Detta med klädstil....
Känner ett behov av att skriva av mej lite....vad kan passa bättre än fl?I många omröstningar jag gör, handlar det just om detta, udda stilar på kläder och heminredning...och det blir ibland en het diskussion. Varför? Är det ett känsligt ämne för många? Eller är det helt enkelt jag som överreagerar?
Hur länge är det egentligen okej att gå med en spetsad skalle på tröjan? När man är 15? Ja, förmodligen.....När man har en tonåring och själv är 36? Olika åsikter där....
När jag började närma mej en ålder på 25, märkte jag att många så smått började ändra sin klädstil...."Helloween"-tröjorna försvann snabbt ur deras garderober, in kom sådant som , enligt många, passar "bättre" på en vuxen kvinna....
Det är inte alldeles självklart längre, att gå klädd i "Helloween"-tröjor, när man har en grabb på 11 år, och man har likadan klädstil. Lastgammal och pinsam. Eller? Det kanske är ännu pinsammare att tanta till mig och överge stilen jag haft sedan jag var lika gammal som sonen är nu?
Men tufft kan bli patetiskt.....det ÄR inte lika käckt med trasiga jeansknän på en kärring på 36, det ser betydligt mer käckt ut på en tonåring.
"Nigthmare Before Christmas"- väska funkar på en 14-åring, men funkar den på en 40-åring?
Åsikterna går isär, och jag är enormt kluven till att ha låtit mej påverkas av normaliseringsprocessen. Och eftersom jag inte tycker det finns någon övre åldersgräns för att tycka om extrem musik, varför skulle då en extrem klädstil filas bort efter trettio?
Det gäller att välja sina slag, och framförallt slagfält, med eftertanke....
Men det är uppenbart att ämnet forfarande är känsligt, eftersom det känns som en bitvis forcerad anpassning när jag väljer bort vissa klädkombinationer för att ingen av grabbens jämnåriga ska få för sig att jag klär mig så för att likna en tonåring.....