Du har en poäng.
Raspberry81 skrev 2008-03-06 19:04:45 följande:
Nu kanske jag hamnar i ett getingbo MEEEEN de som adopterar flera handikappade barn, förtjänar de inte lite cred? Att ha ett svårt handikappat barn ÄR mycket tuffare än ett friskt barn. Ex barn som sitter i rulstol, cp-skada osv. I sverige har man rätt till personlig assistans, men överallt har man inte det. Husen ska anpassas, handikappet kan ibland styra hela vardagen, barnet kan inte ta sig från punkt A till B utan hjälp av tunga lyft eller hjälpmedel osv. Självklart ger det även mycket att ta han om ett svårt handikappat barn, likväl som ett friskt barn. Men kan det inte vara av en god gärning dessa människor faktiskt tar hand om de handikappade barnen? Barn som inga andra tar emot? Nu handlade iof inte tråden om handikappade barn, men jag såg att det kom upp i ett inlägg. Ang Montel-show= rent skräp. Däremot har han ju själv MS och vet hur människor runtom honom och han själv anpassar sig till ett liv med framtida skov och försämringar, mentalt och fysiskt. Visst säger man inte rent ut till ett barn: Du är en börda. Men sanningen är att ngn ska ha viljan att adoptera de svårast sjuka barnen. Och det är en eloge att våga! Jag skulle inte vilja det. Jag är för rädd att mista folk i min närhet som det är redan. Ett barn......det skulle jag aldrig klara av. Dvs man fäster sig ev vid ett barn som ev går bort, och det är mentalt lika stort som den fysiska bördan.