• smurf 11

    Snälla, är det ovanligt att blöda 4 v efter missfall?

  • Svar på tråden Snälla, är det ovanligt att blöda 4 v efter missfall?
  • Teskedsmamman

    Jag blödde 7 veckor efter mitt, men jag hade rester kvar... ta och kolla upp för säkerhetsskull....


    Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Xemma74

    Jag hade inte missfall, men var tvungen att avbryta graviditeten i v.19. Jag blödde i 8 veckor. Det kom och gick. Förmodligen var det en kombination av att hormonerna blev ur balans, tjock slemhinna som blödde ut (första mensen), avslag från såret där moderkakan satt och kanske någon liten rest. Har du kollat upp? Kan vara bra att göra.

  • Welma

    Jag blödde i nästan tre månader efter mitt första missfall. Det visade sig att jag hade rester kvar och fick en infektion. Jag åt både penicillin och till slut fick jag Gestapuran för att få ordning på kroppen. Det var jättejobbigt på fysiskt och psykiskt. Kolla upp för säkerhets skull.

  • Millan1

    Jag gjorde en skrapning i vecka 12 efter att man konstaterat missbildning. Fick infektion, rester kvar, gjort 2 st "cytotec omgångar" och om rester fortf är kvar om 1 vecka vill de göra en skrapning till. Men är inte så pigg på det då man hört att det är risker för ärrbildningar och har redan gjort 2 st skrapningar och vägen hit har varit lååång! Ngn som varit med om liknande och vet vad riskerna är med att "vänta ut det" normalt??

  • Trassel

    Födde förtidigt i v 22 och hade avslag i ca 4 veckor med avtagande blödning. Är du orolig tror jag det bästa du kan göra är att gå och kolla upp så slipper du oron och är det något som inte står rätt till så fixar dom det.

  • mägbchihin

    Jag födde också för tidigt v 22+6, hade avslag nästan 2 och halv vecka. Enl barnmorskan så är det normalt att man har avslag upp till 8 veckor ifall man har fött normalt, så om du var lång gången så är det nog inte fara.
    Du kanske har fått din mens direkt efter avslagen.

    Var uppmärksam ifall det lukta illa för då kan det vara tecken på infektion, och om det klia så kan det vara svampinfektion.

  • MiaAnnette

    efter mitt MF hade jag blödningar i 4-5 veckor åxå.. Om det fortsätter blöda vore det nog bra att kolla upp det..


    Bebis i magen! BF 31 Mars 08
  • matilda97

    Jag fick missfall i v10. När jag fortfarande blödde 4v senare ringde jag kvinnokliniken. Fick då medicin som stoppade blödningen. Åt dom i 10 dagar sedan kom mensen tillbaka som vanligt.

Svar på tråden Snälla, är det ovanligt att blöda 4 v efter missfall?