Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 9

Lina med Liten skrev 2008-03-07 09:57:34 följande:
    Hur går det m Maia??
    fortfarande vaken...därför jag inte sitter här Måste koncentrera mig på henne hela tiden för hon är supergrinig nu och alldeles rödögd! Det får nog bli en liten lur innan lunch i alla fall för annars kommer hon väl inte äta något. Hon har ju varit vaken i över 5 timmar nu o busat så hon är ju helt slut!
  • Zvartaliljan
    gosmamman skrev 2008-03-07 10:18:11 följande:
    Kan hon inte få lägga sig vid 11 då och sova frammåt kl 14, då borde hon ju klara sig tills kvällen.Om bebben vaknat tidigt på morgonen (runt 05) så brukar hon sova 11-14.När hon vaknar vid 07 så sover hon från 12 el 13 till 14.Lägger sig för natten kl 18:30
    Jo precis, för nu gick det inte längre, hon satt o somnade till och med på trehjulingen ute!
    Så nu ligger hon i vagnen och lär nog sova 2-3 timmar. Fast hon har ju bara ätit en flaska välling och en yoghurt sen hon vaknade så hon borde ju vakna tidigare o vara hungrig...men det vet man aldrig med henne. Hon skulle nog kunna klara sig en hel dag utan mat
  • Zvartaliljan
    Angelinah skrev 2008-03-07 10:24:44 följande:
    Japp! Tror jag köpte mitt första Molo plagg i september 2007, sen va jag fast
    Hihi jag köpte mitt första Moloplagg i Juni 2006 när Maia bara var någon månad gammal Minns det så väl. Det var en orange body med svarta stjärnor Mitt andra danska köp var en röd/orangerandig kort bodysuit från Katvig och sen var jag fast
    Men förra våren handlade jag nästan bara Me&I. Det var inte många danska plagg i garderoben, sen i höstas började jag hänga i den här tråden igen och oj vad fort garderoben fylldes med danska plagg
  • Zvartaliljan
    gosmamman skrev 2008-03-07 11:08:49 följande:
    Min stortös var en myra i maten och ett ständigt orosmoment men hon sov alltid middag först och åt lunch sen för hon åt ingenting före. Hon åt oftast bra med frukost och sen stod hon sig på det tills hon vaknade och fick lunch, de var lönlöst att försöka innan.
    Jo Maia äter väl ungefär lika mycket på en dag som rekommenderas för en 6-månaders bebis!
    Ett dygns mat:
    ca.3 flaskor välling á150ml
    ½ banan eller ett litet päron
    1 yoghurt
    2-3msk riktig mat om jag har tur!!!!
    En liten liten smörgåsbit

Sen går hon o småäter kex så det kanske blir total2 på en dag. O så får hon lite glass o ja allt jag kan lyckas få i henne men hon får alltså små bett hela dagen för hon kan bara inte äta mycket på en gång!
    Jag väntar fortfarande på att läkarna ska komma fram till något för normalt är det ju inte. Det är liksom inte att hon inte tycker om det utan hon älskar t.ex glass men orkar aldrig mer än några matskedar.
  • Zvartaliljan
    J essica skrev 2008-03-07 11:19:50 följande:
    Min dotter var också jättepetig med maten åt nog som din Maia vid den åldern. Såklarty jättebra att ni kollar upp det. Ville bara göra dig mindre orolig och berätta att de faktiskt kan äta jättelite utan att det är nåt fel alls
    fast Maia har ju en sköldkörtelrubbning som gör att hennes ämnesomsättning går på högvarv så hon MÅSTE äta mycket! Egentligen borde hon ju äta mer än andra barn i samma ålder! Hon har ju nu gått ner i vikt igen efter allt kämpande under hösten för o nå 10kg-gränsen. Nu är hon nere på 9.5 igen. Hon vägde 9kg i Januari förra året....
  • Zvartaliljan
    J essica skrev 2008-03-07 11:24:16 följande:
    Aha stackarn det visste inte jag Hoppas ni får ordning på det hela!Fast visst är hon ändå pigg och glad? Tycker hon ser så nöjd ut när du lägger in kort i bildis Är värre om de blir slöa och orkeslösa.
    Jo hon är ju en energizer-bunny ibland Men det är hon typ i 10-20 minuter, sen sätter hon sig alltid o slöleker (typ sitter med en bok eller nåt) i en halvtimma innan hon orkar köra igång igen o så håller det på hela dagarna. Hon orkar inte leka intensivt för länge.
    Om man jämför med andra barn (hennes kusiner framförallt) så är hon mycket lugnare, och mycket mammigare och gnälligare!, jag tror det beror på näringsbristen.
    gosmamman skrev 2008-03-07 11:26:11 följande:
    Förstår att det känns tufft för dig, tänker på er som kämpar. Vet hur jobbigt det är med barn som inte äter och ännu värre då maia har sköldkörtelrubbning. Tänker på er.
    Tack. Jo det känns tufft ibland. Men nu har hon i alla fall inte blivit riktigt sjuk på länge ("bara" förkylning nu) och jag hoppas det håller i sig. Det är en hel månad sen hon avslutade sin förra antibiotika-kur! Jag tror det är rekord
  • Zvartaliljan
    Mawe123 skrev 2008-03-07 11:33:14 följande:
    Undrar om någon av er har erfarenhet av småfolks tröjor, vill köpa och tror på en 74-80, men är de små så kanske den blir för liten...Vad tror ni???
    Jag tycker de är STOOORA! Maia har precis vuxit ur 74/80, men då bara på ärmlängden, och hon är 85cm lång! 86/92 är fortfarande väldigt stort på henne.
  • Zvartaliljan
    Mawe123 skrev 2008-03-07 11:33:14 följande:
    Undrar om någon av er har erfarenhet av småfolks tröjor, vill köpa och tror på en 74-80, men är de små så kanske den blir för liten...Vad tror ni???
    Maia i strl.74/80:
    Bilden är tagen i december tror jag, hon var inte mycket mindre då. Kanske 83cm lång och då vägde hon 10kg.

• Zvartaliljan

Hmmm...ni ser skillnaden på bilderna va?? den ena är tagen i början av december och den andra i slutet....när hon började dala i vikt igen...

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 9