• Äldre 18 Feb 22:27
    5937 visningar
    18 svar
    18
    5937

    Min dotter slår mig när hon blir arg

    Ibland när jag är arg så kan jag slå på pappa. Men det är bara hans fela lltihop, som att han står för en dörringång till exempel och jag vill ut! Och så skrattar han bara...för han tycker jag är larvig..
    Ni kanske kan se det framför er? Det är som att lilla Piff eller Puff skulle stå framför en stor björn och bråka...ettriga som dom är...medans björnen bara håller ifrån med en hand. Och han spänner magen så den blir sten.

    Så har det alltid varit och kommer alltid att vara. Det här händet givetvis inte ofta. Men när det väl händer så är det patetiskt. Så min fråga är väl, finns det INGEN stark i familjen?
    Och om det itne gör det, ja då är det bara att ringa BUP..

  • Äldre 19 Feb 07:55
    #5

    Om hon själv vill flytta så tycker jag hon ska få göra det. Ni kan ju ha en prövotid till att börja med? Eller att hon bor hos dig mer sällan? Hur ofta bor hon hos dig nu?

    Nope, man kan inte tvinga en tonåring att gå på samtal hos bup. Jag går dig själv och kan säga av egen erfarenhet att inget kommer kunna ändras såvida inte din dotter verkligen vill det själv. Samma sak som drogmissbruk och sånt där. Folk kan släpa dom in och ut på rehabs men dom kommer inte bli rena förrän dom själva bestämt sig för att bli det.

  • Äldre 19 Feb 08:02
    #7

    Men självklart så ska du ringa bup ändå. Så får DOM kontakta din dotter sedan på bästa sätt. Och det är då som hon avgör om hon vill börja gå på möten eller inte. Eller om hon ens vill följa med på ett möte.
    Bara du kan avgöra om det är bäst att berätta för henne om bup innan du ringer dom eller inte.

    Mina föräldrar gick bakom min rygg och ringde bup vilket gjorde mig rasande. Jag hade till och med sagt till dom att JAG faktiskt ringt dom själv och att jag hade kontroll över läget. För det hade jag. Men som vanligt så litade dom inte på mig, vilket har gjort att jag numera hatar dom.
    Men ditt förhållande till din dotter kanske ser annorlunda ut?

  • Äldre 20 Feb 06:56
    #9

    bra att det funkar!


    Vardagsmorsan skrev 2008-02-19 23:36:40 följande:
    tack för era inlägg.Hon ringde idag från sin pappa och jag frågade henne vad hon tänkt.Hon ville gå kvar i sin skola och bo kvar hos mig.Vi dikuterade,bråkade en del på telefon. En sak som var bra var att jag sa emot kränkningar, vill inte ta emot. Sen blev det ett lugnt avslut. så ni har rätt, jag måste stå emot.
  • Äldre 20 Feb 07:58
    #11

    nej, man kan inte tvinga henne till ett möte med bup. absolut inte. det är det värsta man kan göra.


    amarasya skrev 2008-02-20 07:26:14 följande:
    Hej förstår att du har de jobbigt med din dotter...när jag läser de du skrivit så tänker ja på mig och min mamma..ja va lika elak mot henne som din dotter är mot dig.ja höll på så i 3 år.Men ja gjorde de endast för att jag trodde att min mamma inte älskade mig..ja fick inte riktigt den umärksamhet ja ville ha!!!många i tonåren ¨kommer in på helt fel tankar ibland! Kanske mår din dotter inte bra? Har hon de taskigt i skolan? dåligt självförtroende? allt sånt spelar roll...tror man inte på sig själv så sätter tankarna fart och tyvärr så är de du som mamma som får ta de!!!Men en dag så sa min mamma nu får du välja...bo kvar och vi reder ut vart problemet ligger eller du får flytta för jag tar inte mer skkit!!!! och de hjälpte.Ta tag i din dotter spendera en helg ensam helg med henne och bara prata...lyssna på henne..för hon har nog en hel del att säga till dig.klart att du kan tvinga henne till ett bup möte..men ja tror inte de ger resultat..bättre att ni som mor och dotter pratar..och om de inte hjälper...då kanske de är bäst att tänka ut något annat.!!!!lycka till och stå på dig som mamma:)
  • Äldre 20 Feb 14:20
    #13

    Men du ÄR ju hennes morsa. Du ska bete dig som en morsa! :P Sen finns det ju skillnader på vettiga morsor och inte så smarta morsor...


    Vardagsmorsan skrev 2008-02-20 14:10:03 följande:
    .Men stå på mig i det jag verkligen vill.Men inte vara så morsig.
  • Äldre 21 Feb 22:20
    #15

    Det är supersvårt att "rätta till" saker när barnen väl är i tonåren. Ibland gör det saken värre att försöka för mycket. Men samtidigt så vet din dotter nog att du bryr dig om henne, även fast hon kanske låtsas som att hon inte gör det. Så gör jag emot min mamma i allafall...
    Erat förhållande kanske inte kommer bli jättebra de sista åren (vet inte hur gammal hon är) innan hon flyttar hemifrån. Men det blir säkerligen lättare när ni bor på varsitt håll och får lite luft emellan er, då kostar man gärna på sig att vara lite extra trevlig när man träffas så sällan.

    tack för komplimangen! *ler*


    Vardagsmorsan skrev 2008-02-21 22:09:54 följande:
    TackBeverly! Du ärså himla klok. Jo jag är hennes morsa. Detär så att jag känner det som allt ärmitt fel. Omjag bara ändrar mig så blir det annorlunda. Och så är detju inte heller.Hon säger att jag får skyllamig själv och jag vet att det ärorimligt, men det påverkar mig så att jag nästan tror det. Jag är hennes morsa och jag är en självständig människa som vill leva precis som hon är det. Men det finns en längtan efter att ha det bra tillsammans.
Svar på tråden Min dotter slår mig när hon blir arg