Inlägg från: jojoa75 |Visa alla inlägg
  • jojoa75

Vi som shoppar danska barnkläder del 9

Zvartaliljan skrev 2008-03-06 20:21:21 följande:
    Den har t.o.m Maia strl.1 i och hon blir ju 2 år nu i vår.
    Min tös fick byta strl till barn nu i Katvigs vanliga randig mössor, hon har child nu, annars liknar det mer en "fez"
    Så hon har nog stort huvud, min tjej..
  • jojoa75
    Zvartaliljan skrev 2008-03-06 20:45:26 följande:
    Jo men hur fasen bryter man denna onda cirkel?? Sorry för OT....känner mig bara så otroligt frustrerad. Till och med min lärrare kommenterade igår hur sliten o trött jag såg ut...men kan man bli annat? Nu sitter hon o målar för fullt o tittar på Teletubbies. Inte det minsta tecken på att hon vill sova. Om hon ändå sovit längre på morgonen så hade det väl inte varit så farligt o vara uppe sent på kvällen...jag sitter ju ändå här Men det är ju just det att hon sover dåligt hela natten så jag får stiga upp flera gånger o sen vaknar hon vid 5 o är suuuupergrinig tills hon somnar om igen några timmar senare!
    Hur tusan orkar du med att plugga o ha träffar?? Jag är grymt imponerad av att du klarar av det..
    Mina två sover hårt, annars hade jag inte pallat med att jobba så mkt o ha träffar oxå..
    Hoppas det vänder för dig!
  • jojoa75
    Buttelina skrev 2008-03-06 23:11:56 följande:
    jojoa: så goa barn i bildtråden. första tanden, vilken milstolpe, jag minns när jag tappade min första tand och fiiina kik kid gosmamman: helt underbar tös!
    Tack!

Alla barnen o kläderna i bt är alltid såå fina, man blir så glad när man kikar in där o så inspirerad av att köpa mer o fler kombinationer...

Apropå det.. Nån som händelsevis snubblat över en rosa kikkid dress i 92??
  • jojoa75
    isold2003 skrev 2008-03-07 00:07:54 följande:
    Jag hade missat dina bilder i bildtråden, stora killen som har tappat en tand! Han ser verkligen stolt ut Och KIK-KID dressen är så fin! Verkar sitta perfekt. Hur lång är din tjej?
    Har inte mätt henne på ett tag..
    Men idat leggings passar bäst i 86, denna kikkid dressen får mudden vikas upp ett varv liksom, katvig klänning i 92 passar kanon.
    Lättare att prata i kläder..
    Då förstår ni andra som är så "skadade"
    Vi är ju så räliga att vi inte ser barnen, bara shoppar till dom..
    Zvartaliljan skrev 2008-03-06 23:57:22 följande:
    Jag har fått två avbokningar denna veckan och jag blev faktiskt glad när de ringde (men säg inte det till min coach ) för då kunde jag lägga ett litet stressmoment på hyllan. Förra veckan hade jag 3 visningar och nästa har jag också 3 visningar och det har faktiskt känts lite mycket nu. Jag känner mig trött o sliten hela tiden. Men du jobbar ju natt nu, minns när jag gjorde det, då sov jag som bäst för då sov jag ju medans Maia var hos dagmamman så man slapp ju bli störd Men samtidigt var det ju det där med dygnsrytmen o det kändes som om man missade så mycket så jag är glad nu ändå att jag pluggar.
    Ja här hemma går det i 200 knyck nu i säsongsstart, men kul är det! Nu jobbar jag en kväll imorgon o sen inte förrän lö nästa vecka. Har dock träff varje dag! Men jag är ju ledig på dagarna!
  • jojoa75
    isold2003 skrev 2008-03-07 00:22:14 följande:
    Jojoa75, klädstorlekar är ju ett utmärkt mått men du kan ju inte jämföra med IdaT åt mig heller *bojkotttar IdaT* och klänning<r slinker det inte in många heller Men om det är strl 92 som gäller i Katvig generellt så låter det som att hon är mindre än min kille. Fundersam på om det skulle fungera eller inte emd en 92:a.
    Jag har måtten som Buttelina o Jen80 skrivit upp om du inte har dom!
    Strl 92 i MOLO randiga brallor är långa på henne.
    Den är ju inte jättelång i livet som alla andra skrivit, fast jag väntade mig nog ännu kortare axel-gren än vad den var eftersom allla sa så.

Nej, får försöka gå o sova, måste ju ställa om dygnet igen! Gonatt!
  • jojoa75
    jojoa75 skrev 2008-03-07 00:29:07 följande:
    Jag har måtten som Buttelina o Jen80 skrivit upp om du inte har dom! Strl 92 i MOLO randiga brallor är långa på henne.Den är ju inte jättelång i livet som alla andra skrivit, fast jag väntade mig nog ännu kortare axel-gren än vad den var eftersom allla sa så.Nej, får försöka gå o sova, måste ju ställa om dygnet igen! Gonatt!
    Glömde skriva att 92 gäller i katvig tröjor oxå o de kan hon nog ha ett tag. Fyller två i maj o har en rejäl kula numera.
  • jojoa75
    Zvartaliljan skrev 2008-03-07 05:34:16 följande:
    *gäsp*
    redan uppe?

Gomorron!
  • jojoa75
    jompa skrev 2008-03-07 06:42:46 följande:
    God morgon alla glada Fredag och det ser ut att bli ett underbart väder idag, måste shoppa massa Katvig idag tjejer.
    Vad ska det bli för Katvig? *nyfiken*
  • jojoa75
    Zvartaliljan skrev 2008-03-07 08:00:40 följande:
    Jag beställde i tisdags eftermiddag och fick i onsdags Godmorgon förresten, som ni ser på mitt tidigare inlägg så blev det en tidig start idag också. Men hon sov i alla fall lugnt mellan 12-5 så jag fick sova 5 hela timmar utan att behöva stiga upp! MYCKET ovanligt! Men ack så skönt Nu börjar hon bli grinig igen o går runt med sin snutte men idag ska hon banne mig hålla sig vaken till Lunch!!!
    Kämpa!
  • jojoa75
    Tjollabolla skrev 2008-03-07 08:42:33 följande:
    Vi hade nån megaträff och alla hade tagit med sig alla danska kläder vi hade . Vi hade hyrt nåt hus men vi fick inte plats för alla kläder. Så, givetvis fick kläderna vara i huset och vi sov utanför . Alla var rörande överrens om att kläderna var viktigast.Herregud, jag får nog söka hjälp snart
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 9