Inlägg från: Malatezta |Visa alla inlägg
  • Malatezta

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

Jag har också önskat snitt, då min förra förlossning var ett h**vete. Den gången låg jag inne på SöS i Stockholm i nästan 2 dygn utan att öppna mig innan ett akutsnitt kom på tal.

När jag skrev in mig på mödravården i december nämnde jag direkt att jag villa ha ett planerat snitt med tanke på vad som hände förra gången. Min BM sa då att det var klart att jag skulle få det, man har rätt att bestämma själv hur man vill göra och ingen kan bli tvingad att föda vaginalt. Kanon tänkte jag och allt kändes jätte bra när jag gick därifrån.

Var tillbaka hos BM efter ultraljud förra veckan och blev då framflyttad nästan 2 veckor, så jag nämnde igen att jag ville ha kejsarsnitt och frågade hur man går vidare nu. Då såg BM väldigt förvånad ut och hon tittade i journalen, men då hon inte gjort någon notering om detta på första besöket så fick jag förklara mig igen varför jag vill ha kejsarsnitt.
    Det slutade med att hon med en suck skrev en remiss till specialmödravården där jag måste träffa någon som ska besluta om jag får snitt eller inte.
    Nu är jag väldigt nervös att jag inte ska få det planerade sitt som jag önskar mig.

Jag är nu i vecka 22 och min BM sa att det kan ta ganska lång tid innan jag blir kallad till specialmödravården.

Någon som har blivit kallad till specialmödravården på SöS och vet hur lång tid det kan ta innan man får en tid?

Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.