Inlägg från: jojoa75 |Visa alla inlägg
  • jojoa75

Vi som shoppar danska barnkläder del 9

jojoa75 skrev 2008-03-16 22:21:09 följande:
    Har påskpyntat ett stort ris utom hus ikväll, mysigt! O så har barnen fått sina påskägg.. Godis blandat med lite små leksaker o sånt. Lucas fick biltröjan från molo som jag lagt bild på i BT, Emma fick en rosa kikkid mjuk keps. Hon gillade den skarpt, men den passar nog knappt i sommar! Strl 1-3 år!!! Men, men då får hon ha den o springa runt i här hemma, hon älskar att ha mössor på sig o prova olika...
    kan visst inte skriva heller ikväll.. Kanske lite för lite med 3½tim sömn
    UTOMHUS i ett ord såklart!
    La in bild på vårat kalasfina påskris i mitt bg om nån är intresserad..
    Barnen o sambon åker till svärisarna i påsk o jag ska jobba, så därför smygbörjar vi lite idag..
  • jojoa75
    NovJenny skrev 2008-03-16 22:23:35 följande:
    Tack för att ni bryr Er tjejer.Har Minifom och det verkar ju fingera ikväll iaf. Hon hade som sagt redan skrikit i dag, men inte alls lika länge som det har varit..Vi får se hur det artar sig under natten nu. Som ni säger så går det ju över!
    Minifom, mjuk magmassage, varm filt över magen kan oxå hjälpa!
  • jojoa75
    Duntoffla skrev 2008-03-16 22:24:44 följande:
    ängeln- Skrutt är ju superfin i jeans tycker jag. Så jeans och den grå stjärnbodyn kanske? Eller fotbollsspelet? Annars randig Katvig och gula velourisar. Fast jeans är nog tuffare på 1-årsdagen. Gärna med ngn scarf (dregellapp)  Ja. man borde kanske pynta lite ris här hemma. Redan påskägg?
    Japp, de åker ju redan på onsdag kväll till svärisarna så jag tänkte att vi firar lite påsk idag!
  • jojoa75
    Duntoffla skrev 2008-03-16 22:27:19 följande:
        Aha! Då är jag med. Klart de måste ha påskägg innan då!
    Ja mammas påskägg kan man ju inte va utan ju Så vi har haft mysdag med god mat, påskpynt o godisätande!
  • jojoa75
    Lina med Liten skrev 2008-03-16 22:29:40 följande:
    Svärmor ringde idag och sa att det va pengar på väg t påskägg t Thea... vad ska man lägg ai det tro?? En ny suit o lite majskrokar
    Det var en bra ide!
  • jojoa75

Emma började äta lite godis då hon var ca ett år, ville egentligen inte alls, men det är så svårt när det finns en storebror som får godis på helgerna. Klart hon ser det o oxå vill ha.. Lucas började inte riktigt förrän han var typ 2 år gammal o då bara nån gång då o då. Vid tre, tre o ett halvt, blev det mer regelbundet att han ville ha ofta o då bestämde vi att det bara var på helgen.
    Så himla svårt att inte låta henne ta, för det första för att man inte kan vakta henne hela tiden o Lucas lämnar ju ibland framme tyvärr..
    Sen har hon alltid varit sån att hon vill ha allting som Lucas får, hon ville inte ha nån passerad mat inte Hon skulle ha som han hade..

• jojoa75

NovJenny
    Ja varm filt eller en varm mjuk tröja, el vetekudde (OBS kolla så att den inte är FÖR varm)
    På jobb har vi värmeskåp där vi tar varma filtar el tröjor o lägger på bebisarnas magar, det lugnar väldigt mycket när man har magknip.

• jojoa75
    Duntoffla skrev 2008-03-16 22:40:10 följande:
     Jobbar du på förlossning?
    Nope, neonatal intensiv, alltså intensivvård för bebisar, både fullgångna samt prematurer (fr v 24)
  • jojoa75
    Duntoffla skrev 2008-03-16 22:49:16 följande:
     OK. Samma som min kompis då Kul!
    Lina med Liten skrev 2008-03-16 22:51:19 följande:
    det måste vara en verkligt speciell arbetsplats...
    Ja, världens bästa jobb!
    Väldigt varierande, vissa nätter sitter man med en fullgången bebis som bara haft en tuff förlossning o ska ha övervakning över natten, då blir det ibland att man sitter med den i famnen o snusar bebis hela natten! O vissa nätter är det mkt intensivvård, allt beroende på vad det är för bebisar som kommer.
    Vi skiftar mellan salarna med små bebisar o salarna med fullgångna bebisar o det är väldigt varierande.
    Solskenshistorierna överväger, annars hade jag inte orkat med det..
    Älskar mitt jobb!
  • jojoa75
    Tildamamman skrev 2008-03-16 23:01:49 följande:
    Höll nästan på att somna i soffan till Jericho... Men dina ord ger mig faktiskt gås hud!! Neonatalavdelningarna runt om i Sverige verkar ha väldigt skiftande kvalité mycket beroende på personal och årstid. När vi bodde där var personalen värd 1poäng av 10 möjliga...
    Usch då!
    Var det sommar då? Var var det nånstans?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 9