• Buus85
    Äldre 7 Mar 22:47
    1849 visningar
    8 svar
    8
    1849

    Region 1 dvd spelare??

    Köpte några dvd:er av region 1 och trodde att min dvd spelare kunde spela dom, men icke.

    Finns det dvd spelare i sverige som kan spela region 1 (altså usa/canada). ???

  • Svar på tråden Region 1 dvd spelare??
  • javala­dy
    Äldre 7 Mar 22:52
    #1

    Vi köpte en billig sak på Ullared och hade hittat på nätet att man kunde slå in en viss kod på ett visst ställe och *vips* var den regionsfri...

    Testa att googla så kanske det funkar även för dig.

  • stenst­orp
    Äldre 7 Mar 22:53
    #2

    Man kan också få den "öppnad" hos en radiohandlare (SIBA, OnOff etc) för några hundra.

  • Buus85
    Äldre 7 Mar 23:01
    #3

    Men det finns väl regionsfria dvd-spelare?? Då funkar väl region 1?

    JAg funderar ändå på att köpa en ny spelare.

  • turbom­orsan
    Äldre 7 Mar 23:05
    #4

    Jag såg en dvd på öb för 280 tror jag det var som tar alla regioner och format bara ett tips

  • stenst­orp
    Äldre 8 Mar 19:11
    #5

    Regionsfria DVD-spelare innebär oftast att de kan spela alla regioner, inte nödvändigtvis att de är öppna för det. Kolla det innan ni köper, bara för att vara säkra. Ibland tar de ut en avgift för att öppna dem. Sen kan man oftast hitta koderna på nätet någonstans och göra det själv men blir något fel (vilket de skrämmer en för i affären) så står man ju där och får skylla sig själv.

  • Buus85
    Äldre 8 Mar 20:13
    #6
    stenstorp skrev 2008-03-08 19:11:29 följande:
    Regionsfria DVD-spelare innebär oftast att de kan spela alla regioner, inte nödvändigtvis att de är öppna för det. Kolla det innan ni köper, bara för att vara säkra. Ibland tar de ut en avgift för att öppna dem. Sen kan man oftast hitta koderna på nätet någonstans och göra det själv men blir något fel (vilket de skrämmer en för i affären) så står man ju där och får skylla sig själv.
    Oki, men om man skickar efter från nätet så borde det väl stå i informationen om dvd:n om den måste ha en kod isånnafall?

    Annars så får man maila och fråga.
  • Rabela­is
    Äldre 10 Mar 15:40
    #7

    Det är busenkelt att "låsa upp" sin DVD så att den kan läsa alla olika regioner och det kan inte på något sätt förstöra spelaren, det är bara skrämelsnack från affärerna för att de ska tjäna pengar. Som skrivet ovan tar de ett par hundra för att göra något man kan fixa enkelt själv hemma med Google och sin fjärrkontroll.

    Du behöver absolut inte köpa en ny spelare för det, det är bara att Googla. Jag skulle kunna posta en länk men det är nog mot reglerna.

  • Buus85
    Äldre 10 Mar 21:25
    #8
    Rabelais skrev 2008-03-10 15:40:23 följande:
    Det är busenkelt att "låsa upp" sin DVD så att den kan läsa alla olika regioner och det kan inte på något sätt förstöra spelaren, det är bara skrämelsnack från affärerna för att de ska tjäna pengar. Som skrivet ovan tar de ett par hundra för att göra något man kan fixa enkelt själv hemma med Google och sin fjärrkontroll.Du behöver absolut inte köpa en ny spelare för det, det är bara att Googla. Jag skulle kunna posta en länk men det är nog mot reglerna.
    Men jag vet inte om den dvd:n jag har nu kan öppnas med någon kod, men det kanske är värt ett försök. Du skulle gärna få posta mej den länken. ?
Svar på tråden Region 1 dvd spelare??