• Svar på tråden Glassarnas vårtråd 2008:-D
  • Lalune2

    Jag är här!

    Dottern har ögoninflammation, så jag vabbar idag.

    Bra att du startade en ny tråd, Gisse!

  • Madge

    HEEJ!!

    Alice krälar omkring på golvet och tand 5 har precis ploppat fram. Jag är liiite trött på tandsprickning nu för det är tredje tanden på tre veckor.
    Dessutom är mammig utan dess like, sedan ett tag tillbaka. Det är bara jag som kan trösta eller söva henne, hon bara gallskriker hos sin far. Eller för det mesta iaf. Jag duschade igår medans sambon matade Alice, hon började gallskrika efter en stund och bara skrek. När jag tog henne tystnade hon på en gång ! Ja, ja... Det är bara hänga med i svängarna .

    Grattis till jobbet Björkeli!

    Calcio: DN premunerar ju mina föräldrar på, undrar om de har kvar söndagens nummer .

    Vilka ska ni heja på imorgon ?

    Och stor kram till er alla !

  • Tintomara

    Hej på er!

    Ny tråd igen, herregud vad tiden går Är hemma och ska läsa en liten stund innan jag går till eftermiddagens föreläsning.

    Madge: Oj vad många tänder på en gång! Det är nog rätt jobbigt för dem när de ska spricka upp ur tandköttet, måste klia och ömma något alldeles gräsligt. Hur gammal är nu Alice? Tänker på det där med att hon är mammig, det brukar komma en period när de är runt 8-9 månader när de inte är riktigt lika sociala och öppna för andra människor.


    Livet är bara den ena jävla saken efter den andra - Elbert Hubbard
  • Madge

    Alice 7½ månad nu, jag vet inte alls vad det beror på. Det är en fas vid runt 29 veckor när de är klängiga, Alice blev 32 veckor igår, eller egentligen 31 veckor eftersom hon är en vecka tidig. Jag babblar ur minnet från en bok . Jag antar att det är det det handlar om i kombination med så mycket tänder på en gång.

  • calcioaddict

    Godkväll på er! Nu börjar schlagerfrossan bryta ut på allvar. Jag tror att jag hejar på BWO. Eller Sibel...äsch, det vete sjutton. Jag måste säga att jag har lite svårt att se på fru Perelli. Jag blir nervös av plastdockor. Fast sjunger bra, det gör hon ju.

    Jag vill påminna om min blogg, som jag faktiskt börjat försöka uppdatera minst en gång om dagen.
    bengtssonloranga.blogspot.com/

  • Tintomara

    Hej! Ja, här börjar det också förberedas för melodifestival. Jag röstar nog på fru Perelli, jag tyckte hon var proffsig sist. Barnen röstar på Nordman, även Sarah. Hon röstar egentligen bara på tjejer, men det var "plå tjejor" med i Nordman - en som sjunger och en som brinner upp - så det går att rösta på dem då!


    Gillade det blå nagellacket Calcio, trist när det inte håller. Kan rekommendera ett billigt nagellack från HM, tror det heter F.O.B. Håller grymt bra! Fanns i alla fall förr i ett otal färger t o m blått!


    Livet är bara den ena jävla saken efter den andra - Elbert Hubbard
  • Björkeli

    Gokvällen!

    C-addict: Läst och kommenterat men när jag skulle kommentera ditt bloggande ang handväskan så gick det inte!

    Jag är inte särskilt förtjust i Melodifestivalen men jag älskar Sanna Nilsen!

    Ledsen men Charlotte...nä!! Refrängen är bra, men resten är skit. Hon låter som att hon inte kan sjunga i versen!! Hör ni inte det?! Sen är det bara att beklaga att ännu en kvinnlig artist/kändis har fallit för den fruktansvärda bilden av hur en kvinna i Sverige ska se ut. O folk menar på att vi visst inte har en skev bild av skönhet i Sverige, yeah right!

    Funderar på om det finns någon som har behållt sina former och riktiga utseende sen hon blev kändis. Det skulle väl vara hon som spelar Ugly Betty då men vi får se om ett år eller så. Jag hoppas på henne i alla fall!

    Har äntligen börjat träna!!! Gör lite det som faller mig in och idag var jag ute och joggade 5km! Jag är impad av mig själv!
    Det värsta var bara att jag tryckte i mig massa påsk-ägg-godisar precis innan så det kände som om det låg ett lock av tjockt skum i halsen som guppade upp och ner... rekommenderas inte!

    Madge: Du ska inte ta vecka hänvisningarna så exakt, alla barn är olika. Du kan räkna med många perioder med oroligheter runt 6-8mån, 9-10mån och 12-14mån ungefär. Sen drabbas alla barn olika, men runt dessa kvart hoppen, 6mån, 9mån osv brukar de vara lite extra känsliga. Då i komb med tänderna gör det ju inte lättare. *Kramar om*

    C-addict igen, såg att du hade dessa dära kräm-ögonskuggorna. Är det bra? Lätt att lägga på? Jag har mousse foundationen eller vad det heter och är väl nöjd men den blir lite oljig efter ett tag. Man ser det inte men om jag tar med fingret så känner jag att det är lite "halt" i ansiktet... Det går ju att lösa genom att jag slutar att dra med fingrarna i ansiktet och undviker ögonen men men...

    Kram på Er!

Svar på tråden Glassarnas vårtråd 2008:-D