Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 9

Fantastiska Skatt skrev 2008-03-09 11:46:04 följande:
    Sista Hej på er! Maaaassa nya fina kläder och barn i bildis har ni hunnit fylla på med sedan jag var inne sist, man blir verkligen GLAD av att kika in där I helgen har det mest varit mamma hopping men en liten liten hoppingkasse blev det till Skatten igår innehållande NS jeans och hipposar å lite mer Idat socks. Ska försöka prova å fota när sötisen vaknat sen Hur går shoppingen här då??
    shoppingen går bra beställde lite katvig velour igår och väntar på att "min butik" ska få in idat och då ska stora plånboken fram...Räcka ut tungan
  • Buttelina
    Fantastiska Skatt skrev 2008-03-09 11:53:33 följande:
    de är långa och smala i midjan i stl, men verkar som om vårens är vidare men inte helt hundra....
    det blev en gul boilersuit och ett par turkosa byxor (har den turkos/orange jackan)
  • Buttelina
    Jen80 skrev 2008-03-09 12:10:54 följande:
    Shoppinggalen ... eller är det verkligen allt du har i nya velouren?!? Stod och höll i den jackan i fredags. Den är verkligen fin ... och med byxorna till! Men jag får lugna mig lite...
    ja, i nya velouren är det allt men jag har ju 10 velourjackar, 10 velourbyxor och en boilersuit sen innan
  • Buttelina
    Duntoffla skrev 2008-03-09 12:11:52 följande:
    Härligt med lite shopping till sig själv också. Jag ska snart ta tag i det nu när det inte är så många kilon kvar. Kikar man i min garerob så är det mest svart känns det som.
    jag menar den med krage på rackamaja... den överta från miniskunk är också fräck, men den ser så hilma tajt och slimmad ut... men fin i färgerna.
    Jen80 skrev 2008-03-09 12:13:31 följande:
    Galen kvinna haha!!
    Vaddå? jag förstår inte vad du menar . jag har så svårt att välja vilken velour jag ville ha förra säsongen så jag köpte nästan alla men det är till bägge barnen så det är ju bara 5 set var
  • Buttelina
    jacao skrev 2008-03-09 11:57:56 följande:
    Idag är ingen vanlig dag för det är Gretas födelsedag hurra hurra hurra!!!Tänk att min lilla lilla tjej blir 1 år idag, helt otroligt vad tiden har gått fort!Bakat lite bullar och kakor och prinsesstårta nu på morgonen så allt är klart till kalaset kl 14.00 Just nu sover lilltjejen men sedan blir det påklädning, rosa/vit randig katvig klänning och leggings (har nästan bestämt mig)
      till lilla greta
  • Buttelina
    Mickisen84 skrev 2008-03-09 12:25:51 följande:
    Hej, jag har en fråga som jag hoppas nån av er "experter" kan svara på: Hur är MOLOs fleeceoverall i storleken? De med vantar på framsidan.
    normala...hur stort är barnet?
  • Buttelina
    Duntoffla skrev 2008-03-09 12:26:50 följande:
     Toka! *skakar på huvudet*Tror du N klär i starkt turkost då? Den har dessa färger och inte grön som den ser ut www.babyshop.se/system/search/product.asp...
    ja, den klär han säkert oxå jättebra i! men gillar nog ändå den gröna mer... sen den gula...
  • Buttelina
    Mickisen84 skrev 2008-03-09 12:29:45 följande:
    Han är 62,5 cm, mätte i fredags. Är 68 för litet då om man vill ha den till våren?
    min son är 77 lång och har strl 80... den kommer funka ett tag till... men man kan med fördel gå upp en strl...
    Duntoffla skrev 2008-03-09 12:32:59 följande:
     Men den gröna hittar jag inte. Ser du den ngnstans? Tror att det blir gult annars.
    nä, hittar inte. TA den gula, din grabb klär ju såå bra i gult!
  • Buttelina
    Duntoffla skrev 2008-03-09 12:43:18 följande:
    Tack för att du beordrar mig! Är så jäkla velig nu förtiden. Fast om sanningen ska fram ligger den gula redan i Rackamajas varukorg tillsammans med molos stjärnbyxor. Det kanske blir Katvig så småningom också.Fick nyss mail från Tradera där de säger att de inte kan stänga ner auktionen med piratmolon på. Pga att jag inte har sparat bilden högupplöst. Trist! Nåväl! Då har jag lärt mig en läxa jag med. Spar alltid allt i orginalstorlek!Nu ska vi åka till babysimmet!C U
    hihi, ja ta den gula, det är en order trist att nån bara kan sno ens bild så! jag ville ha den pirat bodyn i strl 92 men nu tänker jag inte buda!
  • Buttelina
    Duntoffla skrev 2008-03-09 12:43:18 följande:
    Tack för att du beordrar mig! Är så jäkla velig nu förtiden. Fast om sanningen ska fram ligger den gula redan i Rackamajas varukorg tillsammans med molos stjärnbyxor. Det kanske blir Katvig så småningom också.Fick nyss mail från Tradera där de säger att de inte kan stänga ner auktionen med piratmolon på. Pga att jag inte har sparat bilden högupplöst. Trist! Nåväl! Då har jag lärt mig en läxa jag med. Spar alltid allt i orginalstorlek!Nu ska vi åka till babysimmet!C U
    ha det så mysigt på babysimmet!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 9