Inlägg från: Jumsan83 |Visa alla inlägg
  • Jumsan83

    Barn som snarkar - hur vanligt är det?

    min son snarkade och han hade svullna halsmandlar och polyper han opererades dom tog bort halsmandlarna,polyper och fick rör i öronen...En sak vet ja aldrig mera en sån operation var en mardröm..

  • Jumsan83

    jag vet inte om det är ärftligt men tror det för jag har me tagit bort polyper när jag var mindre och även mina syskon och min lillebror har tagit bort halsmandlarna..

    min sons operation. (kan bli lite långt)
    kom in på örebro lassarett vid 7 tiden som var sagt att vi skulle komma han hade då inte ätit nån mat sen ca 6 på kvällen dagen innan. Kommer in på avdelningen och blir visade till väntrummet och där var då oxå fikarummet jag själv tyckte det var dåligt att sätta barn i ett fikarum han var ju såklart hungrig han villa ju me ha smörgås som dom andra hämtade som låg på avdelningen pratade med sonen och förklarade gick ganska bra.
    Kommer in på rummet där ligger det kläder han ska ha på sig och även ena föräldern så jag tar med mig sonen in på toa och byter om(vi delade rum med en annan pojke).Fick vänta länge innan nått hände men fanns ju leksaker så han kunde leka en sköterska kommer in med lugnade medecin till oss som inte gick bra han spottade ut nästan allt så den gjorde ingen nytta blir hämtade in till operation men kom in och fick vända igen dom var ju inte klara med den som var före oss fick då nån slags plåster på båda händerna för att underlätta inför operation tror det ska va lättare att sätta kanyl då och på plåstrena fick han bandage så leka kunde han inte.
    Efter ca 30-40 min kom vi till operation igen han sitter på britsen och lutar mot mig han var då ledsen och rädd men lugna sig när jag talade med han operationsläkaren villa ha han liggandes på brissen men jag villa ha han sittandes han var ju lugn då men det gick inte han skulle ligga så vi var 3 st som höll fast han medans hans skrek och var hysterisk(1 ibenen jag i händerna och 1 höll i huvudet medans dom gav masken mot ansiktet han somnade inte så dom fick dra på mera så han skulle somna tog tid men han somnade både rädd och ledsen jag hade sagt till dom han har inte fått lugnande men dom lyssna inte.
    Efter operation gick det ganska bra visst han hade ont självklart men rätt lugn endå dom tar bort kanylen för den gjorde ont. 30 min efter dom tog bort kanylen kommer en sköterska in med nån medecin han var lite för svullen i munnen som hom villa han skulle dricka jag sa att han har ju ont i halsen kunde ni inte ha sagt att han skulle ha medecin så kunde ju kanylen ha suttit kvar men det tänkte dom inte på han kan inte men var endå tvungen vi får in det i munnen på han men så klart åkte det ju ut han kan ju inte svälja fatta hon inte hon villa prova en gång till men jag sa nej inge mera han har ont sa ja åt henne men det verka inte vara hennes bekymmer Jag tar sonen och får på han kläderna jag villa hem hade fått nog och hem det kom vi kan ju säga att sonen minders endel av masken när dom sövde honom några dagar efter och han hade lita mardrömma oxå.

    om ni får ta bort hennes halsmandlar be om att få med er lugnande hem så ni får ge henne innan ni åker jag visste inte att man kunde få det fick veta det efter åt.


    Fidget skrev 2008-02-16 18:45:25 följande:
    Varför var operationen en mardröm?Kollade hennes halsmandlar idag och de var ju verkligen stora - har inte reflekterat över det förut. Så det kan ju vara samma sak.Kan det vara ärftligt? Min sambo tog bort polyperna när han var liten och jag har varit på väg att ta bort halsmandlarna fler gånger.
  • Jumsan83

    kolla upp hans snarkningar om han störs av det för det var så det började för oss han snarkade och vaknade en hel del på natten så han var jämt trött och hade svårt att svälja så han stod stilla i växten så när han var 3 år kunde han ha storlek 80 i kläder.


    Kallemero79 skrev 2008-02-16 18:48:09 följande:
    Min son snarkar oxå...är 13 mån. Har snarkningar nåt gemensamt med att sätta i halsen när man äter?
Svar på tråden Barn som snarkar - hur vanligt är det?