Inlägg från: Nilsson1 |Visa alla inlägg
  • Nilsson1

Nynäshamn..

Hej.
    Någon som bor eller har bott i Nynäshamn ?

Va tycker /tyckte ni om att leva där ?

• Svar på tråden Nynäshamn..
  • Nilsson1

Okej..jo på sommaren måste det vara underbart. Blåsigt som bara den vet jag att det är där..men jag är ute efter lugn å ro å det verkar d ju va där :)

• Nilsson1

Va kul !:)
    Pendlar du / ni..nån i er familj till stan eller så till jobb osv..?

Kan du rekomendera något /några bra lägenhets områden..hyresrätter ?

• Nilsson1
    jerka79 skrev 2008-02-15 08:38:11 följande:
    gå in på kommunens hemsida www.nynashamn.se där finns det adresser till de flesta hyresvärdaran i kommunen, finns även många privatägda hyresrätter här som ofta brukar vara i de mysigare områdena
    Ja det ska jag göra :) Tack så mkt !
  • Nilsson1
    jerka79 skrev 2008-02-15 08:51:32 följande:
    Det är väldigt många som bor i Nynäshamn och pendlar till exempelvis Sthlm. Jobbutbudet är inte så stort här Nu byggs det dubbelspår (pendeltåg) hela vägen till Nynäs så då får vi hoppas att trafiken går smidigare plus att nya motorvägen är under byggnation. Själva jobbar vi inom kommunens gränser men i och med motorvägs bygget så blir det ju inte längre främmande med arbete utanför kommunen
    Ja men det är ju jätte bra att dem håller på å bygger. Det är ju lite långt å åka..men levnads standarden måste ju vara underbar där, å det är ju faktiskt det som är viktigast !
  • Nilsson1

Jen 82 skrev 2008-02-15 08:56:58 följande:

En av de största anledningarna att vi inte flyttat tillbaka är just det där med jobb och att det blir så långt att pendla in till stan, speciellt om man som vi har barn då funkar det inte att pendla så pass många timmar om dagen.
    Nej jag förstår..Det är lite därför jag å min sambo är lite tveksamma..vi skulle flyttat dit nu om en månad..men i sista sekund så ångrade vi oss pga att vi blev rädda över att vi skulle isolera oss för mkt. Men nu har vi börjat tänka i andra banor..att det kanske faktiskt är värt att åka lite längre för att leva bra i lugn å ro..Men vi har ju inga barn heller så vi behöver ju bara tänka på oss själva.
  • Nilsson1

Ingen aning..hehe..Iaf i hyresrätt..vi har väl tittat lite i heimdal å sandhamn..

Du kanske har nått att tipsa om ?

• Nilsson1

Nej vi har sett hyresrätter där faktiskt..Men det verkar inte finnas så mkt lägenheter i nynäs förtillfället..tråkigt..

• Nilsson1
    Roli skrev 2008-02-16 12:45:01 följande:
    Hej hejÄr uppvuxen i kommunen och bor sedan många år i centrala Nynäshamn. Jag kan verkligen rekommendera er att flytta hit.Centrum växer i takt med att vägen byggs. Jag jobbar i Nynäshamn men min sambo pendlar och det funkar bra och bättre lär det ju bli.
    hej :)

Va kul å höra. Det är ju ett rätt stort steg å flytta dit om man som vi är vana vid att ha nära till allt..stan m.m..Det är mkt å tänka på. Några områden du kan rekomendera ?
  • Nilsson1

Estö är det något att rekomendera ?

Svar på tråden Nynäshamn..