Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 9

Här var det lugnt! Vad har hänt?!

Jag fick en laddning från Aeblemoster i torsdags, härligt  Maia har testat lite av det (bilder i BT). Tyvärr får jag nog ge upp Molos suitar nu  De sitter alldeles för löst på Maia. Bodysarna sitter mycket bättre så det får bli dom i fortsättningen.

Nu är jag sugen på lite Ida.T men tänkte ta en sväng in på Eleraff imorgon o kika live istället. Sen är det nog dags för en omgång på T snart igen om jag ska få plats med mer

• Zvartaliljan
    Småkottarna skrev 2008-03-16 15:30:00 följande:
    Vet inte om jag får skriva så här eller om det räknas som en annons, men jag har ju redan berättat att jag ska sälja vagnen och behöver lite råd. Ska ju som sagt sälja buggan, den är 2 månader gammal, och det ingår åkpåse, splitter nytt parasoll, splitter nya vinterhjul o så då regnskydd och myggnät. Allt som allt 11000 kr nypris. Har fått ett bud på 7000 kr. Det tar emot att sälja den det måste jag erkänna, men samtidigt så kan den inte stå här och samla damm så dyr. Så jag undrar vad ni tycker? Ska jag ta budet på 7000 kr? Hade ni gjort det? tycker ni att det är ett rimligt pris???
    Jag fick 7000kr för min när jag använt den 1 år...o då ingick inte vinterhjul. Så sälj inte för mindre än 8000 tycker jag!
  • Zvartaliljan
    Lourdes skrev 2008-03-16 19:12:27 följande:
    Jag fick som sagt 7000kr för min som jag sålde nu i November...så inte så längesen. Men då ingick åkpåse och parasoll. Sen fick jag 500kr för den extra klädseln o0ch 150kr för mugghållaren så man tjänar på att sälja tillbehören bredvid!
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2008-03-16 19:23:05 följande:
    Ligger Eleraff i Kalmar? Hur långt är det från Kalmar till Högsby? Om du vet.... Annars till Oskarshamn? Vad jag svamlar.....
    Ja Eleraff ligger i Kalmar. Vet inte hur långt men tar väl cirka en halvtimma. Kolla eniro
  • Zvartaliljan
    gosmamman skrev 2008-03-16 19:23:06 följande:
    Gokväll-Zvartaliljan- Shit pomfrit vilka snygga stövlar, DET var verkligen bebben stil på dom.Svisch- Åååh om du har lust nån gång, har du lust att fota plastisock klänningen brevid molo sorbet klänningen?? Skulle så gärna vilja se hur färgerna funkar mot varandra..
    199kr fraktfritt tycker jag var riktigt bra för så läckra stövlar
    Tycker de ser lite Converse-liknande ut vilket ju blir skitsnyggt till Maias skinnjacka
  • Zvartaliljan
    TereseA skrev 2008-03-16 19:31:52 följande:
    elvasmatroll.e-butik.se/Elvasmatroll/images/s...Tänkte höra om någon av era barn har denna mössan?tänkte köpa en 5-9månaders mössa till min son som är 5,5 månader..tänkte höra om ni vet om den är stor i storleken? el hur den sitter på era barn?
    den är liten i storlek. Min dotter har en i strl.1-3 år och har ett huvudmått på 46cm. Den är på gränsen till för liten men sitter superbra. Täcker öronen perfekt så jag rekommenderar verkligen den modellen!
  • Zvartaliljan
    gosmamman skrev 2008-03-16 19:40:27 följande:
    ja det var ju det som var det bästa, att den såg ut som en sko så den är ju snygg att ha i "alla väder". Vissa vanliga gymmistövlar vill man ju att dom enbart ska ha vid lek men domdär funkar ju en regnig dag i stan också Undrar om jag kan övertala storasyster att ta ett par också?? hon önskar sig ju så innerligt ett par stövlar från pop (dom blå med den knasiga bondgården). Dom är ifs också coola men dessa var ju mega snygga.Kan det inte komma in vatten vid "hålen och plösen"? eller är det en hel stövel som det satts detaljer utan på bara?
    Det är bara detaljer som är satta utanpå stöveln så inget vatten kan komma in
  • Zvartaliljan
    Fridac skrev 2008-03-16 19:56:59 följande:
    Hej i tråden!Tänkte höra om någon som vet har lust att svara hur Ida T:s regnställ är i storlek? Min tjej är närmare 80 cm lång och 12 kg tung, tror ni 74/80 är lämpligt? känns som det är så stort glapp till nästa stl i 86/92?? Någon som har deras matchande stövlar? är de gjorda i gummi eller plast? stora eller små i stl? Mvh
    jag har IdaTs regnställ till Maia i 86/92 och det är alldeles för stort, 74/80 sitter bättre egentligen men jag ville att hon skulle ha o växa i. Hon är ca.85cm lång och väger 9.5kg.
    Så jag tycker nog du kan ta 74/80. De är rätt breda så även fast hon väger mer så lär de sitta bra.

Regnstövlarna är i gummi och är ganska stora i storleken. jag har 20/21 till Maia och innermåttet är nog ca.15cm
  • Zvartaliljan

Småkottarna skrev 2008-03-16 20:05:39 följande:
    Hej o hå!! Jag tog budet. Shit the same att det kanske var lite för lågt. Ville bli av med den snabbt så. Sitter i kluren på vilka regnkläder grabbsen ska ha. Står mellan Småfolk, IdaT eller Didrikssons kermitgröna. Om jag köper didrikssons eller småfolks vet jag dredan vilken shop jag skulle valt, men det är inte många som har idaTs regnställ va? Svenska? Jag vet eleraff, har ni sett någonannan stans?
    Jag röstar på IdaTs. Jag tycker de är jättefina och jättebra Annars Småfolk, didrikssons tycker jag inte alls om.

Annars är ju Katvigs nya bara alldeles för underbart fint, vill ha Räcka ut tungan 
  • Zvartaliljan
    NovJenny skrev 2008-03-16 22:23:35 följande:
    Tack för att ni bryr Er tjejer.Har Minifom och det verkar ju fingera ikväll iaf. Hon hade som sagt redan skrikit i dag, men inte alls lika länge som det har varit..Vi får se hur det artar sig under natten nu. Som ni säger så går det ju över!
    Maia hade kolik och det som hjälpte bäst för henne var när jag la henne på mage längs min arm (alltså hennes huvud vid min armbåge o sen hängde benen fritt gränsle över armen om du fattar?) o sen buffade jag henne i rumpan med andra armen. Min arm värmde hennes mage samtidigt som buffandet lugnade henne. Funkade inte alltid men oftast blev hon mycket lugnare!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 9