• Takhiza

    Ska man få bada toppless i badhus???

    Lyckoprinsessan skrev 2008-03-28 16:00:51 följande:
    I vissa kulturer i Afrika går ju kvinnor med bara bröst hela tiden utan att deras män blir kåta...Och på en nudiststrand är det ju hur avslappnat som helst.Att vara helt utan kläder känns mer jämställd tycker jag.Förstår inte vad Mii menar, det känns som om ni blandar ihop begreppen...
    Då tycker jag att man kan åka till Afrika och gå barbröstade med dem eller åka till en nudiststrand så att folk kan välja om de vill stirra på andras kroppsdelar eller ej
  • Takhiza
    Lyckoprinsessan skrev 2008-03-28 16:03:45 följande:
    My god, titta åt ett annat håll är väl den enklaste sak i världen!
    Eller kanske ha speciella badhus för de som vill bada nakna/ toppless? Så vi andra som inte vill se det kan få slippa? Annars blir de ju helt plötsligt "orättvist" mot oss som vill slippa titta på andras kroppsdelar.
  • Takhiza
    Flutterby skrev 2008-03-28 16:07:43 följande:
    Fast man vill väl gärna kunna vistas i ett badhus utan att behöva ducka för bara bröst till höger och vänster! Annars får man ju gå o glo upp i taket eller ner i golvet och det verkar farligt, speciellt i ett badhus! Tänk på drunkningsrisken! Skämt åsido, tycker det är opassande med barbröstade kvinnor i simhallar, kan de inte stå ut med att bada "påklädda" så får de väl hålla sig till sommaren!
    Jag håller med du
    Skulle ju få ha byggnadshjälm annars när man badar så man inte blir nockad av gammla gummors hängande bröst.
  • Takhiza
    aprillen skrev 2008-03-28 16:10:43 följande:
    Eller tänk på alla tonårskillar som ska tvingas bevittna ALLA varianter.......
    Ja stackarna kanske blir avskräckta för livet Tänk om jag skulle komma där med mina efter att jag ammat klart, de skulle nog inte vara en vacker syn!
  • Takhiza
    morotsland skrev 2008-03-28 16:18:25 följande:
    takhiza: "Ja stackarna kanske blir avskräckta för livet Tänk om jag skulle komma där med mina efter att jag ammat klart, de skulle nog inte vara en vacker syn!"Jo, det tror jag visst att det vore. Bröst är olika och bröst förändras. Det vore väl utmärkt om folk fattade det och inte tyckte att alla bröst måste se ut som konstlade sillisar.
    Jag tror inte att du riktigt förstått konceptet med humor och ironi...
  • Takhiza
    morotsland skrev 2008-03-28 16:21:18 följande:
    Takhiza; Jo, men jag tycker inte att det var särskilt kul.
    Come on and live a little
  • Takhiza
    Melly skrev 2008-03-28 16:29:55 följande:
    Jag röstade ja. Jag tycker att ladyline har skrivit mycket bra argument i denna tråden. Och jag tänker som så att om det blev vanligt att bada topless i badhusen ja då skulle kvinnobröst bli mindre laddat för att det blev så vanligt att se. Det skulle vara bra om alla sorters vanliga bröst fick synas så att inte tonårskillar tror att alla kvinnorbröst ser ut som uppumpade silikonbollar Alltså jag är säker på att folk skulle vänja sig efter ett tag om kvinnor fick bada topless då skulle det inte vara konstigt att se nakna bröst. Tänk förr när kvinnor gick i långa kjolar då var det sååå laddat och sexuellt att se en glimt av en kvinnas vader. När det kom korta kjolar på 20-talet så var det många som tyckte att det var hemskt och borde förbjudas. Men alla vande sig eller hur? Det skulle bli samma sak med brösten som det blev med vaderna.
    Men om man inte VILL se andras bröst då? Var ska man då ta vägen? Eller det är "oss det är synd om" precis som de är synd om de som inte får bada toppless nu?
  • Takhiza
    Melly skrev 2008-03-28 16:34:42 följande:
    Word Finns ju dom som tycker att det är äckligt att se gamla rynkiga personer i baddräkt oxå. Ska dom oså bli förbjudna att gå till badhuset?
    Men herregud. vad har de med bröst att göra? Då skulle man ju kunan säga "svarta personer får inte komma in heller" Diskussioner handlar om två saker, BRÖST. Ett sexuellt laddadt objekt. Om man ammar så används de objektet som de är tänkt, till mat, och jag tror de är få män som ser detta som sexuellt. Även om man gillar det eller ej så är därimot nakna bröst, om du tex går toppless, sedda som sexual objekt när de INTE används till deras tilltänkta funktion. Narturligtvis kan man "vänja" sig, precis som med allt annat, men ska kvinnor få bada topless så ska män få ha bollarna ute! Samma sak! Skulle ni gå med på det? Jag betvivlar det.. Speciellt om ni har era små barn badandes tillsammans med de människorna.
  • Takhiza

    Björnmossa skrev 2008-03-28 16:43:19 följande:
    Penisar är per definition sexuellt laddade eftersom de är könsorgan. Ingen har föreslagit att badbrallor ska bli frivilligt i simhallarna.

    Även om DU inte tycker att bröst är sexuellt laddade så tycker majoriteten av befolkningen det. Fråga din man/pojkvän/bror/granne vad de tycker om dina bröst. Jag tror få ser de icke sexuellt.

  • Takhiza
    Melly skrev 2008-03-28 16:53:03 följande:
    mina små kämpar skrev 2008-03-28 16:51:11 följande:Jag tror att dom skulle sluta snart att bli generade om det blev vanligt med nakna bröst i badhusen. Då blir det avdramatiserat.Ska man ta hänsyn till vad folk inte vill se? Då kanske man ska förbjuda överviktiga eller handikappade eller gamla rynkiga personer att bada isåfall då. För att det finns tyvärr folk som tycker att det är äckligt att se.
    Men om man inte ska ta hänsyn till vad folk INTE vill se kan de ju få springa runt nakna gammla gubbar i parken också och blotta sig för små barn, eller så kan servitören på ett café gå naken nedtill, för varför ska han klä på sig? Bara för att någon INTE vill se det?
  • Takhiza
    Melly skrev 2008-03-28 16:56:34 följande:
    Könsorgan brukar det vara tabu mot att blotta för främlingar i sågott som alla kulturer.Bröst är inte könsorgan. Om männen får visa sina bröst varför måste kvinnorna dölja sina? Enda skillnaden är att kvinnors bröst har sexualiserats i våran kultur och det är jag emot.
    Men du kan inte ändra de faktum att de HAR sexualliserats. Brukar du gå till affären med bara bröst? Hämta barnen på dagis? Om INTE varför inte då? Om du nu tycker att de är fel så borde du väl i så fall gå imot trenden och försöka ändra det? Men vilken människa gör det?

    Jag tycker bröst är det narturligaste i världen, men jag känner inte ett behov av att springa och slänga ut dem och visa upp dem för hela världen ändå. Känner inte heller att jag behöver eller vill ha uppmärksamheten de skulle dra till sig. För i grund och botten tror jag att de handlar om att kvinnorna på badhuset vill ha uppmärksamhet. Annars skulle de inte bry sig om vilket.
  • Takhiza
    Melly skrev 2008-03-28 17:05:22 följande:
    Men det är väl skillnad på badhuset och när man är ute på stan eller går till dagis? Jag tycker inte att män ska gå med bar överkropp när de är i affären eller på dagis heller. Utan att i badhuset där man ändå är halvnaken så tycker jag att det inte ska vara nån skillnad mellan män och kvinnor. Jag kan inte ändra att brösten har sexualiserats men vi kan tillsammans ändra att dom förblir sexualiserade. Men det verkar som dom flesta härinne tycker att det är jättebra att kvinnokroppen objektifieras.De verkar som dom flesta tycker att det är fruktansvärt att bada topless men att det är helt ok med nakna bröst i skittidningar som Café och allt vad dom heter. Konstigt.
    Jag personligen ser inget fel i att kvinnokroppen har obektifierats. De har mäns med för den delen. Tuttar säljer! Om någon väljer att göra det, go ahead! Om du nu då kommer gå in på "ja men tänk på dem som gör brösten större och blir sjuka när inläggen spricker, för dem vill passa in" så säger jag, är dem så korkade att de inte kan tänka själv när de gör något sådant, få de skylla sig själv.

    Nu lämnar jag diskussionen för de går inte att komma någon vart i den. Vad du eller jag tycker spelar inte så stor roll ändå.

    Tack för en god debatt!
  • Takhiza

    Tycker inte de handlar om frigjordhet direkt. Jag tycker att visst, man kan ha topless på badhus men då kan man fan ha helt näck med. Ska man inte behöva ha tyg på brösten behöver man inte ha de över allt annat heller.

    Ett enkelt sätt att lösa konflikten borde vara ett badhus där man kan bada nakna och ett där man behåller badkläder på. Så, fixat! De var väl inte så jäkla svårt?

  • Takhiza

    Dorian Ertymexx skrev 2008-03-28 20:35:00 följande:


    Eller speciella tider och så.
    Ja precis. Personligen skulle jag föredra att de inte är topless och då skulle de väl vara fint om alla kunde få som de ville Varsitt badhus eller speciella tider.
  • Takhiza

    Dorian Ertymexx skrev 2008-03-28 20:47:05 följande:


    Men på restaurangen går det bra, när man ska amma..?
    Man behöver ju iofs. inte sitta helt öppet och amma på resturanger eller någon annanstanns. Själv brukar jag hänga en filt över axeln som täcker mitt bröst och son när han äter.
Svar på tråden Ska man få bada toppless i badhus???