Inlägg från: cloudberry79 |Visa alla inlägg
  • cloudberry79

Vilka blöjor anväder ni till eran bebis?

Just nu Libero, men imorse tänkte jag kasta blöjpaketet genom fönstret.. Sonen hade lämnat en present till frukost, som hade utökats till hela pyjamasen genom benhålen Kul morgon att börja med att duscha en hungrig bebis medan man själv just vaknat.

Redan här! Vidar ~~20071018~~
  • cloudberry79

Vill så gärna använda tygblöjor, men det är en praktisk omöjlighet Undrar om man kan skicka efter blöjprover på tex Huggies eller om man måste köpa ett helt paket? Är ännu arg på mina Libero, de bara läcker...

• cloudberry79
    Lolagumman skrev 2008-03-26 12:26:41 följande:
    Vi använder tygblöjor till vår lillpojk! Det fungerar jättebra! Miljövänligt, ekonomsiskt, barnen blir snabbare torra, inga kemikalier osv... Massor av fördelar!
    En nackdel dock - tvättandet! Annars hade jag gått över till tygblöjor också.
  • cloudberry79
    Lolagumman skrev 2008-03-26 16:45:20 följande:
    cloudberry79: tvättandet är faktiskt inte så jobigt! Det blir 2 tvättar extra i veckan. Det tycker jag inte är så mycket! Nästan lika jobbigt att gå ut med soppåsen med engångsblöjor ju
    Om man har egen tvättmaskin ja Här har vi tur om vi får tvättid var tionde dag...
  • cloudberry79
    jempa1974 skrev 2008-03-26 18:24:53 följande:
    Tygblöja! Ulrikes rutvävda som vi viker sen Imse Vimse ytterblöja. Såg att det fanns kommentarer om hurvida det är jobbigt med tvätt eller ej. Jag tycker inte det. Så skönt att slippa släpa hem tunga blöjpaket! Med 1a barnet tvättade jag i tvättstuga och det gick super!!! (men man fick ligga i lite extra för att boka tider)Jenny
    Nja, vi är 50+ hushåll som delar på en tvättstuga som har två tider om dagen (fm eller em). Som tur är har vissa egen maskin, så ungefär var tionde dag kan man få tid, ibland var fjortonde.
Svar på tråden Vilka blöjor anväder ni till eran bebis?