• Anonym (Flisa­ns)
    Äldre 28 Feb 19:41
    3142 visningar
    15 svar
    15
    3142

    Vad kostar ett faderskapstest???

    Om det är ett faderskapstest gjort som pappan skrivit på men pappan efter 3-4år begär nytt test eftersom han inte litar på det första så måste han ju stå för kostnaden själv. Men vad kostar det???

  • Svar på tråden Vad kostar ett faderskapstest???
  • Anonym (Flisa­ns) Trådstartaren
    Äldre 28 Feb 19:51
    #4

    Han tror att jag lyckats mygla. Kanske genom att använda vårt andra gemensamma barn som är nästan 2år äldre el något. Han använder denna orsak till att inte träffa det yngsta barnet (är 4år nu). Han har bara umgänge med det äldsta som är 6år och har aldrig brytt sig om den lille.

    Just nu ligger vi i vårdnadstvist eftersom han vill ha den äldste varannan vecka men säger inget om den minste. Nu har denna tvist hållt på i ett år och så kommer detta upp.
    Han ska betala testet och vill följa med och se att allt verkligen går rätt till. Som om jag verkligen skulle kunna fejka det :/

  • Anonym (Flisa­ns) Trådstartaren
    Äldre 28 Feb 19:52
    #5

    Anonym (malin) skrev 2008-02-28 19:50:59 följande:


    Är det "bara" ett faderskapserkännande som han skrivit på innan? Eller har ett dns-test redan gjorts?
    Det gjordes ett test när barnen var ca 9mån och de papprena har han skrivit på.
  • Anonym (Flisa­ns) Trådstartaren
    Äldre 28 Feb 20:08
    #7

    Jag blev gravid när vi höll på att separera och vald, trots hot från mitt ex, att behålla barnet. Varken pappan el någon i hans släkt bryr sig om barnet och han får sällan el aldrig julklappar el födelsedagspresenter.

    Testet gjordes som så att exet gick till doktorn och tog blodprov och jag och sonen gick till en annan doktor och tog munskrap.

  • Anonym (Flisa­ns) Trådstartaren
    Äldre 28 Feb 20:24
    #9

    :) Jo, jag är 100% säker på att han är far till båda barnen.

    Enligt min advokat (som inte heller fattar vad exet sysslar med) så har han erbjudit sig att betala testet om jag går med på att göra om det i hans närvaro. Men jag undrar om han verkligen vet hur mycket det kommer att kosta honom. Han har ju inte direkt mycket pengar. Dessutom ska han bli pappa igen vilken dag som helst så han lär ju ha fullt upp sen.

  • Anonym (Flisa­ns) Trådstartaren
    Äldre 28 Feb 20:35
    #11

    Han har sagt innan att han inte vill betala för den lille så det är ju inget nytt.
    Visst ska jag göra testet och det ska bli så gott att se pengarna rinna iväg från honom när han är så knäpp. Förlåt men jag är bara så trött på hans knasigheter.

    Blev det tyst när ni gjort testet?

  • Anonym (Flisa­ns) Trådstartaren
    Äldre 28 Feb 20:45
    #13

    Skönt att din son har en pappa som bryr sig iallafall :)
    Min yngsta har tytt sig väldigt mycket till min sambo som funnits i pojkens liv sedan han var ca 1,5år och sambon har blivit som en pappa för honom. Han har ju ingen annan. Även den äldste är fäst vid min sambo.

    Hoppas det löser sig för dig snart och att du hittar en mysig lägenhet/hus.

Svar på tråden Vad kostar ett faderskapstest???