Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 9

jompa skrev 2008-03-06 12:31:33 följande:
    Ahhh då kanske jag får hoppa den, men tunikan var liten i stl sa du för då kanske jag kan ta en 92 i den så kan hon ha den i sommar.
    Jag jämförde nu och tunikan i 104 är ca.4cm längre än tröjan i 86. I vidd vid halsen ser den ut att inte vara mer än någon cm större!
    Den är ju dessutom kortärmad så inte lika farligt då om den är lite stor. Fint med en svart eller röd body under om det behövs långärmat
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2008-03-06 12:57:03 följande:
    Zvartaliljan!! Är du där?? Kan du hjälpa min meandi-säljande vän att kolla upp kollinummer för att få hämta grejor?
    be henne gå in i "order per säljare" o kolla upp datumet då hon vet att hon la in första ordern. sen får hon kolla vilken kund som har lägst ordernummer, för det är det som packades först och på den kunden finns sen kollinumrena om hon klickar på ordern och sen "ctrl+I" så kommer det upp en ruta till höger där kollinumrena står längst ned.
    Komplicerat jag vet...
  • Zvartaliljan
    saturnina skrev 2008-03-06 13:12:32 följande:
    Den rutiga rosa tunikan/tröjan från Molo fanns inte i Olivias storlek på Annacill, snyft. Någon som har sett den någon annanstans?
    som sagt, gå upp 2-3storlekar i den! Vilken storlek är du då ute efter?
  • Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2008-03-06 13:14:17 följande:
    finns på eleraff, men jag vet inte vilka storlekar. välkommen hit förresten
    finns bara kvar i 122 där
  • Zvartaliljan
    saturnina skrev 2008-03-06 13:18:22 följande:
    Tack, tack! Olivia är snart 4 och har storlek 110 nu... ska jag verkligen köpa storlek 122 då? Blir inte puffärmarna lite stora då... jag vill ju inte att hon ska se ut som en bodybuilder...Om jag ska matcha lillasyster som är 3,5 månader nu, vilken storlek ska jag ta då? 74/80?
    Om du går tillbaka någon sida så ser du tunikan i 104 på min väldigt smala lilla tjej som är 85cm lång och väger 9.5kg. Den sitter perfekt som tunika!

Finns tyvärr inte i mindre storlek än 92 (som då motsvarar 80 ungefär)
  • Zvartaliljan
    saturnina skrev 2008-03-06 13:18:22 följande:
    Tack, tack! Olivia är snart 4 och har storlek 110 nu... ska jag verkligen köpa storlek 122 då? Blir inte puffärmarna lite stora då... jag vill ju inte att hon ska se ut som en bodybuilder...Om jag ska matcha lillasyster som är 3,5 månader nu, vilken storlek ska jag ta då? 74/80?
    Bilden finns på sidan.140 i tråden och även i bildtråden
    Tunikan finns i strl.122 på Eleraff
  • Zvartaliljan
    J essica skrev 2008-03-06 13:32:52 följande:
    Zvartaliljan: Alltså jag fattar inte det där med Tunikan. Linnea har 110 i sin som hon har på de flesta andra kläder och den är som en tunika om du sett bilden på henne. Är någon av våra felmärkt?
    Jag kollade på 122 inne hos Eleraff och var nära att ta den till Maia! (var ju den enda som fanns kvar) sååå liten är den! Hon hade kunnat ha den som klänning!
    Och idag fick jag hem den rosa från annacill, också den i 104 och den är lika stor/liten som den grå så i så falll är det din som är felmärkt! Fast på bilden ser den ju inte ut att vara så lång på din tjej, vidden har den ju ändå, men lång ser den inte ut att vara. Du hade nog kunnat gå upp.
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2008-03-06 14:29:32 följande:
    Tack för hjälpen, men vi får det inte att fungera.... Tips?
    Hon får helt enkelt hålla sig till tåls då tills hon får en avi eller ringa ombudet o kolla om paketet finns där
  • Zvartaliljan
    J essica skrev 2008-03-06 16:49:41 följande:
    Hmm kanske min som är felmärkt. hade kanske kunnat gå upp en storek men inte mer. Linnea har ju runt 110 annars i kläder och maia har väl runt 92? Så isåfall är väl min felmärkt. Funderade på en svartrutig också men då kanske jag ska ta och ta större då.
    Maia har 80-86 annars. I Molo är 92 ganska stort på henne, det är vad jag köpt i storlek på det hon ska ha i sommar. Hon kan ha leggings o så i 92 men då är de stora.
  • Zvartaliljan
    J essica skrev 2008-03-06 16:49:41 följande:
    Hmm kanske min som är felmärkt. hade kanske kunnat gå upp en storek men inte mer. Linnea har ju runt 110 annars i kläder och maia har väl runt 92? Så isåfall är väl min felmärkt. Funderade på en svartrutig också men då kanske jag ska ta och ta större då.
    Min i 104 är ca.42cm lång från axeln och ner och ca.30cm bred över bröstet
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 9