9-årskris???
Någon som hört talas om 9-årskris?
Sambons 8-åring tros ha det enligt en psykolog som hans mor talat i telefon med.
Någon som har någon erfarenhet av det och vill dela med sig?
Tacksam för svar
Någon som hört talas om 9-årskris?
Sambons 8-åring tros ha det enligt en psykolog som hans mor talat i telefon med.
Någon som har någon erfarenhet av det och vill dela med sig?
Tacksam för svar
inte hört talas om men däremot är det vanligt med en förpubertet innan den inträder på riktigt.. Då kan dom få lite utbrott och kriser. Och den inträder oftast runt 9-10 års åldern.
*puffar lite försiktigt*
Åh, det FINNS en "krisperiod" runt 9 år.
Det var jättejobbigt innan jag hittade rätt info.....lite skumt att inte skola o fritids hade koll.....
Tipsar återigen om "Trotsboken".....den är SÅ bra, beskriver alla åldrar så himla bra...verkliga exempel o så !
Den är TOPPEN !!
Skönt att veta att man inte är ensam om att uppleva detta ;)
Vi kontaktade familjemottagningen o ska nu få lite tips o råd om hur man kan hantera detta, lycka till
läste att den kallas "den glömda åldern".....stämmer ju för man pratar inte om den som "en ålder"....som man gör med andra.....
Ni med döttrar i denna ålder,hur yttrar sig problemen så att säga för er?
Min dotter är just nio år och kan plötsligt inte sova en hel helg hos sin pappa vilket aldrig varit nåt problem förut. Hon är bl.a otroligt mammig och ringer hem och gråter för att hon har så ont i magen,så fort hon kommer in i bilen och får åka hem då har det gått över. Hon har ofta ont både här och där och pockar ständigt på min uppmärksamhet. Kan få hemska utbrott när hon inte får som hon vill och kan även slå mig ibland.
Skulle vara intressant att höra hur det är för andra.
Min dotter får utbrott nästintill hysterisk vid motgångar och upplever att hela världen är emot henne.
Att allt hon gör blir fel och att ingen älskar henne.
Vid dessa tillfällen blir hon nästan okontaktbar föra en diskussion går inte, oftast försöker vi med att hon får vara själv en stund innan vi pratar med henne och försöker få henne att förstå att vi inte är emot henne och att vi älskar henne.
Det jobbigaste är att små situationer blr så fruktansvärt stora och att det inte bara sker hemma längre.
Om detta är 9-årskris vet jag inte säkert men kanske nåt åt det hållet i alla fall.
Hej!
Jag har också en 9-åring som är så arg och irriterad, jag försöker få honom att prata/berätta va som är fel men jag får bara "skit" slängt i ansiktet.
Kan någon hjälpa mig??
Sara
Låter som 9-åringar !
Psst......."Trotsboken".............