Inlägg från: Prinsessan Viktoria |Visa alla inlägg
  • Prinsessan Viktoria

Pojkvän pratar bebisspråk..suck..

Anonym (Störd!) skrev 2008-02-23 23:53:40 följande:
    Haha! Jaaa så avtändande...suck... Jag ska försöka säga till honom så han fattar. Men sen får jag alltid dåligt samvete för jag ser att han blir sårad..gaaaaah!Men jag undrar VARFÖR vissa bara fastnar i det här? Psykologistk..? Vill de känna sig "små" och omhändertagna..?
    "jag ser att han blir sårad"....

hmm...är det inte du som tar största smällen i längden?!?
    Tycker att ni ska sätta er och prata om det får dig att få dåligt samvete kanske du kan skriva ett brev?

Förklara vad du känner och varför och vilka konsekvenser det får i DITT känslo liv och ditt förhållande gentemot honom? Utan att för den sakens skull skriva dte på ett sätt som han kan uppfatta som en "attack".
    Jag menar du tar säkert mer avstånd än du tar initiativ/hakar på hans spår...

Be honom lugna ner sig en vecka till att börja med för att du vill vara dominant ett tag....för att få visa honom hur du skulle vilja ha det till vardags etc etc...
    Låt fntasin flöda för att få honom att fatta att det barnsliga är några nivåer för långt borta....??

eller är detta en dålig idé?
    Vi har en Oliver i min mage=)...BF 2008 04 17...
  • Prinsessan Viktoria
    Svar på #6
    Ett tips jag fick av min psykolog förut när jag och sambon hade trassel var att bemöta honom med;

"jag upplever att"

"jag känner"

"jag mår bättre om"

Ett JAG framför det mesta då kan han inte sätta det emot dig får då utgår du från dig själv.
    För att få det vinklat så han ska förstå kan det vara ett bra tips.
    Även tänka på att "påhopp" (som han skulle ta det som) ex "när du pratar bebisspråk"

Skriv ngt i stil med;

Jag har på senaste tiden upplevt obehag över ngt som jag inte borde ta förgivet och det är dina känslor. Jag älskar att du älskar mig så mycket som du gör. Jag skulle må mycket bättre om du kunde försöka bemöta mig som en vuxen och mogen kvinna?
    Det jag vill få fram är att jag tar illa vid mig när du pratar bebisspråk, visst det kanske är en droppe i havet men för mig svämmar det över....och jag får inga riktiga simtag mest kallsupar.
    Vill fortfarande ha ditt kärleksfulla sätt men på en annan nivå.
    Kan vi inte tillsammans försöka lösa detta flr min skull? Vill du att jag ska göra ngt för din skull i samma veva?
    Jag vil att vi ska utvecklas växa ihop på en djupare nivå...vill du hjälpa mig?!?

forts...

varför inte tända ljus i ex sovrummet, köpa en ros och säga att ni behöver prata, gör ngt myisgt av det... Be honom vara tyst, ge honom brevet och be att få prata i lugn och ro sedan får han prata om sina känslor kring det du tagit upp....? Och framför allt tala om att n iinte går från sägen, höjer röster el liknande utan försöker komma fram till ngt TILLSAMMANS. För att du ska må bra och för att han ska kunna ge dig det du mår bra av och vice versa...

Eller ngt..
  • Prinsessan Viktoria
    Svar på #8
    ja så kan man också göra, men eftersom han blir så anti av det kanske man kan prova en annan taktik?

Om det ens är värt det i sluändan..
  • Prinsessan Viktoria
    Anonym (Störd!) skrev 2008-02-24 00:56:05 följande:
    TACK Prinsessan! Det var ett riktigt bra brev, ska faktiskt sno det rakt av och skriva in lite själv. Du är ju en hejare på det här med förhållanden!När jag pratar med honom så försöker jag också utgå från det som du skrev. Att jag känner, jag skulle bli glad eller uppskatta etc etc.. Jag har ju redan testat att vara rak med honom men det fungerar ju inte, han är som sagt rätt känslig.
     roligt att kunna vara till hjälp, hoppas det kommer att fungera.
    Eftersom det inte fungerar att prata om det på din nivå får du väl sänka dig till hans för att ni sen ska kunna ta er uppåt tillsammans .

Vore kul om du återkommer med hur det gått !

Lycka till...
Svar på tråden Pojkvän pratar bebisspråk..suck..