• Emelie Losbäck

    Någon mer 16 åring som planerar graviditet ?

  • Svar på tråden Någon mer 16 åring som planerar graviditet ?
  • Familytime

    Jag försökte undvika det när jag var i den åldern. Vad olika det kan vara. Hur har ni planerat allt det här?

  • Emelie Losbäck
    Familytime skrev 2008-02-21 14:48:08 följande:
    Jag försökte undvika det när jag var i den åldern. Vad olika det kan vara. Hur har ni planerat allt det här?
    Ja, som alla vet så är ju alla personer olika på alla sätt.
    Lever olika, beter sig olika, olika tänkande, vill olika saker m.m!Och nu är det så att jag och min pojkvän har velat detta ett bra tag nu och känner oss redo för att skaffa oss ett barn och ett ansvar 18 + många år till framåt i tiden! Och vi har MYCKET kärlek att ge varandra så det räcker och blir över, och varför inte då skaffa oss någon att älska tillsammans!
  • kema80

    låter fantastiskt! men har ni jobb så ni kan försörja bebis, och er, då? Kram

  • Familytime
    Svar på #2
    Jag förstår att man längtar, det gjorde jag också. Men idag är jag väldigt glad att jag inte blev med barn när jag var så ung. Jag förstår att ni kommer skaffa barn hur det än är, så det är ju ingen idé att diskutera det, men vad som är intressant att diskutera kan ju istället vara hur ni ska försörja er, hur ni ska bo, om ni vet hur det är att ta hand om barn osv. När jag var tretton fick min mamma min lillebror och jag tog hand om honom som om det var mitt eget barn, så jag visste mycket väl om hur det var. Om man inte vet nåt om det är det omöjligt att föreställa sig! Jag berättar gärna, om ni vill veta!

    För övrigt så tycker jag det är underbart att se lite kärlek mellan människor här på FL! Jag tycker mest det är otrohet och separationer överallt!
  • Emelie Losbäck
    Familytime skrev 2008-02-21 15:03:44 följande:
    Svar på #2Jag förstår att man längtar, det gjorde jag också. Men idag är jag väldigt glad att jag inte blev med barn när jag var så ung. Jag förstår att ni kommer skaffa barn hur det än är, så det är ju ingen idé att diskutera det, men vad som är intressant att diskutera kan ju istället vara hur ni ska försörja er, hur ni ska bo, om ni vet hur det är att ta hand om barn osv. När jag var tretton fick min mamma min lillebror och jag tog hand om honom som om det var mitt eget barn, så jag visste mycket väl om hur det var. Om man inte vet nåt om det är det omöjligt att föreställa sig! Jag berättar gärna, om ni vill veta!För övrigt så tycker jag det är underbart att se lite kärlek mellan människor här på FL! Jag tycker mest det är otrohet och separationer överallt!
    Jag det kommer vi göra "skaffa barn alltså" ! Jag tog hand om min lillasyster från att hon var nyfödd tills hon var 2 år, för min mamma låg med en sjukdom, men sen när andra fick reda på att jag tog det mesta ansvaret så blev hon fosterplacerad! Så jag vet gott och väl vad det innebär att skaffa sig ett barn! Men efter att dom tog i från oss "vårat" barn, eller rättare sakt min lillasyster så har jag haft barn längtan! Och då var jag faktiskt också 13 år! Samtigigt som min mamma fick min lillasyster så fick jag 2 stycken systrar till, och jag ääälskar dom! Inte bara för att dom är mina systrar eller barn utan också för att jag tycker att det är så himla kul att se dom växa upp och lära sig nya saker, likaså jag. Utan dom hade jag nog inte vetat så mycket om hur det kan vara att ha barn, hur man uppfostrar eller hur mycket ansvar det verkligen innebär! =)
  • Emelie Losbäck
    kema80 skrev 2008-02-21 15:01:56 följande:
    låter fantastiskt! men har ni jobb så ni kan försörja bebis, och er, då? Kram
    Nu kommer man till det vanligaste beskymmret och dom vanligaste frågorna, som nästan bara unga mammor får! Vi har pengar så att vi klarar oss, även fast jag fortfarande går i skolan så vet jag att vi klarar detta! Man behöver ju inte ha en förmögenhet med pengar för att klara av att uppfostra ett barn! Eller hur ? =)
  • bebbe2008

    Förstår att ni verkligen längtar och vill ha ett barn. Hur har ni löst det med försörjning för er och barnet samt bostad m.m.?

  • Familytime
    Svar på #5
    Då har du ju lite erfarenhet trots allt! Det bådar ju gott för framtida bebisar!

    Men hur i hela fridens namn försörjer ni er? Och hur bor ni? Att barn är gulliga och underbara tror jag alla är rörande överens om, men det är ju så mycket mer, alla vaknätter, matlagning, trotsålder, kolik, kläder och blöjor. Det är så mycket mer än att de är söta, har du förberett dig på det?
  • Emelie Losbäck
    Familytime skrev 2008-02-21 15:14:29 följande:
    Svar på #5Då har du ju lite erfarenhet trots allt! Det bådar ju gott för framtida bebisar! Men hur i hela fridens namn försörjer ni er? Och hur bor ni? Att barn är gulliga och underbara tror jag alla är rörande överens om, men det är ju så mycket mer, alla vaknätter, matlagning, trotsålder, kolik, kläder och blöjor. Det är så mycket mer än att de är söta, har du förberett dig på det?
    Om jag inte hade förberett mig på allt det där så hade jag aldrig planerat ett barn! Och ja jag håller med om att dom är söta och att det är så mycket mer än att bara kela, leka och titta på dom! Just nu har jag 5000 kr att leva på i månaden efter att hyran och busskort är betald. Killen håller på att söka jobb och på 9 månader + dom månderna det tar att skapa ett barn så hinner vi med mycket mer!
  • Morris104

    Tänk på barnet ni sätter till världen! Först och främst tycker jag inte att barn ska ha barn! Och du är trots allt fortfarande omyndig, även om du må vara själsligt och kroppsligt mogen. För det andra, ni är båda unga, hur länge har ni varit tillsammans? Man förändrar rätt mycket i den åldern och fram till att man är runt 25. Statistiskt sätt håller inte förhållanden i den åldern särskilt länge! Hur vet du att ni är tillsammans om 3 år?

    Jag må låta fördomsfull men det du skriver får mig att rysa. Att uppfostra barn handlar dessvärre inte endast om kärlek. Att kunna dela med sig ab kunskap och livserfarenhet är också mycket viktigt! Detta kanske många inte håller med mig om men det är min uppfattning!

    Jag kan garantera dig att det bästa för ditt framtida barn är om du väljer att bli gravid om 10 år i stället!

Svar på tråden Någon mer 16 åring som planerar graviditet ?