Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 9

J essica skrev 2008-03-07 11:44:35 följande:
    Är nog Kevins gosmage som gör att tröjorna funkar i 86/92 Provade en kompis 74/80:a och den satt som ett smäck på honom.
    Jo Maia kan inte ha 74/80 längre men det beror bara på ärmlängden, i bredden hade hon säkert kunnat ha 62/68 nu!
  • Zvartaliljan
    J essica skrev 2008-03-07 11:46:24 följande:
    ja det var allt en skillnad. Lillskruttan då!!
    Det värsta är när jag nu hela tiden jämför med pojkvännens skrutt på 10 månader som är 15cm kortare men väger 2kg mer!! Han e ju en liten gosig sumo
  • Zvartaliljan

Nu har Maia vaknat men ligger o såsar sig i vagnen framför tv:n. Blev ju verkligen ingen lång sovstund. Hade hoppats på minst en timma till men icke
    Jag ska nog försöka få ihop lite lunch nu o se om hon vill äta idag...

O för att inte vara helt OT så har Maia idag på sig sin svarta midiapplesuit från Katvig med svarta muddbyxor från lindex till och över det har hon den nya svart/vitrandiga hooden, o sen svarta Ida.T-sockar till förstås Välmatchad o riktigt läcker   

• Zvartaliljan

Den där Katvig-dressen är riktigt solgul egentligen. Bilden stämmer inte alls tycker jag. jag stod o klämde på den inne på eleraff men tyvärr passar inte Katvigs velour Maia så bra i passformen

• Zvartaliljan
    Duntoffla skrev 2008-03-07 12:26:08 följande:
     Skönt med sovmorgon!   Kanske är dina barn så pass energiska så att allt de äter förbränns? Fast något borde ju fastna.Noel vägde nu vid 5 månaderskollen 8850 gram En liten knubbis med andra ord. Men det ramlar väl av när han börjar röra sig mer.
    jisses det skiljer ju bara 700gram mellan honom o Maia o hon är 21 månader nu!! Hur lång är han?
    alex 07 skrev 2008-03-07 12:28:36 följande:
    Men ingen av dem är aktiva barn, det är ju det som är så konstigtDe har väl en grym ämnesomsättning.

be dom ta Tsh-prover på dom som mäter sköldkörtelhormonerna. Maia producerar för mycket och har därmed för hög ämnseomsättning.

barn med för hög ämnesomsättning kan ju också bli slöa och orkesläsa så det kanske är däfrör de inte är så aktiva heller...

• Zvartaliljan
    Duntoffla skrev 2008-03-07 12:37:31 följande:
     Han är 68 cm. En bitig kille med andra ord. Inte superlång. Lite för kort för sin vikt
    Jo då är han som min pojkväns lille son då, en liten sumobrottare Mysigt tycker jag
  • Zvartaliljan

Maia har precis ätit upp heeeela sin lilla portion pasta (typ 10 snäckor...hon brukar äta 3-4) och bad om MER Förvånad Underbart Visserligen borde hon ju vara vrålhungrig, hon har bara ätit en liten toghurt sen vällingen kl.5. Men det är så olikt henne o äta MAT!

• Zvartaliljan
    J essica skrev 2008-03-07 12:46:04 följande:
    Vad skööönt kanske är på väg åt rätt håll Är det nåt speciellt hon tycker mycket om? Ge henne isåfall det ofta, strunt samma om det blir pannkakor 7 dagar i veckan. Det rådet fick jag av bvc när Linea matstrejkade.
    Jo det är just pasta som brukar gå bra ibland. Ris kan gå vissa dagar också. Kött äter hon aldrig, kvittar om det så är köttbullar, falukorv elelr vad som helst. Hon smakar inte ens längre. Idag hade jag smugit ner lite strimlad skinka i ostsåsen till pastan men de lyckades hon peta bort
    Nu har hon i alla fall ätit upp den andra portionen med o ville dessutom ha en glass som hon nu sitter o äter på (kunde ju inte neka henne när hon ätit upp maten så duktigt) så det är otroligt vilken aptit hon fick helt plötsligt!! Så här mycket på en gång har hon nog bara ätit 5-6 gånger tidigare i hennes liv!
  • Zvartaliljan
    NovJenny skrev 2008-03-07 13:01:22 följande:
    Hur har hon sovit i dag nu då?
    Jag lyckades hålla henne vaken tills 11 o så sov hon ca. en timma. Så då var hon ju lite utvilad till lunch
    J essica skrev 2008-03-07 13:04:16 följande:
    vad skoj att hon ätit så bra Testa att bara servera pasta ett tag, funkar det och hon äter kanske hon får upp aptiten och börjar äta bättre av annan mat också.
    jag har typ serverat pasta o ris varje dag i en månad nu Hon äter väl "duktigt" (typ 10 bitar) 2 utav 5 dagar, de andra brukar hon bara smaka ett par tre bitar. Dagar som idag kommer verkligen inte ofta! Så nu är jag jublande glad

men nu är hon energizer-kaninen igen så den maten är väl snart förbrukad
  • Zvartaliljan
    Kerplunk skrev 2008-03-07 13:07:48 följande:
    Hur är molos lurviga fleecejackor i storlek?
    Normala till lite stora (framförallt breda). Jag har en i 86 till Maia som sitter bra med en hel del växtrum. Hon kan fortfarande ha 80
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 9