.. Hoppas det snart blir bättre. Massa kramar

  • MajaLi­nnéa
    Äldre 7 Feb 21:33
    #8

    Fick konstaterat ma i vecka 14. Fick gå en vecka medveten om att bebisen låg död i magen innan de skrapade mig

    Bf-dagen var jobbig... många tankar och tårar.
    Men... och jag hoppas jag inte sårar nån när jag skriver detta... 5 dagar efter Bf-datumet dök ett nytt plus upp på grav-testet, och nu är jag i vecka 16...

  • Katta7­7
    Äldre 9 Feb 11:17
    #9

    beklagar verkligen sorgen


    vi förlorade vår dotter i v27+5, 5/11-07...än idag har jag svårt att acceptera att hon inte finns med oss..men det börjar bli lättare...jag tar en dag i taget och tillåter mig själv att vara lessen, arg men oxå glad för den tid vi fick med henne...jag minns bla hennes sparkar och jag kommer aldrig glömma hur hon såg ut...hon var helt perfekt.


    Vi känner att vi vill vänta lite med bebisverkstan, för att hinna smälta allt och för att vi haft två sena ma/mf under ett år

    tillåt dig själv att sörja och låt det ta den tid det tar


    konstigt att de inte gjort nått åt att du läcker mjölk..jag fick tabletter för att stoppa mjölken när vi var på förlossningen...ring dom igen


    Många styrkekramar


    Katti

  • Bakom molnen
    Äldre 9 Feb 11:35
    #10

    Skickar en varm kram!
    Hur klarade du din dag igår?
    Ibland är väntan och fasan inför årsdagar värre än dagen när den väl kommer.

Svar på tråden Skulle varit BF om två dagar. ORKAR INTE!!!