• Sparkle

    Renovera badrum på 3-4kvm?

    Vad har ni som gjort det gett i pris? Har suttit o ringt runt till olika firmor idag och som ska komma hit o räkna ut en offert. Men vad har ni betalat för det. Jag o sambon har valt att en fackman ska komma just för vi har tummen mitt i hand o badrum vågar vi inte själva.

  • Svar på tråden Renovera badrum på 3-4kvm?
  • HTS

    Vi håller just nu också på att få offerter från olika fackmän och det är sjukt dyrt. Vårt badrum är på 3,3 kvm och de billigaste har legat på runt 20.000 för jobbet enbart. Och då ingår inte elektriker eftersom min svåger fixar den biten.

  • Sparkle

    mm har suttit i några dar o kikat på möbler o de e inte heller billiga
    det kommer en idag o kikar så får vi se va dom skulle ta för jobbet..

  • Nannalie

    vi har ett nyrenoverat badrum vi gjorde allt själva förrutom el och rörmokeri summan av allt blev 76.000kr ca 4,5 kvm har vi kolla min blogg så får du se....under etiketter BADRUM

    www.villavallasblogspot.com

  • Arostjej

    Tror vårt badrum är ungefär lika stort och vi har fått in 2 offerter som båda ligger på ca 70 000: - bara för hantverksjobbet (en del el-arb tillkommer). Vi ska flytta på handfat o toa bl.a. och måste riva upp allt för att regla om osv. Vi har golv som knakar osv.

  • Joonas

    Man brukar säga att ett badrum kostar runt 100 000 kr att få i ordning, med allt inkluderat.


    Livet behöver inte vara perfekt för att vara underbart!
  • Miss Lau

    Vi har tagit in flera offerter för vårt badrum som är 4 kvm och alla landar på ungefär 100.000 kr inkl. allt. Då gör vi ingenting själva.

  • stardream

    Vårt badrum på 5,5 kvm kommer i slutändan att hanmna på 55-60000 och vi ska änndå bara ha våtrumsmatta

  • 3 gossar

    Hej hej!!

    Du kan nog räkna med att en fackman tar mellan 300-500 i timmen för bara arbete, alltså kan man spara lite genom att kanske riva ut allt själva. Sen beror det helt på vad man väljer att sätta på väggarna, plattor eller matta. Plattor finns i många olika prisklasser så frågan är om ni själva kan köpa det eller om arbetaren ska stå för det. Är det ett badrum där det i princip är färdigt för att sätta igång så kan man räkna med att det tar ca ca 7-10 dagar, men då er det en del dötid när primer o fuktskydd ska torka (om man sätter plattor). Fråga även hantverkaren efter timpeng om han tar det på löpande och ungefärlig tid han räknar med att det tar o jämför sen med de fasta priserna ni fått. Lycka till!!!

  • Sparkle

    Har haft en här idag eller två från samma firma.  Dom sätter bara mattor eller kakel inget annat arbete men dom räkna lite mellan tumme o pekfingret så skulle deras del (river gamla mattor, fyller upp lite på golvet så vi får bättre lutning eftersom det lutar åt fel håll, sätter in nya mattor på väggar o golv eftersom det inte gick med kakel, toan skulle antagligen rasa in över köket då) kosta runt 15000kr så det var nog inte så farligt. Men sen är det ju möbler, har hittat hos våran vvs för ca 15000 men då har jag inte tagit med glasväggen mellan dusch o tvättmaskin (ev kunde jag få en av syrrans kille som jobbar inom glas eller för en billig peng). O sen blir det ju arbetet från dom som kostar. Hon som jobbade där sa att jag skulle komma in när jag bestämt mig för vilka möbler jag vill ha så skulle hon göra ett bra pris på det o med den del som de skulle göra inne på toaletten. Det skulle inte kosta så mkt, men man får se. Har man tur så kanske det hamnar på 40 000totalt.

    JA just det. Mattfirman sa att för dom tog det 1.5dag innan det var klart och så hade dom samarbete med vvs-firman med så det ska gå smidigt. Och ett par timmar före för vvs-firman och 3-7timmar efter för installation.

    Men det skulle komma några mer firmor o ge en offert med så vi får väl se.

  • 3 gossar

    Det låter bra. Matta tar ju inte så lång tid som kakel, så bara där tjänar man en hel del. Porslin kostar tyvärr en hel del. Vi fick nya mattor insatta i vårt hus i samma veva som vi köpte det o ville byta porslin för att det kändes fräschare så vi skulle inte ha något speciellt. Körde runt lite o lyckades göra några fynd , men att ta allt från samma firma är nog inte helt fel. Om inte annat så slipper man lägga tid på att köra runt, leta o jämföra.

Svar på tråden Renovera badrum på 3-4kvm?