• flowerLowa

BIM-lista för oss som äter BORAGO....

HEJ!!

Den här tråden är för oss som efter att ha läst almafa´s tips om BORAGOOLJA sprang till våra närmaste hälsokostaffärer för att införskaffa oss varsin burk! Med denna BIM-listan är det meningen att vi ska lägga in oss, för att kunna hålla reda på varandra och för att verkligen ta reda på om det är en myt att kvinnor som äter kosttillskottet blir gravida BUMS, eller om det faktiskt fungerar! Så välkomna alla BORAGOOLJA-knaprande, desperata vill-bli-gravid-are.... NU SPRÄCKER VI STATISTIKEN SÅ DET SMÄLLER OM DET!

länk till almafa´s tråd, där allt började...www.familjeliv.se/Forum-1-32/m31046538.html
    ~~BIM: 4/4 ~~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-26 14:34
    länken blev inte så bra såg jag.. försöker igen...

www.familjeliv.se/Forum-1-32/m31046538.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-26 20:30
    Såhär ser listan ut änsålänge.. när du lägger in dej skriver du in dej efter bim-ordning. Kom också ihåg att ändra i statistiken!

BIM: 4/4, ÄL: 22/3 - flowerLowa (Försök 14, 2 MF)
    BIM: Runt 10/4, ÄL: runt 29/3 - Esa (Försök nr 19, 2 MF)
    BIM: runt 14/4 - midsommar 77 (Försökt sedan mars-apr 2007)
    BIM: 17/4, ÄL:2/4 - cool (Försök nr 2)
    BIM: 17/4, ÄL: 3/4 - Acnaib (Försök 9 efter MA)
    BIM: Runt 19/4 Äl: runt 4/4 - Ellabel (Försök nr 14)
    BIM: 19/4, ÄL runt 5/4 - vår tur snart (försökt sen feb 07, 1 MF)
    BIM: ca 15/5 ÄL: 30/4 - Februari
    BIM: ?, ÄL: ? - LillaFrugan (Försök 1 efter MF)
    BIM: ? ÄL: ? - Mamma Till Astrid (Försök 75, 3mf varav 1 vid spontan grav efter 6år)
    BIM: ? ÄL: ? - myso (Försök 1 efter MF)
    BIM: ? ÄL: ? - maryn (Försök 1 efter MA)

ANTAL MEDLEMMAR: 12 ST

ENLIGT STATISTIKEN SKA 12 x 0,2=2,4 BLI GRAVIDA

~GRAVIDA~

~BÄTTRE LYCKA NÄSTA GÅNG~

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-30 23:21

OBS: gravid-listan är bara för oss som har skrivit in oss i bim-listan - annars blir statistiken missvisande, och tråden helt meningslös.. vill ni vara med, skriv först upp er på bim-listan är ni snälla!!

tack på förhand!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-11 14:15

jag har nu gjort en BORAGO BF-TRÅD för alla som har plussat och som kommer plussa med hjälp av boragoolja!!! Välkomna dit!!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m32604508.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 16:47

Såhär har det sett ut i statistiken för APRIL månad:

~~STATISTIK APRIL~~
    Totalt antal medlemmar: 40
    Totalt borde 40 x 0,2 = 8 st bli gravida

~~GRAVIDA~~
    Sweetie76 (försök nr 5 efter MA) Boragoförsök 1
    abra (försök 1) Boragoförsök 1
    Acnaib (försök 9 efter MA) Boragoförsök 1
    Didofido (försök 1) Boragoförsök 1
    Egg (första försöket)
    FlakeZ (försök nr 1) Boragoförsök 1 + rosenrot, äl-test
    Cool (försök 2, B1)
    MiAmore (försök 12) Glandin försök 1
    bakstuds (försök 7) boragoförsök 1
    Froggy2008, boragoförsök 1
    Snoddiz
    Silverline, boragoförsök 1
    Skånemamman ( 7:e försöket, 1:a med Glandin-25)
    Gulletussan (försök 10, borago 1)

Totalt antal GRAVIDA: 14

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-21 15:55

Såhär har det sett ut i statistiken för MAJ månad:

~~STATISTIK MAJ~~

Antal medlemmar: 52
    Totalt borde 52 x 0,2 = 10,6 bli gravida

~~~GRAVIDA~~~
    virra (försök ~3) boragoförsök 2
    maria helena (försök 1) Boragoförsök 1
    flowerLowa (totalt 15 försök, 3:e efter mf) boragoförsök 1
    SurKatt (försök 1 efter MA, Boragoförsök )
    Zaaandra försök 3, boragoförsök 1
    Gnom (12-14 försök, 1:a försöket med Glandin)
    Filuren81 (försök 2, 1:a med Glandin)
    Enira försökt i över 5 år,2:a försöket med Borago)
    Clear (försök 4-5 efter MA, 1:a försöket med Glandin)
    Februari (försök nr 6, nr 1 med Glandin 25)
    Sweetp (Försök 3 totalt, 2:a med Glandin, 1:a med Apiforce)
    Tok - försök nr 2, första med Glandin25
    Liin - försökt sen dec. 2 försöket m Glandin25
    Blondie85 - (2:a försöket, 1:a med Glandin25)
    Emmyh2 - 1:a försöket, 1:a med glandin 25

totalt antal gravida: 15
  • Svar på tråden BIM-lista för oss som äter BORAGO....
  • flowerLowa
    ~~VÄLKOMNA ALLA NYA~~

redo för en RIKTIG tråd, där vi alla ska spräcka statistiken så det smäller över
      hela FL!?!?!?
  • flowerLowa
    Mela1986 skrev 2008-03-27 12:22:49 följande:
    kollade på hälsokostaffrären dom hade inte borago där.. men de finns en till affär i stan.. hoppas dom har då :)
    annars har sweetgirl lagt in en länk här ovanför där hon hittat boragooljan.. det var det billigaste hon hittat... man kan ju alltid beställa över nätet.. smidigt! lycka till!
  • Lällas

Jag är inne och shoppar online nu, på länken enligt ovan..

• myso

Nu har jag oxå beställt på nätet!! Dom fanns inte i hälsokostbutiken. Hon tittade på mig precis som jag inte var riktig o börja snacka om krämer Glad

• flowerLowa

på min förpackning står det 1-2 om dagen, så jag tar självklart 2.. hihi

ja jag tror du kan börja med dem, men om du vill vara på den säkra sidan så kanske du ska fråga din läkare..... tjohej!

• flowerLowa

förresten, tabletterna har ju inget med ÄL eller äggstockarna att göra, utan med slemhinnan i livmodern, så jag tror att du absolut kan äta dem nu! de är ju som vi sagt tidigare, till för hud och pms egentligen.. så det är nog ingen fara!

• bubblan79
    flowerLowa skrev 2008-03-27 12:20:13 följande:
    ja du kan börja äta dem när som helst.. jag köpte mina igår och började äta dem direkt, jag är ca 4-5- dagar efter Äl, men man vet ju aldrig.. kanske hinner det verka innan ägget kommer fram till livmodern... det ör bara att börja knapra när du vill... det har ju som sagt mest officiellt verkningsområde för hud och naglar samt PMS-humör... så det spelar ingen roll.. jag tror gott du kan äta dem redan nu, och få superfint hår, naglar och strålande humör på köpet, samt at du är redo när ni bestämmer er för at börja bebisverkstan! du behöver heller inte bry dej om att sluta äta förrns du får ett +... prata med din BM vid eventuell graviditet.... kramar och VÄLKOMMEN!
    hej tack för svarSkrattande
    ja men de är ju kanon, fint hår, naglar och hud kan ju va bra att bättre på i vilket fall som helst eftersom jag gifter mig på midsommarafton. och efter det slutar jag ju med mina cerazette oc jag har så grym PMS med stora bokstäver så kanske kan de bli bättre då så slipper man ligga nerbäddad och grinig i flera dar
    ~Siamo Te ed Io~
  • Februari

Gick in på hälsokostaffären igår och tittade runt lite men såg inte pillren, och när de frågade om jag ville ha hjälp sa jag nej. Dels kom jag inte ihåg exakt vad de hette och sen kändes det lite pinsamt att gå in och fråga efter "den där häxkuren som man blir gravid av.."

Usch vilken fegis jag är, men nu har jag skrivit ner namnet så i dag blir det handla av!

• Esa

Har precis tagit första tabletten! Tänker ta 2 om dagen. Det står ju 2 om dagen vid behov och jag tycker att har man haft 2 missfall så har man väl behov eller vad säger ni?

• flowerLowa
    Esa skrev 2008-03-27 14:59:54 följande:
    Har precis tagit första tabletten! Tänker ta 2 om dagen. Det står ju 2 om dagen vid behov och jag tycker att har man haft 2 missfall så har man väl behov eller vad säger ni?
    haha, ja det håller jag VERKLIGEN med om.. har åsså 2 mf i bagaget och vet inte vad jag skulle ta mej till om det blir ännu ett... håller tummarna för dej nu Esa! hoppas hoppas hoppas!
    Februari skrev 2008-03-27 14:32:02 följande:
    Gick in på hälsokostaffären igår och tittade runt lite men såg inte pillren, och när de frågade om jag ville ha hjälp sa jag nej. Dels kom jag inte ihåg exakt vad de hette och sen kändes det lite pinsamt att gå in och fråga efter "den där häxkuren som man blir gravid av.." Usch vilken fegis jag är, men nu har jag skrivit ner namnet så i dag blir det handla av!
    ja precis.. lite pinsamt att leta efter "mirakelkuren", men som lillafrugan skrev, du behöver ju inte låtsas om att du vill ha dem för att bli gravid, utan att du vill ha sån där spänstig och fin hy, samt har SÅNT HIMLA besvär med PMS... lycka till!
Svar på tråden BIM-lista för oss som äter BORAGO....