• Anonym (...)

När kom ni på att ni var Bi/Homo?

Som rubriken säger...
    Hur/när kom ni på att ni var Bi/Homosexuella?
    Sa det bara "klick", "oj", eller
    hur märkte ni att "jag är bi/homosexuell"?

Jag har kommit på ganska nydligen att jag är bi,
    då jag har fått känslor för en av mitt egna kön (Tjej).
    Och för mig var det både ett "klick" och ett "oj", eftersom jag inte anat det tidigare,
    utan bara tyckt att kvinnor är väldigt vackra innan...
    Men nu... är jag kär...

• Svar på tråden När kom ni på att ni var Bi/Homo?
  • Anonym (Laban)

Min fru har alltid tänt på tjejsex på film, men hon fattade nog inte att hon var Bi innan hon hamnade i säng med en tjejkompis för ett halvår sedan.

• Emastar

vet inte riktigt hur jag kom underfull med att jag var gay. men för mig var det lika naturligt att spana in tjejerna som att spana in killarna.
    Men mina ögon öppnades verkligen då jag blev kär i min bästa vän, och efter 1 ½ år även fick gensvar från henne och nu är vi sambo.
    Är absolut den mest underbaraste känslan jag har varit med om.
    Först nu inser jag att jag troligen ör homosexuell

• Gung Ho

Det var nog efter 30, men jag har alltid varit generellt mot klassificeringar vad gäller sex. Först så 'förstod jag' att jag var bi, sedan gick det ett tag innan jag provade. Lustigt nog visade det sig att en av min nära kamrater oxå var det...praktist

• Midnattsblå

jag glömde att tillägga att jag forfarande inte är saker, intresset växlar för varje dag...det känns som en kamp
    j

Midnattsblå skrev 2008-04-01 22:32:26 följande:
    Det här är väldigt nytt för migJag har bara en misstanke än så läne. Det kommer naturligtvis inte förändra att jag älskar min man och vill leva med honom och mina barn, men visst har det öppnat dörrar?Men jag skulle aldrig kunna lämna de för någon....Jag kom på det när jag fick kontakt med en underbar tjej här på FL. ca 5 månader sedanJuti
  • atypisk typfel

Första gången som jag började tänka lite lätt på min läggning var jag väl runt 19 år i samband med att jag blev nära vän med en homosexuell tjej men det var bara en flyktig tanke då. Det var först några år senare när jag var 23 år och hade träffat min nuvarande man som jag hade verktygen att mer djuplodande känna efter ordentligt. Kände mig som bisexuell till och från genom åren men var klart förvirrad, det dröjde ytterligare många år efter det innan jag valde att strunta i att analysera mina känslor och bara känna efter istället. Jag känner mig idag som bög.

transhumanist vegan transgender
  • Anonym (LiLo)

Det var nog någon gång på mellanstadiet egentligen. Men jag accepterade inte att jag är bi förrän i trean på gymnasiet.

• Anonym
    Anonym (Laban) skrev 2008-04-02 13:07:21 följande:
    Min fru har alltid tänt på tjejsex på film, men hon fattade nog inte att hon var Bi innan hon hamnade i säng med en tjejkompis för ett halvår sedan.
    Vad tyckte du om att hon var otrogen mot dig då?
  • Snarlik

Hej, jag hade visserligen lite sex med en kompis i åttan-nian, typ sög av varandra en kväll när vi var ensamma hemma och hade tullat av pappas sprit, och en klasskamrat på gymnasiet var väldigt förtjust i min kropp så jag lät honom klä av mig naken, smeka och runka mig på ett bord under en klassfest. Och sen blev jag "uppvaktad" av en äldre man då jag var 18-19 och jobbade, men jag kan ärligt säga att jag inte hade en aning om min bisexualitet. Eller rättare sagt, jag hade nog en aning, men undermedveten och därför blev jag totalt generad så fort någon nämnde sex, homosex eller något som kunde ge folk tanken på att jag kanske inte var 100% hetero. Den som mest (och undermedvetet) hade tanken var naturligtvis jag själv. Men erkänna det kunde jag verkligen inte.
    Så det dröjde säkert till jag var ca 35 innan jag började inse att jag nog faktiskt var bisexuell. Jag hade haft massor av tjejer, bott ihop och tom fått barn med några innan jag, uppmuntrad av min flickvän, kände att jag öppet kunde erkänna att jag gärna skulle ha sex med män.
    Phu! Blev det lättare efter det? Ja, i alla fall på ett sätt. Jag slutade äntligen rodna när någon sa "bög" eller "homosexuell".

• Anonym

Blev förälskad i en tjej allra första gången på dagis men sen flera killar. Sen hade jag en crush på Drew Barrymore i E.T men sen var jag heterokär i killar fram tills tonåren ungefär då jag blev kalasförälskad i en tjej som trettonåring. Sen var jag straight i tre år och sen kom en lesbisk episod. Sen har det varit lite fram och tillbaka, jag har inte direkt kommit ut.. men inte direkt inte kommit ut heller.

• Anonym (Bi heteroman)

Vet inte om jag kan kalla mig rent bisexuell. Tänder inte på män, tycker inte män är attraktiva, men kan (och har provat) ha sex med män. Dock har det känts lite äckligt efteråt, men när jag är kåt så är det mer än ok och ngt jag gärna fantiserar om.

Var på en utländsk gay sauna för ett halvår sedan. Sög och blev avsugen av en kille. Men efter jag hade fått orgasm så kändes allt så "sleazy" att jag ursäktade mig (trots att jag inte var riktigt kalr med hoom) och sa att jag bara skulle göra en grej och smet iväg.

Tror att en del i lockelsen är att sex med män är mer ohämmat många ggr än sex med kvinnor. Svårare att "Komma till" med en kvinna, mer krav på känslor etc oftast. Med män kan man få sex när som helst egentligen. Via chatt, kontaktannonser, porrbiografer etc kan man ha ohämmat kravlöst sex.

Jag blev tänd på att ha sex med män första gånegn när jag hörde ett radioprogram(!) om homosexuella män och de berättade om hur de had trekanter, gruppsex etc och vad de gjorde med varandra. Blev vansinnigt kåt av att höra det.

Men dock hade jag haft lite "upptäckarsex" med killkompisar i yngre tonåren. Typ att runka och smeka varandra. Men det är nog inte att räkna egentligen. Dte är väl rätt vanligt att man upptäcker sex med egna könet (eller är dte ovanligt?) utan att för den delen vara homo eller bi.

Svar på tråden När kom ni på att ni var Bi/Homo?