Som Emelisch påpekade: Vi pallar mer än du tror! Jag tycker du underskattar oss tonåringar och det gör mig väldigt upprörd. Jag förstår att du är i chock angående babyn, men ha förståelse för din dotter!! Och lite mer respekt kanske!? Hon har tagit sig an den här utmaningen. Jag slår vad om att hon är rädd. Och det är inte konstigt. Men samtidigt så är det här en underbar resa hon ger sig in på och jag är säker på att hon kommer att älska det här barnet och ta hand om det ovillkorslöst.
Du klarade ju av det eller hur? Som förgående talare sa, så handlar det faktiskt om mognad..INTE om ålder. Det är den största feltolkningen av unga mammor idag.
DU kunde liak gärna ha varit världens sämsta om du fick barn vid 30-års ålder. Och hon den bästa när hon nu får barn vid 17-års ålder.
Mari43 skrev 2008-03-18 19:31:05 följande:
Hur ska en nyss fyllda 17-åring kunna fatta ett beslut om att skaffa barn som binder henne i 18 år när en 17-åring INTE får gå till systemet, INTE har rösträtt och inte ens får komma in på krogen....varför tror ni att det är så......? Jo för att dom är inte mogna att fatta rätt beslut, ska dom hux flux vara mogna och fatta beslut om att skaffa barn vid 17-års ålder. Näää jag fattar inte det där!!! En livs levande liten människa som behöver tillsyn 24 timmar om dygnet, som ska matas, bytas på , ge kärlek och ömhet till och kunna visa vad som är rätt och fel när inte ens en 17-åring vet vad som är rätt o fel i många fall!