Inlägg från: therre |Visa alla inlägg
  • therre

För ljust i sovrummet...

Persienner inne mellan glasen är det bästa, så "sipprar" det inte in något ljus, sedan kan man ju ha hissgardiner som prydnad som döljer dem

• therre
    feather skrev 2008-03-28 07:14:09 följande:
    Jag har svarta persienner och heltäckande rullgardiner, men det sipprar in ändå. Jag har försökt klippa till gardinerna (rull) men icke det blir inte helt tätt, så jag tejpar sidorna med maskeringstejp, lite bök men tejpen håller i veckor, man bara lyfter av o på så att säga.Om jag byger nytt hus nån gång ska jag ha såna där rullisar som fästs i fönstrena, ni vet sådana som man hissar ner med en knapp...
    Har du de inbygga i fönstret? Vi har bara billiga från Biltema, stål, utanpåliggande o de täcker bra!
  • therre
    Nötkaka skrev 2008-03-28 18:39:22 följande:
    therre:persienner är uteslutet eftersom det är 3-glasfönster dvs ej öppningsbara på insidan.Hissgardin har jag haft men det sipprar in ljus ändå.Hur då med stål? Nyfiken. Kommer det inget ljus på sidan då?feather:Ja, vi har byggt till men inte tänkte vi på det då och nu är det för sent.När du tjepar fast rullgardinen med maskeringstejp...hur rullar du ihop dem då? Eller sitter de kvar i väggen? Måste nästan testa! Tack för era svar!!!
    Men kan man inte öppna de alls, dela på dem? För du behöver ju bara öppna när du ska montera dem
    Våra sipprar inte in något ljus, o andra sidan är jag inte heller känslig, jag tål ju glipor om jag sover borta
Svar på tråden För ljust i sovrummet...