Inlägg från: mortillsju |Visa alla inlägg
  • mortillsju

Vi som shoppar danska barnkläder del 9

Duntoffla skrev 2008-05-30 20:39:28 följande:
    Det vet jag inte. Det är snarare önsketänkande från min sida. I så fall reas de väl i jul eller något...
    Ajabaja brukar väl rea jackorna? Värre är det väl med storlek i så fall?? Men reas gör de nog.
  • mortillsju
    Duntoffla skrev 2008-05-30 20:39:28 följande:
    Det vet jag inte. Det är snarare önsketänkande från min sida. I så fall reas de väl i jul eller något...
    Jag köte fina vinterkläder till lillasyster från Mini a Ture till lillasyster på rean i december/januari.  Till en OK rabatt!
  • mortillsju
    lillronya skrev 2008-05-30 20:54:23 följande:
    Vinterkläder och skor brukar vara det dyraste, men det har jag ordnat det mesta av på rean nu i vår. Skönt!
    Du är fiffig du! Jag har bestämmt att precis så ska jag göra nästa vinter!!
    Jen80 skrev 2008-05-30 20:56:25 följande:
    God kväll på er!Har haft en superjobbig kväll ... Ava vaknar titt som tätt och är jätteledsen... eller hon har skrikigt nästan hela kvällen och nu sov hon, men vaknade precis nu när jag började skriva. Åh!! Hon har inte alls haft ont i magen nåt den senaste veckan, förrutom igår kväll och ikväll - två kvällar jag varit ensam med alla barnen. Ikväll hade jag tre skrikiga barn, där Ilon är och klättrar på allt och superledsen när han inte får. Jag har verkligen fått känna på trebarns-livet ... den mindre roliga delen ... gråter för det känns som att det är mitt fel att Ava får ont i magen . Vet inte om det är nåt jag äter. dricker, om det blir bättre eller sämre av att ge henne mer osv... Nu sover hon på min axel igen.SmillaMilla: frottéjackan kostar 149 kr och finns från stl 86 och uppåt. Jättefin och lagom tunn nu till sommaren. Finns jättefin i rosa och vit. Önskar den fanns i Avas stl...Blev en söt ESL sommarsuit med rosa ugglor på idag till Ava. Sååå fin ...
    Ibalnd är det bara jobbigt med bebis och småbarn ihop! Lilla Ava är ju så liten att man knappt kan lista ut varför de är ledsna
  • mortillsju
    Lina med Liten skrev 2008-06-01 21:59:45 följande:
    Någon som vet hur nanoous Big C klänning är i stl i år??  
    Hej och god kväll alla!

Saga har en big cirkle klänning hemma. Hon är 86 cm och en strl 92 hade varit perfekt på henne (nu hittade jag inte den storleken utan köpte en 92:a som jag lagt upp!)
  • mortillsju
    mortillsju skrev 2008-06-01 22:09:57 följande:
    Hej och god kväll alla!Saga har en big cirkle klänning hemma. Hon är 86 cm och en strl 92 hade varit perfekt på henne (nu hittade jag inte den storleken utan köpte en 92:a som jag lagt upp!)
    Feeeel! en 98:a som jag lagt upp såklart!!
  • mortillsju
    lillronya skrev 2008-06-01 22:11:48 följande:
    Å vad mysigt! Längesen vi var där...
    Ja det var mysigt, eller hade varit supertrevligt om inte lillebror 2½ är inne i v'rsta trotset nu Han skrek sig genom hela djurparken. Men lillsyster hade tid att njuta av allt som tur var!
  • mortillsju
    Lina med Liten skrev 2008-06-01 22:14:18 följande:
    Aha du hann rätta Frågan är ju om Thea ska ha 80 el 86
    Beror ju lite på kroppsformen såklart. Men jag tycker som sagt en storlek överlängden hade verkat ok på min lilla. Just nu springer hon omkring i en 86:a som absolut inte kan kallas för klänning längre!
  • mortillsju
    lillronya skrev 2008-06-01 22:15:12 följande:
    Tell me about it! Har ju också en 2½-åring.
    Ja kära nån. Dom är ju verklien förryckta. Att dom bara orkar. *försöker minnas när det slutar*
    Lina med Liten skrev 2008-06-01 22:15:15 följande:
    Skönt att int ehon lät sig störas
    Ja det var tur. Hon fick till och med klappa en häst. Mycket mysigt tyckte hon!
  • mortillsju
    Lina med Liten skrev 2008-06-01 22:16:25 följande:
    Mortillsju... visst borde jag ta 86... om jag går på det du säger *trött i hjärnan* Thea är minst 75cm lång... (va det för 2 mån sen)
    Kanske en 80 skulle funka eller en 86:a ! Jag skulle kolla längden och mäta mot nåt hemma som passar tror jag!
  • mortillsju
    Lina med Liten skrev 2008-06-01 22:17:04 följande:
    Vilken färg har du på hennes??
    Jag köpte den i apelsin. Den är verkligen helt underbar! Hon lyser som en sol i den!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 9