• Moviefreak

Alla ni som spolat äggledare - se hit!

Har precis spolat en äggledare. Har nu lite frågor till Er som gjort detta:

* Har molvärk, började 3 dar efter, hade Ni det också? Hur länge?
    * Hur lång tid tog det innan Ni fick mens igen efter spolningen?
    * Ni som blivit gravida efter spolning - hur långt efter??
    * Vad händer med ägglossningen jag skulle haft i fredags? Blivit "bortspolad" ? Nån som kan det här??

Tacksam för alla svar och egna funderingar!

• Svar på tråden Alla ni som spolat äggledare - se hit!
  • Pimpinellan

Ingen värk efteråt
    Äl som vanigt
    Mens som vanligt
    Efter båda spolningarna.
    Det är JÄTTEVIKTIGT att göra spolningen INNAN äl så det inte finns minsta lilla chans att man är gravid för då spolar man bort barnet!

• ibba

Hag fick ont direkt efter o i ca 2 timmar sen gick det över, ganska rejäl mensvärk. Ägglossning o mens som vanligt, men inte gravid tyvärr.

• Moviefreak

Tack för svar!
    *PUFFAR*

• Sara78

Ja jag hade lite som mensvärk nån dag efteråt. Var som värst öm kvällen efter jag gjort spolningen.

Jag påbörjade en fertilitetsbehandling direkt efter spolningen så jag kan inte uttala mig om mensen.

Jag blev gravid 10 månader efter spolningen, den hade ingen inverkan.

Jag gjorde spolningen på dag 10 i min menscykel, hade precis slutat blöda.

• Minimax

Jag hade ingen värk eller några andra problem. Däremot blev jag gravid samma månad, spolades dag 8 och blev gravid under ägglossningen samma månad.

• dossanova
    Jag hade inte så mycket värk efteråt, bara lite mensverk
    Äl som vanigt
    Mens som vanligt
    Dock inte gravid efteråt, det visade sig att jag hade stopp i ena och jättelite passage i den andra, ska göra en IVF nu

Lycka till!
  • Moviefreak
    Minimax skrev 2008-02-11 21:03:33 följande:
    Jag hade ingen värk eller några andra problem. Däremot blev jag gravid samma månad, spolades dag 8 och blev gravid under ägglossningen samma månad.
    Hade du alltså ägglosning som du skulle efter spolningen?
    (typ 6 dar efter eller så...)

Jag skulle ha/hade ÄL 2 dar efter, men är rädd att det "spolades bort"...
  • dossanova
    Moviefreak skrev 2008-02-11 21:38:21 följande:
    Hade du alltså ägglosning som du skulle efter spolningen?(typ 6 dar efter eller så...)Jag skulle ha/hade ÄL 2 dar efter, men är rädd att det "spolades bort"...
    Hej!
    Jag hade ägglossning som vanligt. Jag tror inte att det har spolats bort några ägg, och det är även därför som man gör spolningen efter mensen...Var det fri passage i dina äggledare?

• Moviefreak
    dossanova skrev 2008-02-12 08:09:44 följande:
    Hej!Jag hade ägglossning som vanligt. Jag tror inte att det har spolats bort några ägg, och det är även därför som man gör spolningen efter mensen...Var det fri passage i dina äggledare? 
    Bara den högra. Den vänstra var igenväxt och krokig, med andra ord helt oduglig.
    Så jag har bara en fungerande äggledare, läkaren gav mig 50% chans att bli gravid.
  • dossanova

Men då har du ju jättebra chans att bli gravid på naturlig väg Hoppas det går bra för er. Hur länge har ni försökt bli med barn?

• Buttelina

Har molvärk, började 3 dar efter, hade Ni det också? Hur länge?
    * Hur lång tid tog det innan Ni fick mens igen efter spolningen?
    * Ni som blivit gravida efter spolning - hur långt efter??
    * Vad händer med ägglossningen jag skulle haft i fredags? Blivit "bortspolad" ? Nån som kan det här??

1. hade molvärk i några dagar

2. jag fick aldrig mensen

3. Blev befruktad 5 dagar efter spolingen

4. hade du äl precis före spolningen?? i såfall kan den blivit bortspolad

• Moviefreak
    dossanova skrev 2008-02-12 12:32:02 följande:
    Men då har du ju jättebra chans att bli gravid på naturlig väg Hoppas det går bra för er. Hur länge har ni försökt bli med barn?

Vi hade jobbat på det i ett år när jag blev gravid i somras, men fick missfall.
    Det är nu 6 månader sen... Börjar ge upp hoppet.

Buttelina:

Nä, jag skulle ha ÄL 2 dagar efter spolningen, men jag har inte direkt känt av nåt. Brukar göra det genom värsta kramperna, gjorde inte det i januari heller i o f sig, och då hade jag ju haft ÄL enligt blodproverna...

Vet inte, det verkar som att allt i kroppen blivit lite si och så efter mf.

• mandolina

jag gjorde en undersökning där de spolade äggledarna i nov-06, hade värk som mensvärk ett antal timmar efteråt, lite obehag men det gick över. mensen kom som vanligt som en klocka efter, äl då minns jag ej.
    Det visade sig sedan att jag kunde bli gravid, i slutet av april-07 måste min äl varit &befruktning skett. Vi försökte i 1,5 år och efter något som jag tror var ett mkt tidigt missfall (el bara sen mens), kunde inte få tag på gravtest pga påskhelg då jag var i fjällen utan möjlighet testa grav. Nästa gång smällde det till oc

• mandolina

och det blev en fullgången graviditet som nu är avslutad då vi fick en dotter den 23/1-08.

Oj, allt blev rörigt i mina inlägg: jag spolade äggledarna i nov-06 under utredn f infertilitet, i april-07 visade det sig att jag faktiskt kunde bli gravid. Jag tror det var ett tidigt missfall månaden innan, jag hade sen mens men kunde inte få tag på grav-test pga resa/helgstängt just då, så jag är inte säker.
    Jag hade börjat ge upp hoppet precis då när det vände. i maj testade jag pos på grav testet och fick jordens dunderchock.
    Ge inte upp hoppet! Jag ska hålla tummarna för er alla. Jag vet att det låter käckt men jag vet hur det kan kännas, ärligt talat.

• Hjartesjalen

Tack, detta ar ocksa en jattebra trad! Sa intressant att hora vad andra har varit med om.

Jag har inte fatt min mens efter spolningen annu, ska nog ha den inom en vecka sa agglossningen borde ju vara typ nu, men jag e inte saker, kanner fortfarande sahar ett par dagar efterat lite obehag dar nere i nedre magdelen. Men inte sa farligt, o det gar ju over.

Maste fraga ni som vet, hur snabbt efter spolning kan man vara med sin partner, jag menar sa man inte far en infektion el sa eftersom man e kannslig darinne efter spolningen.

Inte for att jag e desperat el sa haha, men jag vill kolla om ni vet battre an jag.

• Moviefreak
    Hjartesjalen skrev 2008-02-16 05:57:00 följande:
    Tack, detta ar ocksa en jattebra trad! Sa intressant att hora vad andra har varit med om.Jag har inte fatt min mens efter spolningen annu, ska nog ha den inom en vecka sa agglossningen borde ju vara typ nu, men jag e inte saker, kanner fortfarande sahar ett par dagar efterat lite obehag dar nere i nedre magdelen. Men inte sa farligt, o det gar ju over.Maste fraga ni som vet, hur snabbt efter spolning kan man vara med sin partner, jag menar sa man inte far en infektion el sa eftersom man e kannslig darinne efter spolningen.Inte for att jag e desperat el sa haha, men jag vill kolla om ni vet battre an jag.
    Du kan ha sex så fort du slutat blöda. Jag nästan tvingade karln direkt, slutade blöda samma kväll som operationen, och tror jag hade ÄL 2 dar efter.
    Desperat? Nä, inte farligt...  
  • Pimpinellan

Man kan ha sex om man inte blöder! Jag hade t.o.m sex bara fem dar efter min operation och det gick bra! Väääääldigt försiktigt sex kan tilläggas!

• Hjartesjalen

Hihi, men jag har fortf lite ont sedan i onsdags sa jag kanner inte for sex........just nu kan jag tillagga! ;)

Svar på tråden Alla ni som spolat äggledare - se hit!