Anonym skrev 2008-03-05 00:20:51 följande:
Lite OT men jag måste ändå fråga.Innan du fick barn vad tyckte du om alla 30+ som tyckte man inte skulle skaffa barn för tidigt för man inte är mogen för det på många sätt?O har din uppfattning ändrats sen du nu hamnat i din situation där du är nu?Det är inget påhopp,utan jag är bara nyfiken på ditt svar.
Då tyckte jag, vadå, man slänger inte bort sitt liv för att man får barn tidigt. åldern hade ingen betydelse.
MIn uppfattning har ändrats. jag tycker många skaffar alldeles för tidigt. yngre än vad jag var. vissa har inte ens hunnit gå ut högstadiet.
Jag hade inte blivit glad om min son kom hem i ung ålder å sagt han skulle bli pappa.
Det är så mkt som halkas efter nu. Utbildning, jobb, de känns som de blir mkt svårare.
Så ur den synvinkeln ångrar jag mig. då jag knappt kan försöja min ultra mega lilla familj.
Hade jag väntat, hade jag haft större chans å kunna försöja,ha ett jobb ,ett stadigt förhållande. där mitt barn kunde växa upp med tåv trygga föräldrar. o kasnke en störra chans att det skulle hålla.
det är lätt o va efter klok som man brukar säga..
men samtidigt har jag mognat på ett litet sett,, å fått gemenskap med andra unga mammor. tror allt har en mening. Man vet inte vart man skulle varit om man inte fått barn.
Men jag råder alla att utbilda sig :D ,, jobba ,, tjäna pengar,, resa, leva livet,, innan man skaffar barn :).. men sen är vi alla olika.