Inlägg från: h81 |Visa alla inlägg
  • h81

    Hur piffar man till ett Gult tegelhus??

    vi har ett "vanligt" tegelhus.. vi har piffat till det genom att köra stilrent med samma färg på dörr, tak o grund (ljusgrått).. sen ska vi även få upp markiser i lite mörkare grå färg...

    till gult tror jag tex vinrött passar!?
    (för jag antar att ni inte ska göra ngt med teglet utan det ska fortsätta vara gult??)

    sen kan man ju ta lite fokus från huset genom att anlägga någon riktigt snygg rabatt o detaljer ute som lampor, krukor osv...

    dom "fula" tegelhusen från 60-talet (som vårt oxå är) har faktiskt fått lite uppsving tycker jag.. går att få lite nyfunkisstil på dom md rätt enkla medel!

    lycka till!!

  • h81
    melvan skrev 2008-03-23 01:25:06 följande:
    Ja, det är verkligen med de enkla medel jag vill få till vårat hus...Grått eller vinrött låter spännande, om inte det klassiska vita är det bästa. Jag har så svår att föreställa mig hur det skulle se ut.Likaså med dessa snygga rabatter, krukor och lampor... Det är så jag vill ha det, men jag har inte den känslan att få till det snyggt som så många andra har det.Jag skulle så gärna vilja se bilder på era tegel hus. Eller vet ni någon sida där jag kan få tips?
    har några bilder på vårt hus (fast det är vinter så inte så mkt till krukor ) o taket ser man inte heller... men ändå... kolla på styleroom.se ...Hannah heter jag där!
  • h81
    ängeln83 skrev 2008-03-23 13:54:32 följande:
    Såhär ser vårt gula tegelhus ut:*klickis*
    den färgen var oxå bra till gult!! har sett några med vinrött o det funkar oxå bra.. beror ju helt på hur senapsgult hus man har vad som går till tycker jag...
  • h81
    melvan skrev 2008-03-23 01:25:06 följande:
    Likaså med dessa snygga rabatter, krukor och lampor... Det är så jag vill ha det, men jag har inte den känslan att få till det snyggt som så många andra har det.
    gör det enkelt bara så blir det bra.. själv har jag bara några enstaka saker i landet, ormhassel, några zink-krukor i en liten grupp, en stor fyrkantig zinklåda med vatten i (där har jag flytljus på sommarkvällen o en eller annan fin blomma) några gröna marktäckare, o sen bara sten... lättskött o bra
    ska nog investera i elefantgräs till baksidan nu till våren med, stort, fint, modernt o stilrent som inte kräver några större insatser!! tänk rakt bara.. inga krusiduller.. blir så lätt rörigt då!
  • h81

    melvan!! *gud avd jag skriver*
    har DU ingen bild på ert hus?? mycet lättare o ge dig tips då

  • h81

    hally: vi hade oxå funderingar på att måla vårt hus, men blev avrådda för det var inte bra för huset... så kolla upp det noga innan ni kör... har sett målade tegelhus o dom är jättefina!! ..fast dom är ju inte längre underhållsfria då

  • h81

    ..är lite knivigt o hitta folk där.. antingen kan du klicka på påsk, mitt album heter "påskpyntat" o har en bild av en blomma med en randig höna i.. annars får du klicka på barnrum, då kommer du till mig genom albumet "sonens rum" eller "tösens blivande rum" båda med en kudde från johanna design som förstabild...

  • h81

    kikade in på styleroom, mitt album ligger först om du klickar på påsk!! ..sen är det bara att kika på mitt "utanpå-album" där är bilderna på huset!!

  • h81
    melvan skrev 2008-03-24 00:33:38 följande:
    h81: Hittade! Sååå fint du har det! Jag blir riktigt avis. Du skulle gärna få fixa till hela vårat hus...
    haha.. *rodnar* tycker du det, kul o höra...
    inredning osv är mitt största intresse här i livet så det är ju trevligt om man lyckas falla någons ögon i smaken med!!

    ..jag är rätt dyr i timmen men ring du bara hehe...
  • h81
    frítz76 skrev 2008-03-24 20:19:18 följande:
    Jag målade om mina föräldrars hus för 15 år sedan. Det var gult tegel och brun panel upptill. Nu är det vitt och grått skitfint. Det gick åt en jäkla massa färg men det var det värt. Men då jag sa till dem att vi kunde måla huset så fick man svaret:Inte fan kan man väl måla på tegel heller men idag har halva deras område gjort det.
    hur länge har färgen hållt då?? vi blev nämligen avrådda att måla teglet för att det flagnar så fort o lätt!?
    plus att det inte var nyttigt för huset sa dom...?
  • h81
    frítz76 skrev 2008-03-24 22:15:31 följande:
    Ja du jag kan säga att det inte har flagnat ett enda dugg. Färgen var från Norsdjö och skitdyr men jag minns inte exakt vad den hette men kan ta reda på det. Att det inte skulle vara nyttigt har jag inte hört, vet inte varför det skulle vara onyttigt? Enda skillnaden är väl att man får tvätta fasaden lite oftare.
    ..vet inte xakt anledning, var sambon som pratade med dom men säkert ngt med andningen eller nåt

    men kul att det funkat för er!! ni har inte målat om på 15 år??
Svar på tråden Hur piffar man till ett Gult tegelhus??