• Monalisan

    Bulgarien i september???

    vad 'är det för väder i bulgarien i september=?? nån som har en aning?

  • Svar på tråden Bulgarien i september???
  • 83Lovika

    Jag var där i början av september en gång. Då var det inte alls särskilt bra väder.. Osäkert, regnade lite, molnigt o inte särskilt varmt. Fick ha kofta på kvällarna.

    Har däremot varit i både turkiet och cypern i september o då vare kanon väder.

  • SVejsan

    Och vi var också där i början av september en gång, varmt till sent på kvällen. Och åker man till någon av charterorterna så är det inte så mycket kids som festar hårt längre (skolan har börjat!) så jag skulle nog föredra bulgarien i början av september för tex juni -juli .

    Väder är ombytligt, man kan ha otur på de flesta orter...! Här finns lite statistik:

    www.bbc.co.uk/weather/world/city_guides/results.shtml

    uk.weather.com/weather/climatology/BUXX0005

    Och då ser man att det är ganska schysst... Reser man i början av september så har man alla är chansen ganska stor att man kommer ha det skönt...

    (Varje gån jag varit på Öland så har det regnat - betyder det att det alltid regnar?)

  • Gabbesmamma

    Skolan i Bulgarien börjar den 15 september. I början av september så kan det vara Ok. Jag är därifrån , skulle inte åka i september om jag vill vara säker på vädret.

Svar på tråden Bulgarien i september???