• qazws

    tips mot fågelbajs på balkongen, SNÄLLA!!!

    Hej!
    Jag bor på översta våningen och har en balkong i söderläge. Men men inte så mysigt som det kan låta... Duvorna skiter fullständigt ner både möbler, växter, räcke, jaaa rubbet. Är så trött på det. Man kan ju inte använda sig av balkongen. Är det någon som har nåt tips om hur man kan få fåglarna att inte sitta på mitt räcke och bajsa?? Otroligt tacksam för alla möjliga och omöjliga svar!!!

  • Svar på tråden tips mot fågelbajs på balkongen, SNÄLLA!!!
  • Fru U

    en uggla tar bort duvor o fiskmåsar har jag för mig


    Live and let live
  • Barbabok

    Sån där mobil som rör sig i vinden (ampelliknande?), gärna blänkande. Det borde skrämma bort dom. En fågel(hysterisk)rädd kompis till mig hade en sån, det fungerade.


    Det är i motvind som drakarna flyger
  • Juniphé
    qazws skrev 2008-03-16 18:15:14 följande:
    Hej!Jag bor på översta våningen och har en balkong i söderläge. Men men inte så mysigt som det kan låta... Duvorna skiter fullständigt ner både möbler, växter, räcke, jaaa rubbet. Är så trött på det. Man kan ju inte använda sig av balkongen. Är det någon som har nåt tips om hur man kan få fåglarna att inte sitta på mitt räcke och bajsa?? Otroligt tacksam för alla möjliga och omöjliga svar!!!
    Vi hade samma problem när vi bodde i hyresrätt. Vi köpte oss en stor plastuggla (ful som stryk!) som var avskräckande för alla fåglar. Vår sida av hyreshuset blev i stort sett fritt från duvor. På andra sidan av huset bodde våra vänner i en lgh och dom fick kontakta bovärden som i sin tur hade dit anticimex som fick sanera då det är oerhört smittfarligt. bovärden satte sedan genast upp ett nylonnät runt balkongen så att duvorna inte tog sig dit igen.
    Men, som sagt köp en plastuggla och låt den dekorera ert balkongräcke... fult såklart. Men hellre det än en sanitär olägenhet.
  • Tesamaja

    Jag vet att en del sätter upp pinnar längs räcket för att fåglarna inte ska landa.

  • La Lola

    Spänn upp en snöre en bit ovanför räcket.
    Då kan de inte landa där.


    //Gordon Ramsay är min idol
  • qazws

    tack tack! Ska testa med snöre och har letat plastuggla men kan inte hitta någon.... Tips på vart man kan köpa plastuggla??

Svar på tråden tips mot fågelbajs på balkongen, SNÄLLA!!!