Inlägg från: Tea med tre |Visa alla inlägg
  • Tea med tre

    Barnförbjudna spel...

    Kom precis hem från min kvällskurs och fick höra av sambon att vår äldsta pojke på snart sex år spelat James Bond hos sin jämnåriga kompis idag!
    Googlade lite för att få reda på åldersgränsen, 16 år! Jag hade inte kunnat föreställa mig att de här föräldrarna var "typen" som låter barnen spela sånna här spel... Finns det en barnvänligare variant eller är det så illa som det verkar, någon som vet mer?
    Jag är väldigt noga med att barnen inte ska se våld och just nu vill jag egentligen bara ringa och skälla ut kompisens föräldrar men klockan är ju rätt mycket och jag vill prata med sonen igen för att se om de gjort det i smyg eller nått...
    Hmm, behövde nog mest bara skriva av mig men det vore ju också intressant att höra vad ni andra tycker om blandningen: spel med hög åldersgräns och små barn...

  • Svar på tråden Barnförbjudna spel...
  • Tea med tre

    Vi har inget problem här hemma. På datorn är det Pippi, Rut och Knut, Alfons och så vidare och på pappas XBox kör de bilspel. De är inte jätte intresserade och spelar nån gång i veckan. Problemet är kompisens föräldrar som antingen tillåtigt något galet eller varit för frånvarande när de passat min pojke! Han har suttit och skjutit ner folk halva em istället för att bygga med lego som han brukar!

Svar på tråden Barnförbjudna spel...