• Sagalina

Hjälp mig hitta LÅNGA Byxor!!!!

Hej! är en ny medlemm, jag har så himla svårt att hitta mammabyxor som passar mig. Det är så irreterande att inte kunna hitta ett par som är långa till mina 180cm. jag har längd 36 på vanliga jeans där den längsta strl för tjejer igentligen är 34,helt galet asså. Finns det nån där ute som är i samma sits som mig? =) Plz Help me..
    jag är i v23 (v24 imorrn)

• Svar på tråden Hjälp mig hitta LÅNGA Byxor!!!!
  • Lis

Jag köpte mina mammabyxor (Jeans) på Ellos. Dom finns inte där längre, men dom finns på Catalog. Beninnelängd 88 cm! Och 125 kr kostar dom nu. Jag har storlek 38 annars men jag fick byta till storlek 40. Dom är inte dom snyggaste byxorna, men har man långa ben...

• kamartina

Pop's mammabyxor är långa, har både ett par jeans och ett par "finbyxor" därifrån. Har dessutom ett par mammabyxor från HM som är i linne och bomull och de är också långa. Är 184cm lång och har också 36 normalt i benlängd så jag förstår ditt problem. Jag har provat massor av andra mammabyxor men de slutar oftast vid fotknölarna eller ännu längre upp.

Kjol är annars ett tips!

• Bobofina

Jag har också 36 i längd på vanliga jeans. Det är helt omöjligt att hitta byxor nu. Mammajeans/-byxor, även om man köper de längsta man kan hitta, räcker inte mer än halvvägs på vaderna. Jättetråkigt! Det enda som funkar är typ mysbyxor som man liksom kan dra lite extra i så att de når ner. Känns halvkul att ha mysbyxor på sig i flera månader till (är i v 21). Så jag tar också gärna emot tips på var man kan hitta långa byxor!

• Sagalina

Tack för råden tjejer=)
    Men var finns Pop´s? jag bor i sthlm och är Jätte dålig på att hitta butiker som säljer mammakläder elr jag vet inte var dom finns rättare sagt=)

• Bobofina

Får ta en ny titt på POP och HM. Senast jag kollade hittade jag inget. Tack för tipsen!

• Lis

Det finns ju även "Belly Belt" då kan man använda sina vanliga byxor. Eller så kan man ha gummisnodd. (Det hade jag.)

• cornelia74

Jag är också 180cm o är helt lycklig denna grav. då det finns så mycket snygga kläder även för en sådan amazon som jag

Jag lever i ett par snygga svarta mysbyxor m knyt nedtill från Polarn o Pyret. Dessutom har jag flera par byxor fr HM, både svarta snyggare o jeans. Såg nu att de fått hem jättefina vita linnebyxor, känns dock onödigt för mig kanske som förhoppningsvis inte ska gå gravid i sommar... Men på HM hittar du garanterat både byxor o allt annat du behöver. Polarn o Pyret finns många: Täby Centrum, Hamngatan, Fältöversten (Östermalm) och flera andra ställen i Sthlm. För att hitta mesta möjliga på HM ska du nog gå till stora butiken på Hamngatan.

Lycka till!

• Manu

Jag är också 180 cm och har hittat långa byxor, både jeans och jobbbyxor, på PoP. Har räckt hela graviditeten, v 37 nu. Har också ett par jättesnygga smala svarta mammajeans som jag hittade på Zara.

• Sagalina

måste ba fråga PoP står det för polarn och pyret? haha..e lite efter sorry brudar=)

• p o p p a n

Sagalina: Ja, Pop står för polarn å pyret! Testa Zara också, jag är inte så lång, 172 cm, men de byxor jag köpte därifrån är för långa för mig så borde passa dig bra. De är bra om du vill ha väldigt taighta byxor. Top Shop har en massa snygga mammakläder också!

• milla   1982

Lindex-mammabyxor tycker jag är långa, jag har fått vika upp dom ganska ordentligt (är 170cm lång) 

BF 3 juni 2008
  • Believe In Faith

Jag köpte mina svarta baggy brallor på H&M...trodde aldrig de skulle räcka ände ner,då jag är ganska stor med...men ett par XL blev det å de är låååånga i benen,jag är då 187 cm

Sen provade jag andra brallor som jag inte ens fick över låren,
    så H&M:s storlekar verkar vara helt hajpade

ღ Wilma ღ Alwin ღ Bulan ღ
  • Mollemupp

Jag är 178 cm lång och jag har hittat vanliga svarta byxor på KappAhl. Dom har inga andra mammakläder, förutom byxor. Och det är bra längd på dom!

• Mamsis

www.kingsize.se (eller com) är en sajt för långa personer. Där finns råd om ställen som säljer kläder med längre ben etc.

• Victoris

Jag är 178 cm lång och har också haft problem med att hitta byxor. Får alltid köpa jeans på JC med 36 tum i längd då jag inte hittar nån annanstans, kan sällan ha finbyxor då dom alltid är för korta och jag isåfall får ha dom som piratbyxor Hittade dock ett par svarta byxor på www.4mom.se och även jeans som hade 86 cm i beninnerlängd. Har sett flera byxor där som är längre än 86 cm i beninnerlängd. Köpte ett par tete-a-tete-jeans i Gbg i julas i en butik som heter Mama Mia och ligger på Götabergsgatan 7 och dom var långa i benen. Använder dom flitigt. Byxor från H&M, Lindex och KappAhl är för korta i benen.

Pyret - BF 6/7 2008
  • Sagalina

Tack för rådet Vicky78, jag har kollat på alla dom ställena men kanske lite slarvigt elr nåt..jag har 90 i benlängd..jag e 180 men har rätt långa ben..vilket gör saken lite svårare..satt å kollade på nätet hittade en butik i London som har allt för långa tjejer som va rätt intressant men det e ju inte mammabyxor elr nåt..hehe..men jag får ta å leta vidare..
    Tusen tack brudar

Saglina=)

• Maskrosen

Är också ca 180 cm lång och har alltid haft svårt att hitta byxor som är lagom långa och i jeans är det 34 eller 36 i längd som gäller. Beställde nyligen mammajeans och svarta mammabyxor extra långa från Sveali (www.sveali.se) och är jättenöjd.

Svar på tråden Hjälp mig hitta LÅNGA Byxor!!!!