• Inger

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

Hej!
    *lägger till i favvisar*
    Är det någon som har erfarenhet av hur lätt/svårt det är att få snitt i Karlstad? Min förra (första) förlossning slutade i akutsnitt efter ett rent och skärt helv-te. Nu är sonen 3,5 och under utredning, ev. fick han förlossningsskador pga. syrebrist. Jag tänker inte sätta min fot på förlossningen igen, stannar hellre hemma!
    Någon med erfarenheter?

• Inger
    semlan10 skrev 2008-03-10 12:45:07 följande:
    Ni som snittats tidigare, var det svårt för er och ta er till toaletten efteråt och själv kunna sköta er hygien, typ byte av binda och så?
    Upp och ner ur sängen, sitta-stå, till och från toa var problematiskt, men väl sittande på toa så var det Ok och armarna funkade som vanligt , sen fick jag ringa på nån som fick hjälpa mig upp igen, men själva hanteringen av underredet kunde jag göra. Efter två dygn eller så var det hanterbart att fixa från och till toa /dusch själv.
    Jag tror att det är värre efter akut-eller katastrofsnitt då kroppen gjort dubbelt jobb, först en förlossning, utan just sista delen, och sen ett snitt. Jag var helt slut och hade svinont. Hade problem med att få igång både kisseriet och "nummer två" och fick ta laxermedel till slut.
Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.