• mebba

Florida i oktober!Fint väder eller orkanrisk?

Har bokat resa till orlando i mitten av oktober, åker sedan bil neråt miami, ska vara där i två veckor! Hur är vädret då? de står 26 grader men nu var de en bekant som sa att det var orkan risk då?!!!

• Svar på tråden Florida i oktober!Fint väder eller orkanrisk?
  • Bubblan84

Jag var i Florida i maj..det var underbart så det rekommenderar jag varmt!!!

• Nötkaka

Vi funderar också på att åka i november. Till Orlande 3 dgr och sedan Miami beach eller /och Key West.

Hur är stränderna på key west?
    Eler är det trevligare i Fort lauderdale?

Och var sjutton skall man bo? Vad kan det kosta för ett okej boende i ett säkert kvarter?

• Pyff
    Nötkaka skrev 2008-04-04 19:30:37 följande:
    Vi funderar också på att åka i november. Till Orlande 3 dgr och sedan Miami beach eller /och Key West.Hur är stränderna på key west?Eler är det trevligare i Fort lauderdale?Och var sjutton skall man bo? Vad kan det kosta för ett okej boende i ett säkert kvarter?
    Själva Key West har inte jätte-roliga stränder, men på vägen ut finns ett par guldkorn. Min favorit var Bahia Honda Beach (kommer inte ihåg på vilken av öarna det låg dock). Men Key West har en sån härlig atmosfär att det är värt ett besök helt klart, och vägen ut är ju som sagt sååå häftig med alla broar! Fort LAuderdale är ju mer ett strandställe liksom om det är det man är ute efter. Miami Beach är ju coolt och har en underbar låååång strand.
    Boende i Miami och Key West är INTE billigt tyvärr men det går att hitta okej hotel i Miami som inte kostar skjortan. Jämför man med Orlando så är det dyrt, men det beror ju på att i Orlando så finns det sjuuukt många hotel och det är mycket tävlande om alla turister så därför är det jättebilligt att bo.
    Pyff på er!
  • Pyff
    Nötkaka skrev 2008-04-04 19:30:37 följande:
    Vi funderar också på att åka i november. Till Orlande 3 dgr och sedan Miami beach eller /och Key West.Hur är stränderna på key west?Eler är det trevligare i Fort lauderdale?Och var sjutton skall man bo? Vad kan det kosta för ett okej boende i ett säkert kvarter?
    Är ni ute efter en fins strand så kan jag annars rekommendera Clearwater Beach på västkusten (typ 2 timmar från Orlando har jag för mig), den brukar räknas till Floridas bästa stränder!
    Pyff på er!
  • sommartorpet

Så bra med en Floria-tråd. Det här resepaketet ska vi utnyttja i höst troligen i september-oktober.

www.special-t-travel.com/packages.html

Ni som kan Florida, i vilken ordning skulle ni rekomenera att man tar delarna. Orlando-Bahamas-Daytona funderar vi på, kan det vara rätt tror ni? Tänker som så att vi då är vid samma flygplats både när vi kommer till USA och när vi flyger hem igen, men hur tar man sig ner till Maiami därifrån kryssningen utgår.

• Ellu

Ska ni på en längre kryssning till Bahamas så måste det ju vara bättre att flyga till Miami och börja och sluta där. I vilken ordning ni tar Daytona och Orlando spelar inte så stor roll tror jag. Det är inte jättelångt emellan ju. Det beror ju lite på om ni ska försöka ta er fram med buss eller om ni hyr bil och kör själva (enklast).

• linnma

Sommartorpet; Gud vad avis jag blir på Er, vi har varit i Daytona 8 ggr, nu senast i okt/nov 07. Daytona Beach är kanske inte "paradisaktigt" men ändå så fantastiskt. Stranden är otrolig plus att det finns så mycket att göra och se. Jag skulle nog flyga direkt till Miami och ta kryssningen först ( om det går) och sen ta en hyrbil upp till Orlando/Daytona. Eller vice versa, hyrbil är relativt billigt och nästan ett måste om man vill se och göra saker.

Ang vädret i oktober så var dt då helt ok våra 2 första veckor nu, men sedan kom en kallfront in och det blev "bara" 20 grader varmt. På sommaren är det hett hett och fuktigt ( BLÖTT), typ att håret aldrig torkar. Kanske inte bästa tiden att åka med småbarn och till Disney, då det är mycket köande där, och att man är utomhus. Men med sunt förnuft så går ju det mesta.

• sommartorpet

Hyrbil ingår ju i veckan i Orlando så det känns nästan onödigt att hyra en bara för att köra upp dit. Men annars är det kanske en bra idé att börja med kryssningen och sedan ta Orlando och sluta i Daytona.
    Då får man lite ren avkoppling i början och slutet och lite mer att fara runt och göra i mitten veckan.

• spacebeare

kan varmt rekommendera Busch gardens utanför Tampa, inte lika stort som Disney World = inte lika mkt folk = inga köer
    systerbarnet är 3 och stå i kö 30min för att åka karusell var ingen hit

• Nötkaka
    Pyff.
    tack för ditt svar till mig .
    Jag fick för mig att Key West hade paradisstränder men så var ju inte fallet förstår jag.
    Jag var i Florida för 15 år sedan. Både i Daytona, Orlando, Miami Beach och Fort Lauderdale. Men det var vid två olika tillfällen med olika syften .
    Personligen så älskade jag Miami Beach men då var det party som gällde och sol och bad. Nu är det familjeliv som gäller. Miami Beach känns lite farligare än de övriga ställen. Stämmer det tro?
  • kejsarinnan

Kan varmt rekommendera Lauderdale by the sea, alldeles norr om Ft Lauderdale, även stränderna uppåt Pompano Beach, inte alls så mycket folk. Har bara gjort dagsutflykter till Miami och det har räckt för mig.

• Pyff
    Nötkaka skrev 2008-04-07 22:00:38 följande:
    Pyff.tack för ditt svar till mig .Jag fick för mig att Key West hade paradisstränder men så var ju inte fallet förstår jag.Jag var i Florida för 15 år sedan. Både i Daytona, Orlando, Miami Beach och Fort Lauderdale. Men det var vid två olika tillfällen med olika syften .Personligen så älskade jag Miami Beach men då var det party som gällde och sol och bad. Nu är det familjeliv som gäller. Miami Beach känns lite farligare än de övriga ställen. Stämmer det tro?
    Jag skulle inte vandra omkring planlöst i Miami Beach på kvällen iallafall
Svar på tråden Florida i oktober!Fint väder eller orkanrisk?