• Leather Cravat

The Sims 2 fråga

Hur får man en familj flytta ut ur ett hus och sen flytta in i ett nytt hus?

• Svar på tråden The Sims 2 fråga
  • Leather Cravat

Hur gör jag det då?
    Har bara spelat The Sims 2 i någon timma haha.

• GussanGos

du ska vara ute i vyn där du ser området/grannskapet och har en familjekatalog nertill. Och sen ska du hitta en grävmaskin med en pil tror jag. ja iaf, något slags redskap nere vid vänster intill familjerna. Sen ska du klicka på huset med familjen du ska vräka, du kommer få frågan om du vill vräka dom? Ja ska du välja då =) Sen kanske den frågar om du vill lägga familjen i katalogen, minns ej, då får du bestämma om du vill spara dom eller inte. Sen kan den fråga om du vill riva huset också och då väljer du bara nej/ja hur du nu vill ha det.

Jag HOPPAS att det är någorlunda rätt =) Det var ett tag sen jag spelade. Men prova att klicka runt, du kommer alltid få frågor innan du gör något drastiskt så du inte råkar radera en massa du inte vill... Du lär dej genom att klicka, klicka, klicka... =)

Lycka till å ha det så kul!

• Leather Cravat

Men är inte det till The Sims 1? Känner igen det där, fast det var 4 år sedan jag spelade ettan så:P

Klickat, klickat och klickat har jag gjort i 1½ timma nu. ^^

• tinna
    Leather Cravat skrev 2008-02-08 23:34:54 följande:
    Men är inte det till The Sims 1? Känner igen det där, fast det var 4 år sedan jag spelade ettan så:PKlickat, klickat och klickat har jag gjort i 1½ timma nu. ^^
    Jo, men det funkar likadant Om bara delar av familjen ska flytta kan dom leta ny bostad i tidningen.
    I tried to live alone, but lonley is so lonley alone
  • tinna

Fast du kanske kan flytta alla med hjälp av tidningen också, blev lite osäker nu...

I tried to live alone, but lonley is so lonley alone
  • GussanGos

jag minns inte såååå bra, men kolla den här bilden:

i11.photobucket.com/albums/a184/feanorthelost/spiffystuff/caslot2.jpg

om du klickar på grävmaskinen och sen på huset de bor i så kommer den fråga om du vill vräka familjen - ja, riva huset? - nej.

MEN jag tror att du ska välja den där familjknappen och därunder ska det finnas en knapp som gör att du kan flytta ut familjen...

• Doriss
    Svar på #7
    Gör så här: När du e i menyn, välj familjer, sedan finns en ikon där det står "Flytta familj" klicka på den. Då markeras de hus där familjerna går att flytta. Klicka på de hus där din familj bor. Då får du frågan om du vill flytta din familj till familjekorgen(eller vad det står). Klicka ja. Sedan ligger familjen bland de andra som går att välja, då e det bara att markera familjen igen och klicka på det hus du vill ha dem i.
    Hm,undrar om jag skriver så du förstår. Hoppas du löser det.
  • brokig

Grävmaskin?

Jag går in på inställningar och flyttar familjen till katalogen. Då får de med sina pengar, men inte sina saker. FRån katalogen kan jag sen välja ett nytt hus där de kan flytta in. Jag gör ofta så om jag vill fuska: bygger en familj och flyttar dme till ett billigt hus, låter dem få 100k och sen flyttar jag ut dem och in i ett nytt lyxhus.

Vill man ha med alla grejerna så får man packa ihop familjen innan man flyttar ut den.

Svar på tråden The Sims 2 fråga