Inlägg från: Anonym (närhet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (närhet)

Pojkvän pratar bebisspråk..suck..

Anonym (Störd!) skrev 2008-02-23 23:53:40 följande:

Haha! Jaaa så avtändande...suck... Jag ska försöka säga till honom så han fattar. Men sen får jag alltid dåligt samvete för jag ser att han blir sårad..gaaaaah!Men jag undrar VARFÖR vissa bara fastnar i det här? Psykologistk..? Vill de känna sig "små" och omhändertagna..?
    Min gamla psykologilärare förklarade just fenomenet med bebisspråk mellan makar. Han sa att det är något man använder när man har en väldigt trygg och tillitsfull relation till varandra. (Kan man säkert ha ändå, men när man nu använder det, vill säga.)
  • Anonym (närhet)

Anonym (Störd!) skrev 2008-02-23 23:56:53 följande:

Så sant, det börjar redan kännas jobbigt. Jobbar över ibland bara för att slippa komma hem och "stressas" ytterligare av hans klängighet och bebisspråk.Men sen är han så drastisk för de gånger jag pratat med honom om det så slutar han helt att "vilja" ha mig. Inget gos, inga komplimanger och när jag påpekar det så säger att att "Det är ju så jag vill ha det" ÄVEN om jag varit väldigt tydlig att han bara ska dra ner på det lite.Blir missförstådd heeeela tiden!
    Låter som att han tar ditt avståndstagande rätt in i själen och känner sig personligen avspisad av det. Och så drar reflexen igång, att han drar sig undan helt för att visa att han minsann kan avhålla sig, samt för att han är sårad ända in i själen av att bli känslomässigt bortknuffad (så känns det sannolikt för honom).
    Ni behöver hitta en gemensam plattform.
Svar på tråden Pojkvän pratar bebisspråk..suck..