• Nilsson1

Nynäshamn..

Hej.
    Någon som bor eller har bott i Nynäshamn ?

Va tycker /tyckte ni om att leva där ?

• Svar på tråden Nynäshamn..
  • Heahog

Vissa hus stambyts nu & de fräschas väl upp vad jag vet. Husen här uppe är ju äldre,så lägenheterna har ju sin charm ^^

Vet inte hur det är i de olika husen, men Nynäsbostäder har ju VLU vilket jag tycker bara är skit. Kan inte påstå att alla får fräscha lägenheter men de är nog helt okej :)  De fräscha brukar ju gå åt rätt fort dock, men ni får väl åka ner & kika på nån iaf :)

Trist bara att Nynäsbostäder inte visar planlösning & mer fakta om själva lägenheten på webben, att ha så skulle underlätta för många & dessutom skulle det nog göra Nynäsbostäder uppskattade...

Jag jobbar inte, är mammaledig. Ska dock söka jobb så fort sonen fått börja på dagis nån gång i höst, men pendla tror jag inte att jag gör. Är ju ensamstående & då är det mkt klurigare... Har ingen hjälp med barnen, så det blir nog jobb väldigt nära tyvärr.

Om ni har möjlighet så tycker jag att ni ska åka hit & kika i de områden ni är intresserade av :)

Nilsson1 skrev 2008-02-19 15:08:25 följande:
    Nämen va kul med en som bor på estö. Är det fräscha lägenheter ? Vi har inte varit på någon visning där..så vi vet ingenting..hehe. Jobbar du i nynäs eller pendlar du någonstans ?
  • Nilsson1
    mizztigger skrev 2008-02-19 16:01:49 följande:
    nä. jag jobbar i högdalen och frun e mamamledig och "mellan arbete" men hon är utbildad barnskötare och kan få jobb när hon gå av ledigheten. om vi skulle flytta kan jag sträcka mig till att pendla till haninge
    Okej..jo till haninge e d ju inte så långt..tar väl va : 30 min..Jag hoppas verkligen att jag kan hitta nått bra jobb i närheten av nynäs sen..typ haninge..det skulle va perfekt !
  • Nilsson1
    Heahog skrev 2008-02-19 22:22:46 följande:
    Vissa hus stambyts nu & de fräschas väl upp vad jag vet. Husen här uppe är ju äldre,så lägenheterna har ju sin charm ^^Vet inte hur det är i de olika husen, men Nynäsbostäder har ju VLU vilket jag tycker bara är skit. Kan inte påstå att alla får fräscha lägenheter men de är nog helt okej :)  De fräscha brukar ju gå åt rätt fort dock, men ni får väl åka ner & kika på nån iaf :)Trist bara att Nynäsbostäder inte visar planlösning & mer fakta om själva lägenheten på webben, att ha så skulle underlätta för många & dessutom skulle det nog göra Nynäsbostäder uppskattade...Jag jobbar inte, är mammaledig. Ska dock söka jobb så fort sonen fått börja på dagis nån gång i höst, men pendla tror jag inte att jag gör. Är ju ensamstående & då är det mkt klurigare... Har ingen hjälp med barnen, så det blir nog jobb väldigt nära tyvärr.Om ni har möjlighet så tycker jag att ni ska åka hit & kika i de områden ni är intresserade av :)
    Vad är VLU ?
    Jo jag såg att många hade stambytts..det e ju bra. Ja det e verkligen tråkigt att dem inte har lite mer fakta om lägenheterna. Då förstår jag att du absolut inte vill pendla i flera timmar..d går ju inte om man e ensamstående förälder. Vi ska absolut åka å titta..hoppas bara på att få nått erbjudande på lägenhet så man kan se hur dme ser ut inne å så..Området vet jag lite hur d ser ut iaf..har varit där en kort sväng i höstas..Men dock aldrig inne i nån lägenhet..
  • Heahog

VLU = VAlfritt lägenhets underhåll...

Dvs vill du höja standarden, tex byta tapeter,så får du själv betala för det. Antingen genom Nynäsbostäder som då lägger till kostnaden i ett visst antal månader på hyran & skickar dit en fackman, du själv anlitar & betalar en fackman som gör jobbet åt dig eller så gör du jobbet själv.

• Nilsson1
    Heahog skrev 2008-02-20 11:46:44 följande:
    VLU = VAlfritt lägenhets underhåll...Dvs vill du höja standarden, tex byta tapeter,så får du själv betala för det. Antingen genom Nynäsbostäder som då lägger till kostnaden i ett visst antal månader på hyran & skickar dit en fackman, du själv anlitar & betalar en fackman som gör jobbet åt dig eller så gör du jobbet själv.
    Okej då tror jag att jag förstår. Tack !:)
  • Nilsson1

Nej va trist..d lät ju rätt bra ju ! Det står ingenting om d på deras hemsida..nu har vi fått ett erbjudande på en tvåa i heimdal..vi ligger 3:a på den..får åka å kolla på den !

• Roli
    Svar på #37
    Heimdal är fint och ligger bra till. Nära till centrum, bussar och tåg. Finns även skolor och dagis i närheten.
  • Nilsson1

Idag ska vi åka till nynäshamn å gå på visningen på tvåan i heimdal :) *spännande*

Svar på tråden Nynäshamn..