• Anonym (Kaffedraken)

    Kattens svans bara hänger!

    Vi har en utekatt som normalt brukar tjata febrilt på att bli utsläppt men idag har vi inte märkt av henne alls. Upptäckte att hon gått och gömt sig under en fåtölj och när jag drog ut henne så jamade hon och gillade det inte alls. Klämde och kollade men såg inget fel, hon haltar inte men däremot så släpar hon bara svanesn eftersig, lufter den inte alls. Lyfter jag på den så åker den helt slapp i golvet.

    Vi ska till veterinären med hene imorgon (ringde dem och de har stängt nu så hon sa att jag skulle komma imorgon) men jag tänkte fråga om det är någon annan som varit med om något liknanade och vad problemet i så fall kan vara.

    Stackars kissen...

  • Svar på tråden Kattens svans bara hänger!
  • Anonym (Kaffedraken)

    varböld på svansen????
    mycket vanligt bland ute katter!

  • Anonym (Kaffedraken)

    bruten kanske. katter har ju extrem hög smärttröskel så det kan vara därför hon inte protesterar när du tar i svansen.tror det brukar läka av sig själv.tror knappast man gipsar svansen!

    Stackars lilla kisse,hoppas det blir bra iallafall vad det nu är för fel.

  • Anonym (Kaffedraken)

    om dom blir biten av en annan katt.... katter har ju en hel del bakterier i munnen.

    ocj ibland om det blir ett sår har katterna en förmåga att "läka uti från" först, som i sin tur blir en varböld

  • Anonym (Kaffedraken)

    Ser inget... har klämt över hela katten men inget sett. Men det är ju helt möjlihgt att det finns något bett där under all pälsen. Men då borde hon nästan ha reagerat när jag tryckt där eller i närheten.
    Det är precis som att hon inte har ngn känsel.

    Gissa om man är orolig.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Crash and burn: jo, jag har varit med om det också! En hankatt vi hade när jag var liten hade varit i slagsmål, hans ena baktass svullnade upp till typ tre ggr normal storlek. Han började bita i sig själv och då tänkte jag och min lillebror försöka bandagera för så han inte gjorde det men när jag tog i tassen så "exploderade" det och det sänkte var överallt. Hur äckligt som helst... men tassen läkte sedan och blev bra. De har ju ett otroligt läkkött, katterna.

  • Anonym (Kaffedraken)

    och det är inte i magen hon har ont?
    för då kan dom svansen mellan bena o skjuta upp ryggen?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Kan ju tillägga att vi har minst lika mycket bakterier i vår egen mun! Det är det VÄRSTA stället vi har och det pussas vi med!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Har klämt på magen och hon reagerar inte på det heller.
    Här jag drog ut henne från under fåtöljen så tog jag tag i framtassarna och drog tills jag fick ett bättre grepp. Hon gillade det inte alls. Hon kan ju ha skadat ryggraden.. vi sa att vi låter henne vara nu, att vi lyfter henne inte förrän hon ska in i buren.

Svar på tråden Kattens svans bara hänger!