• April08

Förvärkar eller på g? vecka 35

Vet ej om det är sammandragningar och värkar på riktigt??? Vecka 35 imorgon 36.. SAmmandragningar hela dagen idag brukar inte ha det.. De kommer tätt även med svag smärta nu, värk i ryggen (svag) och det ilar i benen..??

• Svar på tråden Förvärkar eller på g? vecka 35
  • heavenlyjunkies

låter som förvärkar. men är det riktiga värkar lär du märka det för då kommer det göra jääävligt ont snart går du in i v.36 imorgon är det ingen fara för bebis om den skulle komma nu.

Meja 051202, lillebror BF 080428
  • bumbi 84

om det inte slutar när du vilar eller tar tex ett varmt bad. kan det vara bra att ringa in till förlossingen och höra. ibland vill dom att man kommer på en koll. hade själv mycket sammandragningar och detta sa Bm till mig! ja det är vanligt att man vet när dom riktiga startat men det är inte alla som gör det!

• Fru Humla

det kan vara tex en urinvägsinfektion som drar igång såna kraftiga sd. det har jag haft. om det är så där tätt och gör halv ont ska man alltid ringa och fråga. det är ju bättre att åka in och kolla upp det och få det avstannat eftersom det inte gör nån nytta alls om det beror på en uvi. bättre att få sova och vila tills det händer på riktigt
    om det är på riktigt så önskar jag dig lycka till...

kommentera gärna Celiine Collection i mitt galleri....tackar ödmjukast
  • Jenkan82

Jag har läst att om man tar ett bad så slutar det om det är förvärkar.. Vet inte hur mycket sanning det är dock.

• April08

Jag var hos bm i morse vet att jag inte har uvi eftersom jag gör urinprov varje gång eftersom att jag fick njurbäckeninflammation i vecka 24

• April08

Ok.. ska snart duscha sen sova och om det går att somna så är det säkert lugnt,,

• April08

Hur vanligt är det att bebis vill komma ut tidigare?

• bumbi 84

v. 32 eller före [6] [1,81%]
    v. 33 [3] [0,90%]
    v. 34 [5] [1,51%]
    v. 35 [3] [0,90%]
    v. 36 [15] [4,52%]
    v. 37 [23] [6,93%]
    v. 38 [38] [11,45%]
    v. 39 [60] [18,07%]
    v. 40 [52] [15,66%]
    v. 41 [62] [18,67%]
    v. 42 [41] [12,35%]
    v. 43 eller efter [24] [7,23

hittade denna omröstning här på fl.

• April08

Okey.. vet inte hur det ska kännas när sammandragningar jag ont de är bara obehagliga..

• Fru Humla

ingen aning. jag fick min andra i v 37+6 och hade varit "igång" med sd å sånt i 2 veckor då. enlig min mens var jag i v 39+4 och eftersom hon vägde 3500 g så kan ul-tanten slänga sig i väggen, jag hade rätt.
    men inte är de nån fara om din bebbe kommer nu. var lycklig över att slippa vara ännumer gravid. det är inte kul*S*
    min svägerska fick i v 29, kanske inte att rekommendera menallt gick jättebra och hon hann bara vara gravid i 4 månader efterosm hon inget visste i början heller

• bumbi 84

tror men är inte säker att förvärkar sitter fram och att dom riktiga börjar bak i ryggen, men inte säker.

• April08

Okey.. Får vänta och se hur de går? om jag kan sova eller inte=) heh

• April08

jag har ju sammandragningar i magen lixom. Och som mensvärk i ryggen (svag)

• bumbi 84

slutar det inte och tilltar eller blir riktigt regelbendet råder jag dig till att ringa och fråga. tar ju bara ett par minuter. kram

April08 skrev 2008-03-17 21:56:14 följande:
    jag har ju sammandragningar i magen lixom. Och som mensvärk i ryggen (svag)
  • April08

ja det ska jag göra,, men är inte redo att föda än ju;:)

• bumbi 84

det kn ju hända dom försöker stoppa dt men det tror jag inte när du gått så långt. det ordnar sig ska du se lycka till nu

April08 skrev 2008-03-17 22:00:20 följande:
    ja det ska jag göra,, men är inte redo att föda än ju;:)
  • Fru Humla

till mig sa de att de stoppar allt som inte gått in i v 37 om det går.

• Frusna flickan

Ja före 36 fulla veckor är det = då man går in i v 37.
    Fru Humla skrev 2008-03-17 22:14:30 följande:

till mig sa de att de stoppar allt som inte gått in i v 37 om det går.
Svar på tråden Förvärkar eller på g? vecka 35