Inlägg från: Nilsson1 |Visa alla inlägg
  • Nilsson1

Nynäshamn..

Ja estö är vi riktigt sugna på faktiskt..Backlura vet jag att man ska akta sig för..hehe..så d e ingen risk att vi hamnar där. Nu har vi iaf bestämt oss för att bosätta oss i nynäs..får se bara när å var vi hittar nån fin lägenhet..Ser fram emot en härlig sommar där :)

• Nilsson1

Jasså..Trevligt !

Min sambo kommer att vara färdig utbildad ungefär då vi eventuellt kommer att bosätta oss där, så han ska söka jobb där eller i närheten..kanske haninge å så..
    Jag jobbar i stlhm nu..men kommer nog att försöka söka nytt jobb i närheten av nynäs eller i nynäs...om d finns..annars får jag pendla..inte så mkt å göra åt saken.

Inga barn har vi..två katter bara..hehe..

Vart bor ni nu ?

• Nilsson1
    Heahog skrev 2008-02-19 14:58:12 följande:
    Bor & är till hälften uppvuxen i Nynäs.bor just nu på Estö, här är det väldigt lugnt, nästan för lugnt...  Backlura är faktiskt helt okej att bo på, bodde där tills flytten för 1 år sen, men det beror på var på Backlura man hamnar.Det stökigaste stället på området är egentligen från backlurav 3- 25. De sista 3 höghusen (där Nynäsbostäder oxå har sitt kontor) är väldigt lugna & sen resten av området, dvs "Ribban" (gul/vita radhusen), Diskusen (uppe på höjden som nu blir bostadsrätter), blåa husen mot "Släggan" efter "ribban" & "Släggan", hyreshusen ner mot Nickstaskogen.Heimdal är mysigt, där bodde min pappa när jag var liten :)
    Nämen va kul med en som bor på estö. Är det fräscha lägenheter ? Vi har inte varit på någon visning där..så vi vet ingenting..hehe. Jobbar du i nynäs eller pendlar du någonstans ?
  • Nilsson1
    mizztigger skrev 2008-02-19 14:56:46 följande:
    i haninge. har bott här sedan 06 men annars har jag bara bott på sandhamn. hita tom ett hus som jag vill ha där borta..ni vill inte köpa BRF då?
    Är hus dyrt i nynäs ? Nej grejen e den att vi har inte riktigt den ekonomin..även om nynäs lägenheter är ganska billiga..iaf så som jag har förstått d..men vi är båda unga å har väl inte en så stabil inkomst att vi kan ta lån å sånt..
  • Nilsson1

Nej kan tänka mig det..Nån gång längre fram köper vi nog oss ett radhus eller en villa i kanske nynäs.

Jobbar ni i närheten av nynäs ?

• Nilsson1
    mizztigger skrev 2008-02-19 16:01:49 följande:
    nä. jag jobbar i högdalen och frun e mamamledig och "mellan arbete" men hon är utbildad barnskötare och kan få jobb när hon gå av ledigheten. om vi skulle flytta kan jag sträcka mig till att pendla till haninge
    Okej..jo till haninge e d ju inte så långt..tar väl va : 30 min..Jag hoppas verkligen att jag kan hitta nått bra jobb i närheten av nynäs sen..typ haninge..det skulle va perfekt !
  • Nilsson1
    Heahog skrev 2008-02-19 22:22:46 följande:
    Vissa hus stambyts nu & de fräschas väl upp vad jag vet. Husen här uppe är ju äldre,så lägenheterna har ju sin charm ^^Vet inte hur det är i de olika husen, men Nynäsbostäder har ju VLU vilket jag tycker bara är skit. Kan inte påstå att alla får fräscha lägenheter men de är nog helt okej :)  De fräscha brukar ju gå åt rätt fort dock, men ni får väl åka ner & kika på nån iaf :)Trist bara att Nynäsbostäder inte visar planlösning & mer fakta om själva lägenheten på webben, att ha så skulle underlätta för många & dessutom skulle det nog göra Nynäsbostäder uppskattade...Jag jobbar inte, är mammaledig. Ska dock söka jobb så fort sonen fått börja på dagis nån gång i höst, men pendla tror jag inte att jag gör. Är ju ensamstående & då är det mkt klurigare... Har ingen hjälp med barnen, så det blir nog jobb väldigt nära tyvärr.Om ni har möjlighet så tycker jag att ni ska åka hit & kika i de områden ni är intresserade av :)
    Vad är VLU ?
    Jo jag såg att många hade stambytts..det e ju bra. Ja det e verkligen tråkigt att dem inte har lite mer fakta om lägenheterna. Då förstår jag att du absolut inte vill pendla i flera timmar..d går ju inte om man e ensamstående förälder. Vi ska absolut åka å titta..hoppas bara på att få nått erbjudande på lägenhet så man kan se hur dme ser ut inne å så..Området vet jag lite hur d ser ut iaf..har varit där en kort sväng i höstas..Men dock aldrig inne i nån lägenhet..
  • Nilsson1
    Heahog skrev 2008-02-20 11:46:44 följande:
    VLU = VAlfritt lägenhets underhåll...Dvs vill du höja standarden, tex byta tapeter,så får du själv betala för det. Antingen genom Nynäsbostäder som då lägger till kostnaden i ett visst antal månader på hyran & skickar dit en fackman, du själv anlitar & betalar en fackman som gör jobbet åt dig eller så gör du jobbet själv.
    Okej då tror jag att jag förstår. Tack !:)
  • Nilsson1

Nej va trist..d lät ju rätt bra ju ! Det står ingenting om d på deras hemsida..nu har vi fått ett erbjudande på en tvåa i heimdal..vi ligger 3:a på den..får åka å kolla på den !

• Nilsson1

Idag ska vi åka till nynäshamn å gå på visningen på tvåan i heimdal :) *spännande*

• Nilsson1

Nu har vi varit på visningen..ÅÅ så fin den va !!:) *vill ha* På onsdag får vi veta om vi får den eller inte..men vi ligger dock tre a på den..så helt säkert e d ju verkligen inte..Nu har vi även en annan på G..hoppas på visning denna vecka..centralgatan ligger den på. Ser skit mysigt ut !

ÅÅ så sugna vi är på nynäshamn nu !!!

• Nilsson1

Ja det tror jag oxå att vi kommer å göra. *hoppas hoppas*

• Nilsson1

Nu har vi preliminärt fått tvåan i heimdal..Vi har inte blivit godkända än..nästa vecka sker d..*hoppas*

• Nilsson1

Lite uppdatering..
    Det blir inget nynäs för oss..Vi blir inte godkända av dem tyvärr..förstår egentligen inte varför, eftersom vi båda har bra inkomster å inga skulder. Men men..

Tack för era svar !

Svar på tråden Nynäshamn..