Hej, jag hade visserligen lite sex med en kompis i åttan-nian, typ sög av varandra en kväll när vi var ensamma hemma och hade tullat av pappas sprit, och en klasskamrat på gymnasiet var väldigt förtjust i min kropp så jag lät honom klä av mig naken, smeka och runka mig på ett bord under en klassfest. Och sen blev jag "uppvaktad" av en äldre man då jag var 18-19 och jobbade, men jag kan ärligt säga att jag inte hade en aning om min bisexualitet. Eller rättare sagt, jag hade nog en aning, men undermedveten och därför blev jag totalt generad så fort någon nämnde sex, homosex eller något som kunde ge folk tanken på att jag kanske inte var 100% hetero. Den som mest (och undermedvetet) hade tanken var naturligtvis jag själv. Men erkänna det kunde jag verkligen inte.
Så det dröjde säkert till jag var ca 35 innan jag började inse att jag nog faktiskt var bisexuell. Jag hade haft massor av tjejer, bott ihop och tom fått barn med några innan jag, uppmuntrad av min flickvän, kände att jag öppet kunde erkänna att jag gärna skulle ha sex med män.
Phu! Blev det lättare efter det? Ja, i alla fall på ett sätt. Jag slutade äntligen rodna när någon sa "bög" eller "homosexuell".