• Busbellan

Mollusker

Min dotter har haft mollusker ganska länge. De sitter på insidan av låren.
    Nu har flera av dem blivit inflamerade och det är svullet och jätteömt.
    På vissa ställen syns det knappt att det är mollusker längre utan det är bara sårigt.
    Igår hade det på ett av de såriga ställena samlats massor med var så vi var tvugna att ta hål på det eftersom hon hade så ont, sen blev det lite bättre.
    Är det nån mening att man ringer vc? Finns det nåt de kan göra, eller är det nån här som har några tips?

Varför göra idag det man kan göra imorgon....
  • Svar på tråden Mollusker
  • Bettanspettan

Dom gör ingenting, säger bara att det går över av sig självt o att man ska va försiktig med att tex låta barnet dela badvatten osv med andra barn för att det kan smitta. Sonens gick över av sig själv med det tog ca 8-9 månader...

• donnan

Vet att hos privata hudläkare lägger man på en bedövningssalva så att man kan "skrapa" bort molluskerna med "rötterna" så att de försvinner för alltid. Låter värre än vad det är Var iof ett par år sedan det var aktuellt i min familj men det går alltså att ta bort så att barnen slipper besvären!

• jazzy

Vi fick en salva att sörja på de inflammerade molluskerna, Fucidin-Hydrokortison. Alla försvann efter ca 2 v...

Nu är Måns här!!!!
  • jazzy

Sen dess har hon inte haft några..

Nu är Måns här!!!!
  • Losa

Om de är röda och inflammerade så kan du nog räkna med att de är borta snart. Det är vanligt att de blir det precis innan de försvinner, och det låter ju troligt om de funnits länge.

Min pojke hade jättemycket på ena sidan av överkroppen under armen, och de vart så inflammerade och skrikande röda, gjorde ont varje gång jag lyfte honom. Hörde då med en sköterska som berättade att de brukar bli så innan de går bort.
    Sen var de bara tvärt borta en dag. Men det tog väl ca 2-3 veckor innan alla läkt ut.

• Busbellan
    Losa skrev 2008-02-11 20:25:25 följande:
    Om de är röda och inflammerade så kan du nog räkna med att de är borta snart. Det är vanligt att de blir det precis innan de försvinner, och det låter ju troligt om de funnits länge. Min pojke hade jättemycket på ena sidan av överkroppen under armen, och de vart så inflammerade och skrikande röda, gjorde ont varje gång jag lyfte honom. Hörde då med en sköterska som berättade att de brukar bli så innan de går bort. Sen var de bara tvärt borta en dag. Men det tog väl ca 2-3 veckor innan alla läkt ut.
    Ja, jag har ju en förhoppning om att de ska försvinna.
    Sonen hade nämligen med innan och efter att de blev irriterade på honom så försvann de.
    Men de var inte på långa vägar så inflammerade som dotterns är.
    Det är alldeles svullet och stenhårt runt vissa av dem.
    Varför göra idag det man kan göra imorgon....
Svar på tråden Mollusker