• Dompans mamma

    Tidigt missfall... När fira födelsedag???

    När skall vi fira min Ängels födelsedag?
    Den 8:e Februari, datummet jag stirrat blint på i 9 månader eller dagen då vi förlorade vårt Pyre?
    Fick ett tidigt missfall... Redan i Vecka 7, men min ängel kom ut hel, så vacker.

    Skulle jag inte sett våran Ängel skulle nog saken varit annorlunda... Men att ha hållit sitt efterlängtade blivande barn i handen... Ja, det var fruktansvärt, men ändå väldigt vackert! Och jag är glad att Pyret kom ut "hel". Det helade mig!

    Jag vet att det är en dum fråga... Att fråga när ens Ängel har födelsedag... Men känns så svårt... Då "födelsen" var på TOK för tidig...

    Snälla hjälp mig!

    Tack!

  • Svar på tråden Tidigt missfall... När fira födelsedag???
  • signaturbyte

    Vet inte om jag är¨'rätt' person att svara på det här eftersom jag inte varit med om något liknande,

    men jag tycker att det/dom datumen som spelar störst roll och betyder något för dig/er ska uppmärksammas. Det finns liksom inget rätt och fel när det gäller känslor.

    Kram

  • Tilhi

    När min lilla ängel kom 20/11-2003 så anser jag att det är dagen för lillans födelsedag.....

  • mammatalman

    jag fick missfall i min första gradivitet. jag firar ingen födelsedag eller så eftersom jag fick missfall i v8 eller nått sånt.

  • raya

    förlorade våran lucas i v 17 ungefär(visste inte att jag var grav).
    Vet inte riktigt hur du tänker fira födelsedagen men jag tänker tända ett ljus dagen som han kom.


    signaturbyte skrev 2008-02-16 01:44:27 följande:
    jag tycker att det/dom datumen som spelar störst roll och betyder något för dig/er ska uppmärksammas. Det finns liksom inget rätt och fel när det gäller känslor.Kram
    Håller med helt
  • Dompans mamma

    Tack till er som svarat mig.
    Även om jag fick missfall i vecka 7 så gjorde det väldigt ont. Så klart... men att se ens blivande barn, det tar som sagt hårt. Vi begravde lilla Pyret både för våran skull samt för barnens skull. Vårt sätt att gå vidare.
    På stenen vid graven skrev jag befruktnings datumet samt missfallsdatumet, men den 8 februari är som sagt datumet hon/han var planerad till.
    Båda datumen betyder mycket, det är därför jag velar så...

Svar på tråden Tidigt missfall... När fira födelsedag???